نمایش 1–40 از 45 نتیجه

لباس دوچرخه سواری پاییز و زمستان

مقدمه لباس دوچرخه سواری زمستانی

لباس دوچرخه سواری زمستانی برای دوچرخه سواری در فصل زمستان، هوای سرد و در برخی مواقع در مسیرهای کوهستانی بسیار ضروری است. در واقع می‌توان گفت نوع پوشش یکی از مهم‌ترین مسائل در دوچرخه سواری در فصل زمستان است. توجه داشته باشید که نباید به علت سردی هوا بیش از حد لباس بپوشید. این فکر که لباس زیادی بپوشید تا گرم بمانید کاملاً اشتباه است؛ زیرا در حین دوچرخه سواری در زمستان اگر لباس زیاد بپوشید بدنتان گرم می‌شود و شروع به عرق کردن می‌کند.  در این هنگام زمانی که می‌ایستید بدنتان خیس است و با وزیدن باد سرد شروع به لرزیدن می‌کند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر و خرید لباس دوچرخه سواری زمستانی را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. لباس دوچرخه سواری زمستانی اهمیتی زیادی برای حفظ سلامتی ورزشکاران در هوای سرد دارد. دوچرخه سواران می‌توانند در شرایط مختلفی ورزش کنند، از گرما تابستان گرفته تا سرمای زمستان و مناطق کوهستانی. آن چه در این میان اهمیت دارد، انتخاب یک لباس مناسب، باتوجه به شرایط آب و هوایی و منطقه‌‌ است. اگر لباسی که برای دوچرخه سواری انتخاب می‌کنید مناسب شرایط جوی نباشد، ممکن است به سلامت جسمی شما آسیب برساند و لذت دوچرخه سواری را از بین ببرد. در این مقاله قصد داریم لباس‌های مناسب دوچرخه سواری در فصل زمستان را به شما معرفی کنیم و نکاتی در این باره بیان کنیم.

لباس دوچرخه سواری زمستانی شامل چه مواردی است؟

  • پیراهن و زیرپیراهنی: استفاده از پیراهن دوچرخه سواری و زیرپیراهنی باعث می‌شود تا بدنتان خشک بماند‌. برای عملکرد بهتر می‌توانید از زیرپیراهن با جنس پلی‌استر و پلاستیکی استفاده کنید.
  • کلاه دوچرخه سواری: توصیه می‌شود در دوچرخه سواری در زمستان از اسکارف یا کلاه زمستانی در زیر کلاه ایمنی خود استفاده کنید. این کار احساس گرمای زیادی را در قسمت سر و گوش‌هایتان ایجاد می‌کند.
  • دستکش زمستانه: از دیگر موارد لباس دوچرخه سواری زمستانی دستکش‌های مخصوص برای فصل زمستان است. این دستکش‌ها کاملاً ضدآب هستند و در هوای سرد دستان شما را به خوبی گرم نگه می‌دارند. 
  • کفش دوچرخه سواری زمستانی: این کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانید به راحتی با جوراب‌های ضخیم و پشمی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید روکش ضدآب و باد را تهیه کنید و بر روی کفش‌هایتان قرار دهید تا از سرد شدن پاهایتان جلوگیری کند‌.

معرفی لباس دوچرخه سواری زمستانی

در فصل زمستان و در هوای سرد مناطق کوهستانی، دوچرخه سواری با یک تی شرت ساده کار خطرناکی است و عواقب زیادی به همراه دارد. بنابراین شرایط انتخاب لباس دوچرخه سواری زمستانی قدری ویژه‌تر است و توجه زیادی می‌خواهد. توصیه متخصصان این است که برای دوچرخه سواری در هوای سرد، از سه لایه لباس استفاده کنید تا در سلامت کامل بتوانید ورزش کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

پیراهن‌های دوچرخه سواری (لایه اول)

به عنوان اولین و نزدیک‌ترین لایه به پوست بدن، توصیه می‌شود که ورزشکاران از پیراهن‌های مخصوص دوچرخه سواری استفاده کنند. این لباس‌ها عموما از الیاف مصنوعی تولید می‌شوند ضخامت‌های گوناگونی دارند، اما استفاده از نوع نازک آن در زمستان می‌تواند راحتی بیشتر برای ورزشکاران به وجود بیاورد. پیراهن‌های دوچرخه سواری به خوبی هوا را به گردش در می‌آورند و در عین حال به خاطر بلند بودن، از نفوذ سرما به بدن دوچرخه سواران جلوگیری می‌کنند. امروزه تولید این پیراهن‌ها از الیاف طبیعی، مانند پشم گوسفند، نیز گسترش پیدا کرده است.

لایه میانی

لباسی که برای این قسمت انتخاب می‌کنید درواقع مکمل پیراهنی است که در لایه اول پوشیده‌اید. برای این بخش بهتر است از لباسی به عنوان لباس دوچرخه سواری زمستانی استفاده کنید که توانایی انتقال رطوبت ناشی از تعریق بدن را داشته باشد  و در عین حال بتواند دمای بدن را در حالت مناسب حفظ کند. خوب است لباسی که انتخاب می‌کنید زیپ هم داشته باشد تا به گردش هوا کمک کند. علاوه بر این، وجود جیب در این لباس می‌تواند برای حمل لوازم کوچک و مهم ورزشکار مفید واقع شود.

کاپشن‌های مناسب دوچرخه سواری (لایه خارجی)

به عنوان آخرین لایه، بهترین گزینه می‌تواند یک کاپشن نازک ضد آب باشد. این کاپشن‌ها در عین حال که دمای بدن را حفظ می‌کنند، سبک هم هستند و آزادی حرکت را از ورزشکار سلب نمی‌کنند.  علاوه بر این اگر هوا بارانی هم باشد، ضد آب بودن این لباس می‌تواند به دوچرخه سوار کمک کند. شما می‌توانید در هوای سرد این کاپشن را بپوشید و در بین مسیر اگر احساس گرما کردید و دمای بدنتان بالا رفت، آن را دربیاورید. معرفی انواع لباس دوچرخه سواری زمستانی

معرفی انواع لباس دوچرخه سواری زمستانی : شلوار و روشورتی

برای دوچرخه سواری در هوای سرد به هیچ عنوان از استفاده از شلوار‌ سه ربع یا کامل در زیر شلوارک دوچرخه سواری غافل نشوید. استفاده از شلوار به عنوان یک لایه اضافی در زیر شلوارک می‌تواند پاهای شما را گرم نگه دارد  و در عین حال اختلالی در رکاب زدن شما هم ایجاد نکند. در روزهای بارانی هم می‌توانید از روشورتی‌های ضد آب استفاده کنید و بدون هیچ مشکلی از دوچرخه سواری لذت ببرید.

هدبند، دستمال سر و کلاه

خوب است بدانید که بیشتری اتلاف دما در هنگام دوچرخه سواری از ناحیه سر اتفاق می‌افتد و به همین سبب مکن است دمای بدن شما افت کند. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای زمستانی و سرد، در زیر کلاه ایمنی خود از یک هدبند، دستمال سر یا یک کلاه معمولی استفاده نمایید تا بتوانید سر خود را گرم نگهدارید و از نفوذ سرما نیز جلوگیری نمایید.

دستکش‌های زمستانی

یکی دیگر از اجزای مهم لباس‌ دوچرخه سواری زمستانی، دستکش‌ها هستند. در هوای سرد، به خصوص در سرازیری‌ها که شدت وزش باد بیشتر احساس می‌شود، احتمال پایین آمدن دمای دست و انگشتان شما بسیار زیاد است، به همین سبب ممکن است نتوانید به خوبی فرمان دوچرخه را کنترل کنید و در نتیجه خطرات بیشتری پیش روی شما خواهد بود. استفاده از یک دستکش بهترین گزینه در این شرایط است. دستکش‌های دوچرخه‌ سواری اغلب از چرم یا پارچه‌های حوله‌ای ساخته شده‌اند و در عین حال که دستان شما را گرم نگه می‌دارند، کنترل فرمان دوچرخه را هم راحت‌تر می‌کنند.

معرفی لباس دوچرخه سواری زمستانی : کفش و جوراب

برای تسهیل رکاب زدن در روزهای زمستانی، علی الخصوص روزهای بارانی، بهتر است از پوشش‌های ضد آب و نازکی استفاده کنید که روی کفش قرار می‌گیرند و علاوه بر محافظت از کفش در برابر نفوذ باران، به حفظ دمای پای شما نیز کمک می‌کنند. برای گرم نگهداشتن پاهایتان، بهترین گزینه استفاده از جوراب‌های ضخیم و البته ضد آب است که می‌توانند رطوبت ناشی از تعریق را انتقال داده و دمای بدن را بالا نگه دارند.

عینک آفتابی

تصور عموم آن است که اشعه خورشید و ماورای بنفش در روزهای ابری و زمستانی خطر کمتری دارند، این در حالی است که بسیاری از متخصصان معتقدند که خطر اشعه ماورای بنفش در این روزها حتی می‌تواند خطرناک تر از روزهای عادی باشد. بنابراین در این شرایط بهتر است برای محافظت از چشمان خود، از استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد غافل نشوید.

قیمت لباس دوچرخه سواری زمستانی چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانیم عوامل زیادی در تعیین قیمت لباس دوچرخه سواری زمستانی نقش دارند. اگر به دنبال لباس باکیفیت و جنس خوب هستید توصیه می‌شود لباس دوچرخه سواری اورجینال را خریداری کنید و از خرید لباس دوچرخه سواری ارزان بپرهیزید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم لباس‌های دوچرخه سواری مناسب برای فصل زمستان را معرفی کرده و ویژگی‌ آن‌‌ها را بیان کنیم. برای خرید لباس دوچرخه سواری زمستانی باید پیش از هر چیز به جنس لباس و البته استحکام آن توجه داشته باشید و لباسی را انتخاب کنید که مانع حرکت شما در حین دوچرخه سواری نشود. قیمت یک لباس دوچرخه سواری زمستانی مناسب به فاکتورهای مختلفی همچون جنس و برند لباس بستگی دارد و شما می‌توانید براساس نیاز خود از بین آن‌ها، لباس مناسب شرایط خود را انتخاب کنید. در مجموع، آن چه بیش از هر چیز برای یک لباس دوچرخه سواری زمستانی اهمیت دارد، جنس و قدرت آن برای حفظ گرما است؛ یک لباس دوچرخه سواری باید بتواند در برابر باران و نفوذ سرما از دوچرخه سوار محافظت کند. امیدواریم مطالب بیان شده مفید واقع شده باشند. برای دوچرخه سواری در زمستان موارد زیادی از جمله جوراب‌های گرم و مخصوص زمستان، گرمکن‌های مخصوص دوچرخه سواری، اسکارف، کلاه و ... لازم و ضروری است. اگر به دنبال خرید لباس دوچرخه سواری زمستانی و لباس دوچرخه سواری مردانه هستید می‌توانید به فروشگاه دوچرخستان مراجعه کنید و محصولات موردنظرتان را تهیه و خریداری کنید.
15%
15%

لباس دوچرخه سواری زمستانه

لباس دوچرخه سواری زمستانه تینکوف Tinkoff

1.899.000 تومان
6%