نمایش دادن همه 13 نتیجه

ابزار پنچرگیری دوچرخه

مقدمه

ابزار پنچرگیری دوچرخه یکی از ابزارهای ضروری و مهم برای هر دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. هیچ دوچرخه‌سواری از پنچر شدن در امان نیست. اغلب دوچرخه‌سواران حرفه‌ای به اهمیت کیت پنچرگیری واقف‌اند؛ زیرا هر لحظه ممکن است لاستیک دوچرخه پنچر یا کم باد شود. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از لوازم پنچرگیری دوچرخه شامل چسب‌های پنچرگیری، ابزار پنچری تیوبلس مسافرتی و ابزارهای متعدد و پمپ باد در بازار وجود دارد. با تهیه لوازم ضروری پنچرگیری امنیت دوچرخه‌سواری خود را افزایش دهید. ابزار پنچرگیری دوچرخه، انواع و مزایای آن موضوع این مقاله است. افرادی که به ورزش دوچرخه سواری علاقه‌مند هستند خواه یک دوچرخه سوار باتجربه یا یک آماتور باشند، خواه به دوچرخه سواری در پیست بپردازند یا برای رفت و آمد به محل کار از دوچرخه استفاده کنند لازم است که برخی از تعمیرات اساسی دوچرخه را بدانند و به ابزارهای آن نیز مجهز باشند. این امر نه تنها از بروز تصادفات ناشی از فرسودگی اجزای دوچرخه جلوگیری می‌کند، بلکه موجب می‌شود که هیچ وقت به دلیل خراب شدن دوچرخه در جاده گرفتار نشوید، مراقبت منظم و پیوسته‌ای از دوچرخه خود داشته باشید و در هزینه‌های تعمیر و نگهداری دوچرخه خود نیز صرفه‌جویی کنید. در صورتی‌که تمایل دارید با ابزارهای تعمیر دوچرخه آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ابزار پنچرگیری دوچرخه چیست؟

پنچر شدن لاستیک دوچرخه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که دوچرخه سواران همواره با آن مواجه می‌شوند؛ حتی دوچرخه‌های با لاستیک تیوبلس نیز گاهی دچار پنچری می‌شوند. بنابراین به همراه داشتن ابزارهای پنچرگیری برای هر دوچرخه سوار بسیار اهمیت دارد. ابزار پنچرگیری دوچرخه (Bike puncture repair tool) یا کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه (Bike puncture repair kits) مجموعه تجهیزاتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه پنچری لاستیک‌های دوچرخه خود را برطرف کنید.  

راهنمای انتخاب ابزار پنچرگیری دوچرخه

در صورت داشتن هرگونه تجهیزات پنچرگیری تایر و لاستیک دوچرخه برای هر دوچرخه‌سواری کاری آسان و راحت خواهد بود. اگر قصد خرید ابزار پنچرگیری دوچرخه را دارید به این نکته توجه داشته باشید که خرید کیت‌های ساده قیمت کمتری دارد اما مسلماً فاقد تمام ابزارهای موردنیاز هستند‌. در اینصورت خودتان مجبور به خرید چند وسیله دیگر به صورت جداگانه خواهید شد. اما کیت‌های پنچرگیری مدرن دارای تمام ابزارهای ضروری نظیر وصله‌های پنچرگیری که خود دارای چسب هستند و نیازی به خرید چسب‌های پنچرگیری ندارند.  علاوه بر تهیه ابزار پنچرگیری دوچرخه به لوازم دیگری نظیر پمپ باد و تلمبه نیز نیاز است. با خرید یک پمپ باد یا تلمبه سبک و قابل حمل می‌توانید مشکل پنچری دوچرخه را به راحتی برطرف کنید. از دیگر لوازم موردنیاز در پنچرگیری آچار فرانسه یا آلن است که جهت باز کردن چرخ‌های دوچرخه از آن استفاده می‌شود. تایلیور نیز از ابزارهای مهم است که به آن نیاز پیدا می‌کنید‌. بهتر است دو عدد تایلیور داشته باشید تا بتوانید بهتر به تیوب داخل لاستیک دسترسی داشته باشید. به طور کلی تایلیورهایی که جنس پلاستیکی دارند برای دوچرخه‌سواران مبتدی و کم تجربه مناسب است؛ زیرا احتمال آسیب زدن به تیوب لاستیک دوچرخه در حین استفاده از تایلیورها زیاد است. اما تایلیورهای از جنس فولاد در صورتی که فرد بتواند از آن درست استفاده کند عمر طولانی‌تری خواهد داشت‌.  از دیگر تجهیزات مفید برای پنچرگیری دوچرخه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • وسیله‌ای نظیر گچ یا مدادشمعی برای علامت‌گذاری محل پنچری
  • تهیه سوهان فلزی و استفاده کردن از آن با کاغذ سمباده
  • آچار چندکاره جهت بازکردن پیچ‌های دوچرخه و ...
به‌طور کلی با تهیه کیت ابزار پنچرگیری دوچرخه با خیال راحت‌تری به دوچرخه سواری می‌پردازید؛ زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل با کمک این ابزارها به سادگی مشکلات رفع می‌شود.  

انواع ابزار پنچرگیری دوچرخه

ابزارهای مورد نیاز برای پنچرگیری دوچرخه را می‌توانید جداگانه تهیه کنید و در کیف دوچرخه خود قرار دهید تا همیشه همراهتان باشد؛ همچنین می‌توانید یک کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه تهیه کنید و هنگام دوچرخه سواری با خود به همراه داشته باشید. در ادامه به معرفی مهم‌ترین ابزارهای پنچرگیری دوچرخه می‌پردازیم:

کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه

کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه عمدتاً شامل ابزارهایی نظیر وصله پنچرگیری، سمباده و تیوب چسب است که داخل یک کیف قرار گرفته‌اند. برخی از انواع کیت‌ها دارای وصله‌های خودچسب هستند و دیگر نیازی به چسب پنچرگیری ندارند؛ دوچرخه سوارانی که تمایل دارند کیف دوچرخه سبک‌تری به همراه داشته باشند می‌توانند این نوع کیت پنچرگیری دوچرخه را تهیه کنند. در صورتی‌که به دنبال تهیه یک کیت کامل و مجهز هستید می‌توانید سایر ابزارهای مفید برای پنچرگیری را تهیه نموده و به کیف دوچرخه‌تان اضافه کنید. از جمله این ابزارها می‌توان به پمپ باد، تایلیور و چراغ روشنایی اشاره کرد. انواع مختلفی از کیت پنچرگیری دوچرخه در بازار وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که کیت متناسب با دوچرخه خود را تهیه نمایید تا دیگر نیازی به انتقال دوچرخه به تعمیرگاه و صرف هزینه اضافی برای پنچرگیری لاستیک‌های آن نداشته باشید. به عنوان مثال برای پنچرگیری دوچرخه‌ها‌ی با لاستیک تیوبلس می‌توانید از کیت‌های مخصوص آن استفاده کنید که دارای تجهیزاتی نظیر چندین وصله پنچری تیوبلس و دو شاخه سوزنی هستند. نوع دیگری از کیت‌های پنچرگیری دوچرخه تیوبلس دارای ابزارهایی نظیر چندین نوار والو و آچار هستند.

قمقمه حمل ابزار دوچرخه

به جای نگهداری ابزارهای پنچرگیری دوچرخه در کیف دوچرخه می‌توان از قمقمه حمل ابزار دوچرخه نیز استفاده کرد. این قمقمه بسیار و محکم و بادوام است و تجهیزات پنچرگیری دوچرخه را به خوبی نگهداری می‌کند. در صورتی‌که از قمقمه حمل ابزار لیوان دار دوچرخه استفاده کنید، علاوه بر نگهداری ابزارهای پنچرگیری دوچرخه می‌توانید یک بطری آب را نیز به همراه داشته باشید. این قمقمه به راحتی به بدنه دوچرخه متصل و محکم می‌شود.

چسب پنچرگیری دوچرخه

چسب پنچرگیری دوچرخه که به آن مایع ضد پنچری هم گفته می‌شود برای پیشگیری از آسیب دیدن بیشتر لاستیک دوچرخه هنگام پنچر شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در صورتی‌که حین دوچرخه سواری لاستیک دوچرخه شما در اثر برخورد با شیء تیزی آسیب ببیند با استفاده از چسب پنچرگیری دوچرخه در محل مورد نظر می‌توانید شکاف لاستیک را پر کرده و آن را عایق کنید. شایان ذکر است که برندهای برتر چسب پنچرگیری دوچرخه می‌توانند شکاف‌هایی با عمق 3 تا 6 میلی‌متر را نیز پر کنند.

ابزار پنچرگیری دوچرخه: تایلیور دوچرخه

تایلیور دوچرخه یکی دیگر از انواع ابزار پنچرگیری دوچرخه است که در برخی موارد در کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه وجود دارد. در غیر این صورت می‌توانید آن را جداگانه تهیه نموده و در کیف دوچرخه یا قمقمه حمل ابزار دوچرخه خود قرار دهید. تایلیور دوچرخه یک اهرم از جنس پلاستیک یا فولاد و آلیاژهای فلزی است که برای خارج کردن لاستیک دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی‌که در پنچرگیری دوچرخه حرفه‌ای شده‌اید بهتر است نوع فلزی آن را تهیه کنید در غیر این صورت بهتر است از نوع پلاستیکی آن استفاده کنید تا به تیوب داخلی لاستیک دوچرخه آسیب وارد نکنید.

پمپ باد

تلمبه یا پمپ باد یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز برای پنچرگیری دوچرخه است که برای باد کردن لاستیک‌های کم‌باد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ‌های دستی قابل حمل در ابعاد کوچکی ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه قرار داد.

سایر ابزارها

  • تیوب اضافه
  • نوار ضد پنچری
  • سوزن پنچرگیری
  • پمپ باد

قیمت کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه

قیمت کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه به نوع، برند، تعداد ابزارهای پنچرگیری آن، کیفیت ساخت و جنس مواد اولیه آن بستگی دارد. کیت‌های با برند معتبر که کیفیت ساخت بالایی دارند و تجهیزات آن‌ها از مواد اولیه مرغوب ساخته شده‌اند قیمت بالاتری هم دارند. همچنین کیت‌های کامل پنچرگیری دوچرخه که مجهز به تمامی ابزارهای مورد نیاز برای پنچرگیری دوچرخه هستند قیمت بالاتری هم دارند؛ کیت‌های ساده‌تر که فقط دارای ابزارهای ضروری پنچرگیری دوچرخه هستند قیمت مناسب‌تری دارند.

جمع‌بندی ابزار پنچرگیری دوچرخه

در این مقاله انواع ابزار پنچرگیری دوچرخه را معرفی کردیم و عوامل مؤثر بر قیمت آن‌ را مورد بررسی قرار دادیم. برای آنکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید بهتر است کیت پنچرگیری دوچرخه را از برندهای معتبر و متناسب با نوع دوچرخه خود انتخاب کنید و شیوه استفاده صحیح از این ابزارها را نیز یاد بگیرید. همچنین با توجه به وجود اجناس فیک و تقلبی در بازار توصیه می‌شود که برای خرید کیت پنچرگیری لاستیک دوچرخه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. در صورتی‌که برای خرید ابزار پنچرگیری دوچرخه نیاز به راهنمایی دارید یا هنگام استفاده از ابزارهای آن دچار مشکل شده‌اید حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید.

وسايل محافظتى دوچرخه

نوار ضد پنچرى دوچرخه رایدریس

219.000 تومان519.000 تومان