نمایش دادن همه 6 نتیجه

 کفش دوچرخه سواری ارزان

مقدمه کفش دوچرخه سواری

کفش دوچرخه سواری یکی از اساسی‌ترین وسایل مورد نیاز هر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است. کفش و لباس دوچرخه‌سواران معمولا متفاوت با کفش و لباسی است که مردم عادی استفاده می‌کنند. پس اگر در اندیشه خرید لباس دوچرخه سواری هستید با ما باشید تا به اهمیت، کاربرد و قیمت لباس دوچرخه سواری بپردازیم. دوچرخه‌سواری یک ورزش ساده و هوازی است که به سلامت دستگاه گردش خون کمک می‌کند. از دیگر فواید این ورزش می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، افزایش طول عمر، افزایش روحیه و کاهش استرس اشاره کرد. فواید بی‌نظیر این ورزش ساده و در دسترس باعث شده که خیلی از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کوتاه کردن مسیر از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده کنند؛ اما بعضی افراد به‌صورت جدی و حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنند. یک نکته مهم در ورزش دوچرخه‌سواری حرفه‌ای، استفاده از تجهیزات استاندارد مانند کفش دوچرخه سواری است که به بهتر رکاب زدن و جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند.

کفش دوچرخه‌سواری چیست؟

هر رشته ورزشی معمولا وسایل و لباس‌های خاصی را نیاز دارد و دوچرخه‌سواری هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین ورزش‌ها به وسایل،‌ ابزارها و البته لباس دوچرخه سواری مناسب نیاز دارد. درواقع در مورد این رشته ورزشی لباس،‌ کلاه و کفش دوچرخه سواری مناسب از موارد ضروری هستند که در موفقیت شما موثر هستند.  کفش دوچرخه ‌سواری با کفش‌های معمولی متفاوت بوده و برای رکاب­زدن بهتر طراحی شده‌است. مدل‌های مختلفی از کفش دوچرخه سواری در رده‌های معمولی تا حرفه‌ای وجود دارد که با توجه به کیفیت ساخت و طراحی، قیمت کفش دوچرخه سواری متفاوت است.

تاریخچه کفش دوچرخه ‌سواری

کفش‌های بدون پاشنه در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به‌سرعت توسعه یافتند؛ این کفش‌ها سبک، بدون پاشنه و دارای ۸ تا ۱۰ روزنه بودند. کفش­های دوچرخه‌سواری در سال ۱۹۸۰به‌طور گسترده تبلیغ می‌شدند.

اهمیت لباس و کفش دوچرخه سواری چیست؟

در رشته دوچرخه‌سواری به علت شدت بالای فعالیت بدنی معمولا تعرق بسیار بالاست. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز بروز برخی مشکلات پوستی برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای شود. در این شرایط خرید لباس دوچرخه سواری ضروری است. فراتر از این برای حفاظت در قبال صدمات احتمالی خرید کلاه ایمنی و حتی یک جفت کفش دوچرخه سواری ارزان قیمت هم بهتر از استفاده از کفش معمولی است. البته کفش مناسب برای دوچرخه سواری معمولا کفی محکم‌تری برای انتقال بهتر نیرو دارد. لباس دوچرخه سواری در ساده‌ترین حالت شامل شورت دوبندی یا شلوار تنگ است. پیراهن مخصوص، دستکش، جوراب، کلاه و کفش دوچرخه سواری هم موارد تکمیل کننده یک ست لباس کامل دوچرخه‌سواری است.  ویژگی کفش دوچرخه‌ سواری

ویژگی‌های کفش دوچرخه‌ سواری

این کفش‌ها خشک و مستحکم هستند که باعث انتقال بهتر نیروی عضلات پا به رکاب می‌شوند. وزن این کفش‌ها بیشتر از کفش‌های معمولی است ولی انواع سبک‌تر آن‌ها نیز با قیمت‌های بالاتر وجود دارد. در برخی انواع این کفش، محلی برای چفت شدن کف کفش به رکاب وجود دارد که این‌موضوع باعث می‌شود در سرعت‌های بالا پا از رکاب جدا نشود؛  این موضوع هم­چنین ممکن است باعث نگرانی ورزشکار شود اما نگران نباشید با خم­کردن پا به‌راحتی می‌توانید در صورت لزوم پای خود را از رکاب دوچرخه جدا کنید.  کفش دوچرخه سواری با توجه به وزن سنگین و طراحی خاص معمولاً برای پیاده‌روی مناسب نیست؛ اما  با برخی انواع آن می‌توان مسیر کوتاهی را پیاده‌روی کرد. توجه داشته باشید که کفش‌ دوچرخه‌سواری حرفه­ای فقط برای استفاده از دوچرخه طراحی شده‌است و نمی‌توان با آن‌ها راه رفت.

خرید کفش دوچرخه سواری

گفتیم که کفش دوچرخه ‌سواری با توجه به کیفیت مواد بکار رفته در ساخت آن و هدف از طراحی، انواع مختلفی دارد؛ در کفش‌های با رده پائین‌تر وارزان‌تر، از پلاستیک تزریقی در کفی کفش استفاده می‌شود که وزن بالاتری دارند. هر چه رده کفش بالاتر می‌رود مواد تشکیل‌دهنده کفش تغییر کرده و کفش سبک‌تر است در کفش‌های با رده متوسط از پلاستیک و کربن و در کفش‌های حرفه‌ای از فیبرکربن در ساخت کفی کفش استفاده می‌شود؛ استفاده از فیبر کربن در کفش‌های حرفه‌ای باعث سبک‌تر شدن کفش و همچنین انتقال بهتر نیرو به رکاب می‌شود به‌همین دلیل قیمت بالاتری دارند.

انواع کفش دوچرخه سواری

  • کفش دوچرخه سواری تورینگ
  • کفش دوچرخه سواری جاده
  • کفش دوچرخه سواری کوهستانی
  • کفش دوچرخه ‌سواری زمستانی
  • کفش دوچرخه سواری بهاره

کفش دوچرخه سواری کوهستانی

رایج‌ترین کفشی که برای دوچرخه‌سواری در رشته کوهستان استفاده می‌شود کفش‌های کراس کانتری هستند که کف آن‌ها دارای عاج‌های بلند است. این ویژگی باعث شده که اگر دوچرخه‌سوار نیاز به پیاده‌روی داشته باشد بتواند مسیر کوتاهی را پیاده‌روی کند؛ اما توجه داشته باشید که این کفش‌ها برای پیاده‌روی طولانی مناسب نیستند. پل‌ها در این کفش به شکل چهارگوش هستند.

کفش دوچرخه‌سواری در رشته جاده

این کفش‌ها معمولاً برای تمرین و مسابقات استفاده می‌شوند. به دلیل اینکه دوچرخه‌سوار از دوچرخه پیاده نمی‌شود این کفش‌ها مناسب پیاده‌روی طراحی نشده‌اند؛ کف این کفش‌ها حالت سه‌گوش یا مثلثی دارد و کاملاً صاف و سخت هستند تا انرژی را به بهترین نحو منتقل کنند. کفش دوچرخه‌سواری تورینگ کفش پیاده‌روی تورینگ به‌صورت سنتی طراحی‌شده تا افراد بتوانند مسافت کوتاهی را در طبیعت پیاده‌روی کنند.

کفش پیاده‌روی زمستانی

همان‌طور که می‌دانید سرما و رطوبت تاثیر منفی بر عملکرد ورزشکار دارند کفش دوچرخه ‌سواری زمستانی به گونه‌ای طراحی شده‌است که مانع رسیدن رطوبت و سرما به پای ورزشکار می‌شود. اگر قصد دوچرخه‌سواری در هوای سرد و زمستانی را دارید توصیه می‌کنیم از کفش‌دوچرخه‌ سواری زمستانی استفاده کنید.

کفش دوچرخه‌سواری بهاره

این کفش‌ها برای استفاده از دوچرخه ثابت طراحی شده‌اند اگر از دوچرخه ثابت در منزل یا باشگاه ورزشی استفاده می‌کنید این کفش مناسب شماست. نکات مهم برای خرید کفش دوچرخه‌ سواری

نکات خرید کفش دوچرخه‌ سواری

همان‌طور که می‌دانید ملاک خرید کفش پیاده‌روی و معمولی، نرم و انعطاف‌پذیر بودن آن است اما پیش‌تر گفتیم کفش‌های دوچرخه‌سواری هرچه سفت‌تر و محکم‌تر باشند، از کیفیت بیشتری برخوردارند زیرا مانع هدر رفتن انرژی می‌شوند و انرژی عضلات پا را تمام‌وکمال به رکاب منتقل می‌کنند. برای انتخاب سایز مناسب کفش دوچرخه ‌سواری بهتر است نیم سایز کمتر از سایز اصلی پای خود انتخاب کنید زیرا در کفش دوچرخه‌سواری، برای جلوگیری از لغزش، نباید فضای خالی بین پا و کفش وجود داشته باشد. اگر ورزش دوچرخه ‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید برای جلوگیری از آسیب و بهبود عملکرد خود حتما از برندهای معتبر و باکیفیت خرید کنید. نحوه بستن کفش‌ دوچرخه ‌سواری کفش‌های چسبی در ساخت این کفش‌ها معمولا از دو تا سه بند چسبی استفاده شده‌است. استفاده از این کفش‌ها سریع و راحت بوده و همچنین ایمنی بالایی برای دوچرخه‌سوار فراهم می‌کنند اما قابلیت انعطاف کمتری نسبت‌به کفش‌های بند دار دارد. کفش‌های بند دار این کفش‌ها از انعطاف بیشتری برخوردارند درنتیجه برای پیاده‌روی عالی هستند هنگام استفاده از این کفش‌ها توجه داشته باشید که بندهای کفش کوتاه یا داخل کفش باشند زیرا بلند بودن بند کفش ممکن است ایمنی دوچرخه‌سوار را تهدید کند. کفش‌های بند‌دار قابلیت شستشو دارند.

کفش‌های سگک دار

این کفش‌ها بالاترین میزان ایمنی را برای دوچرخه‌سوار به‌همراه دارند به همین دلیل قیمت بالاتری دارند.

حرف آخر

استفاده از کفش‌های معمولی برای رکاب زدن در ورزش دوچرخه‌سواری مناسب نیست. امروزه با طراحی کفش‌های مخصوص، ورزشکاران می‌توانند حداکثر کارائی خود را با کفش­های دوچرخه‌سواری تجربه کنند. استفاده از کفش استاندارد و متناسب با شرایط ورزشکار یکی از فاکتور‌های ضروری در میدان‌های رقابتی است. اگر شما هم ورزش دوچرخه‌سواری را به‌طور جدی پیگیری می‌کنید توصیه ما این است که از کفش دوچرخه سواری متناسب با رشته خود، برای حداکثر بازدهی استفاده کنید.

جمع‌بندی

استفاده از لباس و کفش دوچرخه سواری در مواردی بسیار ضروری است. به خصوص اگر قصد دنبال کردن دوچرخه‌سواری در قالب فعالیتی حرفه‌ای را داشته باشید. فروشگاه دوچرخه سواران یکی از بهترین مراجع برای خرید انواع البسه و وسایل دوچرخه‌سواری است که می‌توانید بهترین انواع لباس و کفش دوچرخه سواری ارزان قیمت را از آن تهیه کنید.

سوالات متداول

  • استفاده از لباس دوچرخه‌سواری چه مزیتی دارد؟
لباس دوچرخه‌سواری مخصوص منجر به حفاظت از پوست بدن در برابر تعریق شدید خواهد شد.
  • لباس دوچرخه‌سواری چه اجزایی دارد؟
لباس دوچرخه‌سواری شامل پیراهن مخصوص، شلوار، کفش، کلاه جوراب و دستکش است.
  • بهترین کفش برای دوچرخه‌سواری کدام است؟
تفاوت چندانی وجود ندارد اما کفش‌هایی با کفی محکم، به خوبی نیرو را منتقل می‌کنند.