نمایش دادن همه 5 نتیجه

نگهدارنده دوچرخه ارزان

مقدمه

نگهدارنده دوچرخه وسیله‌ای است که بر روی دیوار یا زمین قرار می‌گیرد تا دوچرخه بر روی آن ثابت بماند. نگهدارنده یا استند دوچرخه در انواع مختلفی تولید می‌شود و یکی از پرکاربردترین تجهیزات دوچرخه سواری به شمار می‌رود. خرید استند دوچرخه یک هزینه اضافی محسوب نمی‌شود بلکه یک وسیله کاربردی است و به شما این امکان را می‌دهد تا از دوچرخه خود در برابر آسیب‌های مختلف محافظت و از آن بهتر نگهداری کنید.  اغلب دوچرخه سواران با تهیه پایه نگهدارنده دوچرخه دیگر نگران پارک کردن دوچرخه خود نیستند و به راحتی در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌های آپارتمان‌ها دوچرخه خود را بر روی استند قرار می‌دهند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. نگهدارنده دوچرخه، انواع و مزایای آن، موضوع این مقاله است. این روزها بسیاری از افراد برای رفتن به محل کار، دانشگاه یا حتی خرید از دوچرخه استفاده می‌کنند تا ضمن بهبود سلامتی خود، در ترافیک گرفتار نشوند و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند. به همین دلیل استفاده از استند دوچرخه برای پارک کردن آن در منزل و محل کار ضروری است. انواع مختلفی از استند دوچرخه در بازار عرضه می‌شود که هر کدام کاربرد مشخصی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع استند دوچرخه با ما همراه باشید.

نگهدارنده دوچرخه چیست؟

پایه نگهدارنده دوچرخه (Bicycle parking rack) که به آن Bike rack نیز گفته می‌شود وسیله ای است که با به‌کارگیری آن می‌توان دوچرخه را در خانه، محل کار یا فضای باز در فضایی محدود بر روی زمین یا دیوار پارک کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نمود. یکی از دلایل عدم استفاده از دوچرخه برای رفت و آمدهای روزمره نبود محل مناسب برای پارک آن است؛ با استفاده از استند نگهدارنده می‌توانید ورزش محبوب و هیجان انگیز دوچرخه سواری را در برنامه‌های روزمره خود بگنجانید و سبک زندگی سالم‌تری را تجربه کنید. برندهای معتبر نگهدارنده دوچرخه عمدتاً از مواد اولیه بادوام و مقاوم در برابر سرما، گرما و رطوبت ساخته می‌شوند. به عنوان مثال برای ساخت برخی از انواع مرغوب استند نگهدارنده دوچرخه از فولاد ضد زنگ و ترموپلاستیک استفاده می‌شود.

ویژگی‌های یک پایه نگهدارنده دوچرخه

  • تولید کننده: به طور معمول مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نگهدارنده دوچرخه ساخت کشورهای اروپایی است. معمولاً پایه دوچرخه اگر به همراه خود کاتالوگ نحوه استفاده را داشته باشد از کیفیت خوبی برخوردار است.
  • وزن استند نگهدارنده دوچرخه: به طور کلی پایه‌های استند دوچرخه از دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند و قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. اگر می‌خواهید از پایه دوچرخه در فضای باز استفاده کنید بهتر است جنس فلزی آن را تهیه کنید تا به راحتی دچار خرابی نشود. اما اگر دوچرخه خود را در فضای بسته قرار می‌دهید پایه‌های پلاستیکی نیز مناسب است. 

انواع نگهدارنده دوچرخه

پایه نگهدارنده دوچرخه دیواری

اگر در پارکینگ و هر مکان دیگری که دوچرخه خود را قرار می‌دهید و می‌خواهید جای کمتری را اشغال کنید از استند نگهدارنده دوچرخه دیواری استفاده کنید. این پایه‌های نگهدارنده قابلیت این را دارند که دوچرخه خود را به دیوار متصل کنید و از اشغال کردن فضای دیگران جلوگیری کنید.

پایه نگهدارنده زمینی دوچرخه (Floor bike rack)

پایه نگهدارنده زمینی دوچرخه، مشکل کمبود فضا برای پارک کردن دوچرخه را در مکان‌های مختلف نظیر پارکینگ منزل و محل کار برطرف می‌کند، جابه‌جایی آن ساده است و به آسانی می‌توان آن را راه‌اندازی نموده و مورد استفاده قرار داد. یکی از مزایای نگهدارنده زمینی دوچرخه این است که برای استفاده از آن نیازی به بلند کردن دوچرخه نیست و قرار دادن دوچرخه در استند و خارج کردن آن به سهولت انجام می‌شود. همچنین استفاده از این نگهدارنده برای پارک کردن دوچرخه کاملاً ایمن است و هیچ‌گونه آسیبی به چرخ‌ یا روتور دیسک چرخ وارد نمی‌کند. برای استفاده از این نوع استند کافی است آن را در محل مناسبی راه‌اندازی کنید و یکی از چرخ‌های دوچرخه را داخل آن قرار دهید. شایان ذکر است که در اغلب موارد فضای میان پایه‌های نگهدارنده قابل تنظیم است و این استند را می‌توان برای انواع مختلف دوچرخه‌ها مورد استفاده قرار داد.

پایه دیواری نگهدارنده دوچرخه (Hanging bike rack)

پایه نگهدارنده دیواری دوچرخه برای مکان‌هایی با فضای محدود که امکان استفاده از استند زمینی برای نگهداری دوچرخه وجود ندارد بسیار مناسب است. این نوع استند نسبت به نگهدارنده زمینی وزن کمتری دارد، نصب و حذف آن ساده است و با استفاده از پیچ کرپی انجام می‌شود. یکی دیگر از مزایای استند دیواری این است که با قرار دادن دوچرخه خود در این نگهدارنده می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید. البته برای استفاده از این نوع استند لازم است که دوچرخه را تا ارتفاع مشخصی از زمین بلند کنید. شایان ذکر است که استند نگهدارنده دیواری دوچرخه ممکن است برای تمام انواع دوچرخه‌ها مناسب نباشد؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید آن با کارشناسان بخش فروش مشورت نمایید.

باربند دوچرخه مخصوص خودرو (Car bike rack)

گاهی در سفرهای تفریحی و طبیعت گردی لازم است که دوچرخه را با خودرو از محلی به محل دیگر جابه‌جا کنید؛ در چنین شرایطی استفاده از باربند دوچرخه می‌تواند بسیار کاربردی باشد و از فضای داخلی ماشین نیز می‌توانید برای نگهداری سایر وسایل ضروری استفاده کنید. اگر هنگام مسافرت قصد حمل دوچرخه خود را دارید می‌توانید از پایه نگهدارنده دوچرخه که برای متصل شدن به خودرو طراحی شده است استفاده کنید. این نوع استندها قابلیت این را دارند که دوچرخه خود را بر روی سقف یا صندوق عقب ماشین نصب کنید و مسافت طولانی را طی کنید. معمولاً اغلب استندهای خودرو می‌توانند هم‌زمان ۲ دوچرخه را با خود حمل کنند از جمله محبوب‌ترین باربندهای دوچرخه می‌توان به باربند صندوقی و باربند سقفی اشاره نمود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:
  • باربند صندوقی دوچرخه در میان علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری بسیار پرطرفدار است و می‌توان از آن برای نگهداری یک دوچرخه کوچک و دو دوچرخه بزرگ استفاده کرد. ساختار این باربند متشکل از دو اهرم است که به قسمت بالایی و پایینی صندوق خودرو متصل می‌شوند و دوچرخه در فضای میان دو محور آن قرار می‌گیرد. نصب و حذف این باربند بر روی خودرو بسیار ساده است، وزن آن سبک است و آسیبی به خودرو یا دوچرخه وارد نمی‌کند.
  • باربند سقفی از یک پایه و میله‌هایی فلزی برای قرار دادن دوچرخه تشکیل شده است که بر روی سقف خودرو نصب می‌شود. شایان ذکر است که این نوع باربند را حتماً باید متناسب با نوع خودرو موردنظر خریداری کنید.

پایه نگهدارنده تعمیرات دوچرخه (Bike repair stand)

پایه نگهدارنده تعمیرات دوچرخه کاربردهای متعددی دارد و در زمره استندهای پرفروش دوچرخه به شمار می‌رود. یکی از کاربردهای این استند نمایش دادن دوچرخه در فروشگاه‌‌ها است. همچنین می‌توان این نگهدارنده را در منزل مورد استفاده قرار داد و به راحتی قسمت‌های مختلف دوچرخه را تمیز نمود. علاوه بر این با قرار دادن دوچرخه بر روی این استند می‌توان به آسانی تعمیرات آن را انجام داد؛ ضمن آنکه از این نگهدارنده می‌‌‌توان به عنوان جک برای بالا بردن چرخ عقب دوچرخه نیز استفاده نمود. از جمله ویژگی‌های نگهدارنده تعمیرات دوچرخه این است که سبک و قابل حمل است، ارتفاع آن قابل تنظیم است، نصب و جمع شدن آن به راحتی انجام می‌شود، برای قرارگیری انواع دوچرخه‌ها مناسب است و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دوچرخه بر روی پایه‌های استند پدهای لاستیکی تعبیه می‌شود.

قیمت نگهدارنده دوچرخه

قیمت نگهدارنده دوچرخه به نوع، برند، کیفیت ساخت و جنس مواد اولیه آن بستگی دارد. استندهایی که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و در ساختار آن‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اجزای دوچرخه از فوم و پد لاستیکی یا پارچه‌ای استفاده شده است، قیمت بالاتری هم دارند. گفتنی است که برندهای معتبر استند دوچرخه از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و دوام و ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارند. پیشنهاد می‌شود که برای خرید نگهدارنده دوچرخه برندهای خوشنام و معتبر را انتخاب نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله انواع نگهدارنده دوچرخه و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی کردیم و عوامل مؤثر بر قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. توصیه می‌شود که برای خرید استند دوچرخه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و شیوه نصب و استفاده از آن را نیز به خوبی یاد بگیرید. در صورتی‌که برای خرید نگهدارنده دوچرخه در منزل و محل کار یا باربند دوچرخه نیاز به راهنمایی دارید یا در نصب و استفاده از آن دچار مشکل شده‌اید حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید.