نمایش دادن همه 3 نتیجه

روغن ترمز دوچرخه شیمانو

روغن ترمز دوچرخه چیست و طریقه تعویض آنرا بخوانید!

روغن ترمز دوچرخه یکی از اجزای اساسی و مهم سیستم ترمز هیدرولیکی دوچرخه‌ها است. روغن ترمز فشار وارده را به مکانیزم عمل کننده ترمز منتقل می‌کند. این روغن‌ها از ترکیبات صنعتی مختلفی تولید شده‌اند که جلوی خوردگی ترمز و دیسک آن‌ را می‌گیرند. این روغن‌ها به عملکرد صحیح و موثر سیستم ترمز هیدرولیکی دوچرخه کمک بزرگی می‌کنند. برای آشنایی بيشتر روغن ترمز دوچرخه دیسکی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین میتوانید داخل این سایت در مورد بهترین روغن برای زنجیر دوچرخه مطلبی را مطالعه کنید. روغن ترمز دوچرخه مایعی است که مخصوص دوچرخه هایی با دسته دنده هیدرولیک ساخته شده و میبایست از غلظت خاصی برخوردار باشد تا زمانی که دوچرخه سوار اهرم ترمز را فشار میدهد روغن به طور یکسان در ترمزهای عقب و جلو تقسیم شود. نوع روغن ترمز دوچرخه نسبت به برندی که دارید بسیار مهم است و باید بدانید که انواع روغن ترمز دوچرخه در رده های 3 و 4 دسته بندی میشوند که برای استفاده از آنها باید حواستان باشد تا در مایع یا روغن روی دست شما نریزد زیرا از مواد شیمیایی و سمی تولید شده است. طریقه تعویض روغن ترمز دوچرخه بسیار سخت است و فرد با تجربه و تعمیرکار را برای اینکار میطلبد اما اگر در شریط اضظراری قرار گرفتید که میبایست هواگیری و تعویض روغن ترمز دوچرخه را انجام دهید باید این نکته را یادتان باشد که شلنگ و محفظه روغن را وارونه نگیرید تا موجب خالی شدن روغن ترمز دوچرخه نشود. فروش روغن ترمز دوچرخه در فروشگاه ها بسیار باب شده است اما شما باید در ابتدا نوع روغن ترمز دوچرخه خود را بدانید و سپس به سراغ خرید روغن ترمز هیدرولیک دوچرخه استاندارد طبق نکاتی که به شما در سایت دوچرخستان گفته ایم بروید. نقش روغن ترمز دوچرخه 

نقش روغن ترمز دوچرخه 

یکی از بخش‌های اساسی سیستم ترمزهای دیسکی و هیدرولیکی دوچرخه، همین روغن ترمز است که نبود آن عملکرد این سیستم را مختل می‌کند.  ترمز دوچرخه با تبدیل انرژی چنبشی چرخ‌ها به انرژی گرمایی و انتقال آن به سایر اجزا، از حرکت دوچرخه جلوگیری کرده و آن‌ را متوقف می‌کنند. روغن ترمز به صورت کاملا یکسان به چرخ‌های عقب و جلوی دوچرخه منتقل می‌شود تا عملکرد سیستم ترمز به خوبی صورت بگیرد.  علاوه بر انتقال انرژی به بخش‌های مختلف سیستم ترمز، روغن ترمز دوچرخه می‌تواند در برابر حرارت بالای ایجاد شده نیز مقاومت کند. 

انواع روغن ترمز 

در مجموع برای ترمزهای هیدرولیکی دوچرخه، دو نوع روغن ترمز وجود دارد:
  • روغن‌های معدنی
  • روغن DOT
این دو نوع روغن ترمز در ساختار، ترکیب و عملکرد تفاوت‌هایی با هم دارند. برای مثال روغن‌ ترمزهای معدنی در قیاس روغن‌های DOT رطوبت گریزتر بوده و نقطه جوش ثابت‌تری دارند.  برای تعویض و انتخاب روغن ترمز متناسب با سیستم دوچرخه خود، حتما با افراد باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که بهتر است سالی یک مرتبه روغن ترمز دوچرخه خود را تعویض کنید تا عملکرد سیستم ترمز مختل نشود.

جمع بندی

در این بخش به بررسی نقش روغن ترمز پرداختیم و انواع گوناگون آن را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای خرید و همچنین آگاهی یافتن از قیمت روغن ترمز دوچرخه ،از خدمات فروشگاه اینترنتی ما استفاده کنید. شما در این وب سایت می‌توانید از ویژگی‌های برندهای مختلف تولید کننده روغن ترمز، مانند روغن دوچرخه شیمانو، آگاه شوید و یا قیمت دیگر قطعات دوچرخه، مانند قیمت ترمز دیسکی دوچرخه را نیز مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید دیگر قطعات ضروری و مورد نیاز خود را خریداری کرده و از ویژگی آن‌ها باخبر شوید؛ برای مثال می‌توانید قیمت ترمز دیسکی دوچرخه ٢۶ مشاهده کرده و این قطعه را به راحتی خریداری کنید.