نمایش 1–40 از 67 نتیجه

قمقمه دوچرخه سواری

قمقمه دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟

قمقمه دوچرخه یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی دوچرخه به شمار می‌رود. نوشیدن آب در هر ورزشی جهت جلوگیری از کم‌آبی بدن ضروری است؛ بنابراین توصیه می‌شود در هنگام ورزش مخصوصاً دوچرخه سواری قمقمه آب به همراه خود داشته باشید. به طور کلی قمقمه دوچرخه‌سواری یکی از اصلی‌ترین تجهیزات دوچرخه سواری و هر ورزش دیگری محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این وسیله ضروری می‌پردازیم. قمقمه دوچرخه بر روی دوچرخه های کودکانه تا بزرگسالان وجود دارد و به عنوان یک ویژگی با دوچرخه ارائه میشود. قمقمه دوچرخه سواری مدلهای محتلفی دارد که توسط شرکتهای زیادی تولید و ساخته میشود و باعث شده تا رقابت در این حوزه بالا رود و افراد از روی طرفداری و کیفیت محصول، قمقمه اب دوچرخه را خریداری کنند. ساز و کار قمقمه آب دوچرخه اینگونه است که شما با باز کردن درب آن میتوانید آب یا هر نوشیدنی دیگر را درون آن ریخته و با خود حمل کنید و هرکجا که نیاز به نوشیدنی داشتید و احساس تشنگی کردید به راحتی از قمقمه حرفه ای دوچرخه استفاده کنید. برای حمل و نقل قمقمه دوچرخه شما نیازمند این هستید که یک قمقمه حرفه ای دوچرخه یا پایه قمقمه دوچرخه را وصل کنید تا بطری آب خود را در جا قمقمه دوچرخه قرار دهید و بتوانید در حین رکابزنی دسترسی سریعی داشته باشید. بست یا پایه قمقمه دوچرخه در هرفروشگاهی موجود است و میتوانید آنرا تهیه و خریداری کنید. اما نکته مهم اینجاست که افراد فکر میکنند قمقمه دوچرخه کوهستان با قمقمه دوچرخه کورسی متفاوت است و فرق میکنند. اما شما باید بدانید که قمقمه مخصوص دوچرخه اصل و پایه یکسانی دارند و تفاوتهای آن تنها در ظاهر و ویژگیهای ان است که شما میتوانید انواع قمقمه آب دوچرخه را در فروشگاه دوچرخستان مشاهده کنید.  

انواع قمقمه دوچرخه سواری

همان‌طور که می‌دانیم قمقمه‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در ادامه این بخش با انواع قمقمه دوچرخه سواری آشنا می‌شوید.
  • قمقمه ورزشی پلاستیکی: این دسته از قمقمه‌ها به صورت فابریک بر روی دوچرخه‌ها نصب می‌شود‌. اکثر مردم به علت سبک بودن وزن و همچنین قیمت پائین آن قمقمه پلاستیکی را خریداری می‌کنند. 
  • قمقمه ورزشی فلزی: این دسته از قمقمه‌ها از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و کیفیت بهتری نیز دارند. اما نکته قابل توجه این است که وزن بالاتری نسبت به جنس پلاستیکی دارند.
  • قمقمه ورزشی شیشه‌ای: این دسته از قمقمه‌ها برای افرادی مناسب است که مسیرهای کم‌خطری را به آرامی طی می‌کنند. اما توجه داشته باشید که بهتر است از این قمقمه‌ها برای ورزش‌هایی نظیر یوگا و پیلاتس استفاده کنید.

بست قمقمه دوچرخه سواری

همان‌طور که می‌دانیم در حین دوچرخه سواری نمی‌توانیم به راحتی بطری آب را با خود حمل کنیم. به همین علت یکی از تجهیزات دوچرخه به نام بست قمقمه تولید شده است. این وسیله بر روی دوچرخه نصب می‌شود و شما می‌توانید با قرار دادن قمقمه در درون آن به راحتی آن را در حین راندن دوچرخه حمل کنید. 

جا قمقمه دوچرخه

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد جهت حمل بطری دوچرخه به یک جای مناسب و امن برای آن نیاز است. به همین علت جای قمقمه دوچرخه بر روی دوچرخه‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانید با امنیت قمقمه را با خود حمل کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله گفته شد یکی از اصلی‌ترین تجهیزات دوچرخه سواری قمقمه آب است. قمقمه‌های آب را می‌توانید در سه جنس پلاستیکی، فلزی و شیشه‌ای تهیه کنید و با کمک بست قمقمه دوچرخه را بر روی دوچرخه خود قرار دهید و به راحتی در حین دوچرخه سواری با خود حمل کنید.