نمایش دادن همه 9 نتیجه

دسته دنده دوچرخه

دسته دنده دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته دنده دوچرخه یکی از قطعات کلیدی سیستم دوچرخه‌های دنده‌ای است که در تعویض دنده به هنگام حرکت به دوچرخه سوار کمک می‌کند. این قطعه با تعداد و انواع دنده دوچرخه تناسب دارد و بهتر است با توجه به آن‌ها خریداری شود. برای آشنایی بیشتر با این قطعه، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. دسته دنده دوچرخه، انواع مختلفی دارد که نقش مهمی را برای هماهنگی با شانژمان دوچرخه ایفا میکند. امروزه اکثر دوچرخه هایی که سایز بزرگسال هستند از یک جفت دسته دنده ترمز دوچرخه ساده یا حرفه ای بهره میبرد که این ویژگی مهم به دوچرخه سوار کمک میکند تا در حین رکابزنی فشار زیادی به زانو و عضلات پا وارد نشود. دسته دنده دوچرخه ارزان بیشتر بر روی دوچرخه های کودکانه سایز 20 و دوچرخه های متفرقه بزرگسالان استفاده میشود و به همین دلیل افرادی که علاقه به ورزش دوچرخه سواری دارند و دوست دارند یک دوچرخه داشته باشند اما بودجه زیادی ندارند، خرید این دوچرخه میتواند برایشان انتخابی مناسب باشد.

دسته دنده دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟ 

دسته دنده درواقع نوعی اهرم است که با فشار دادن آن، شانژرمان حرکت کرده و به پیروی از آن، زنجیر روی چرخ دنده‌ها حرکت می‌کند. عملکرد اصلی این اهرم به تعویض دنده دوچرخه کمک می‌کند. این قطعه بسته به تعداد و نوع دنده‌های دوچرخه در انواع مختلفی یافت می‌شود.  در دسته دنده‌های ساده‌تر صرفا با چرخاندن یک چرخ روی دسته می‌توانید دنده را عوض کنید. اما برای مثال دسته دنده دوچرخه 8 سرعته عملکرد پیچیده‌تری دارد. سیستم برخی دسته دنده‌ها نیز به نوعی است که با کشیدم اهرم، به طور مستقیم شانژرمان هل داده می‌شود تا دنده عوض شود.    انواع دسته دنده دوچرخه  

انواع دسته دنده دوچرخه

در این بخش انواع گوناگون دسته دنده‌های دوچرخه را معرفی خواهیم کرد که شامل موارد زیر هستند:
  • دسته دنده‌ SL که قابلیت اتصال روی فرمان دوچرخه را دارد.
  • دسته دنده SL-I-Spec که می‌توان آن را روی دسته ترمز نصب کرد.
  • دسته دنده‌های ST نوعی از دسته دنده دوچرخه است که همراه با آن، دسته ترمز نیز به صورت متصل و یکپارچه قرار گرفته است.
  • در دسته دنده ST Dual Control می‌توان از دسته ترمز علاوه بر اهرم ترمز دوچرخه، به عنوان اهرم تعویض دنده نیز استفاده کرد.
  • دسته دنده RS به طور مستقیم به گریپ یا سر دسته متصل می‌شوند.
لازم به ذکر است که هر یک از این قطعات، بسته به تعداد دنده‌های خودرو عقب دوچرخه، دارای سرعت یا تعویض دنده مشخصی هستند و برای سرعت‌های بالاتر یا پایین‌تر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید حتما به تعداد دنده‌های دوچرخه توجه داشته باشید. 

جمع بندی 

انواع دسته دنده دوچرخه را میتوانید در سایت دوچرخستان مشاهده کنید و از بین آنها طبق توضیحات نوشته شده بهترین دسته دنده دوچرخه را خریداری کنید. گفتنی است که تنظیم دسته دنده دوچرخه و تعمیر دسته دنده دوچرخه را حتما به یک تعمیرکار حرفه و مجرب بسپارید تا بتواند به خوبی نسبت به برند دوچرخه شما یکسری کارها را انجام دهد تا در اینده خرابی دسته دنده دوچرخه را تجربه نکنید. در این بخش به معرفی انواع دسته دنده دوچرخه پرداختیم و عملکرد این قطعه را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای خرید دسته دنده و آگاهی یافتن از قیمت آن، از خدمات وب سايت ما استفاده کنید.  اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید ما به شما بهترین نوع دسته دنده دوچرخه را که: (دسته دنده دوچرخه 8 سرعته و دسته دنده دوچرخه شیمانو) است پیشنهاد میکنیم. برای مشاهده مجموعه محصول مشابه این جنس به دسته بندی ترمز دوچرخه مراجعه فرمایید.