نمایش دادن همه 8 نتیجه

دوچرخه بچگانه سایز 12 دوچرخه‌ای مناسب برای کودکان 2 الی 4 سال است. یک دوچرخه بچگانه و زیبا می‌تواند کودکان را وادار به فعالیت بدنی کند تا انرژی‌شان به بهترین شکل تخلیه شود. دوچرخه کودک در دو نوع دخترانه و پسرانه توسط برندهای مختلفی در دنیا طراحی و تولید می‌شوند. اگر قصد خرید دوچرخه کودک سایز ۱۲ را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. دوچرخه بچگانه سایز 12 برای کودکان بین 2 تا 4 سال با قد بین 80 الی 100 سانتی‌متر طراحی می‌شود و در انواع کوهستانی، شهری و بالانس یا تعادلی موجود است. زمان خرید این دوچرخه درست مثل سایر انواع دوچرخه‌های کودک باید مواردی را در نظر گرفت که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دوچرخه بچگانه سایز 12 چیست؟

صدها مدل دوچرخه بچگانه در بازار وجود دارند که کار انتخاب دوچرخه برای کودکان پیش دبستانی را سخت و دشوار می‌کنند. بهترین انتخاب ممکن برای کودکان 2 تا 4 ساله دوچرخه بچگانه سایز 12 است که در مطلب با همه جزئیات مربوط به آن آشنا می‌شویم. این دوچرخه‌ها در انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند و بسته به شرکت تولید کننده و امکاناتی که ارائه می‌دهند، هزینه‌های متفاوتی دارند.

انواع دوچرخه بچگانه سایز 12 کدام‌اند؟

در این بخش نگاهی به انواع دوچرخه بچگانه سایز 12 موجود در بازار می‌اندازیم:

دوچرخه‌های بچگانه سایز 12 کوهستان

اولین مدلی که معرفی می‌کنیم، دوچرخه کوهستان است. بارزترین ویژگی این دوچرخه‌ها چرخ‌های پهن و آجدار است که تا حد زیادی به حفظ تعادل کودک کمک می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده دوچرخه‌های بچگانه کوهستان را مجهز به سیستم تعلیق جلو، چرخ دنده‌ها و قطعاتی مثل ترمز دیسک هیدرولیکی تولید و روانه بازار می‌کنند.

دوچرخه بچگانه سایز 12 شهری

طراحی این مدل دوچرخه بچگانه سایز 12 به‌گونه‌ای است که به دلبل تایرهای نازک‌تر و وزن سبک‌تر برای استفاده و کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های شهر گزینه مناسب‌تری هستند.

دوچرخه‌ بچگانه سایز 12 هیبریدی (دوگانه یا ترکیبی)

دوچرخه هیبریدی یکی دیگر از انواع دوچرخه‌ بچگانه هستند که چرخ‌های آن‌ها باریک و وزن‌ آن‌ها بی‌نهایت سبک است. بهترین مورد استفاده از این دوچرخه‌ها رفت و آمد در شهر و محله است.

دوچرخه بچگانه سایز 12 تعادلی

اگر کودک عزیزتان به تازگی دوچرخه سواری را شروع کرده و هنوز در مرحله یادگیری است، دوچرخه بچگانه سایز 12 از نوع تعادلی برای شروع بهترین گزینه است؛ چرا که تمرین کردن با آن اصول تعادل، هدایت و کنترل را ملکه ذهن کودک می‌کند. این دوچرخه‌ها رکاب ندارند و برخلاف آن‌هایی که زنجیر و رکاب دارند حرکت و توقف آن‌ها به وسیله پای کودک انجام می‌شود. از ویژگی‌های این دوچرخه‌ها وزن سبک و تجهیز به چرخ‌های تمرینی است.

دوچرخه بچگانه سایز 12 تعادلی با رکاب

دوچرخه بچگانه سایز 12 با چرخ‌های کمکی به کودک اعتماد به نفس می‌بخشد تا به تنهایی و بدون کمک پرد و مادر سوار دوچرخه شود و آن را براند.

دوچرخه بچگانه سایز 12 تک سرعته

در طراحی و تولید این مدل دوچرخه‌ها فقط یک نوع سرعت در نظر گرفته می‌شود و پیچیدگی آن‌ها به مراتب کمتر است؛ اما از طرفی نمی‌توان انتظار داشت که در مسیرهای شیب‌دار سواری خوبی داشته باشند.

دوچرخه بچگانه سایز 12 دنده‌ای

با افزودن جعبه دنده به دوچرخه دیگر نگران سواری روی سطوح شیب دار نخواهید بود. این دوچرخه‌ها به راحتی روی فراز و نشیب‌ها حرکت می‌کنند و استحکام و قدرت لازم برای بالا رفتن و پایین آمدن از تپه‌ها را دارند.

خرید دوچرخه بچگانه سایز 12

اگر قصد دارید برای کودک خردسال خود دوچرخه بچگانه بخرید لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. اولین مسئله مناسب بودن سایز دوچرخه برای کودک شما است. برای اندازه‌گیری ساق پای کودک خردسال خود او را به دیوار تکیه دهید و بعد فاصله بین باسن تا کف پای او را اندازه بگیرید. سایز 12 دوچرخه‌ بچگانه  معمولا مناسب کودکان بین 2 الی 4 سال است و با توجه به قد کودک ارتفاع صندلی‌های آن پایین تنظیم می‌شود. صندلی پایین کمک می‌کند کودک راحت‌تر روی آن بنشیند و بهتر تعادل خود را حفظ کند. توجه داشته باشید که سواری روی دوچرخه برای کودکان بین سنین 2 تا 4 سال به خودی خود دشوار است و لوازمی مثل ترمز و دنده و سوت و زنگ سواری را سخت‌تر هم می‌کند. پس برای خرید دوچرخه بچگانه سایز 12، ترجیحاً به سراغ دوچرخه‌های تعادلی یا کمک دار بروید تا کودک از همان ابتدا حفظ تعادل و کنترل را یاد بگیرد.

نکات خرید دوچرخه بچه گانه سایز 12

این محصول در واقع از کوچک‌ترین دوچرخه‌های بچگانه به شمار می‌رود که برای کودکان ۲ الی ۴ سال مناسب است. در خرید دوچرخه بچگانه سایز 12 لازم است نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به شرح این نکات می‌پردازیم. کودکان در سنین پایین زود رشد می‌کنند و قد می‌کشند و دوچرخه‌ای که امروز برای آن‌ها انتخاب می‌کنید، ممکن است بیشتر از چند سال برای آن‌ها مناسب نباشد. به همین دلیل پدر و مادرها حین خرید دوچرخه بچگانه سایز 12 باید نهایت دقت را به خرج دهند تا در نهایت موردی را انتخاب کنند که کاملاً‌ مناسب کودک باشد و ارتفاع صندلی، فاصله بین دسته‌های دوچرخه، فاصله پای کودک از پدال و اندازه چرخ‌ها کاملاً استاندارد باشد. حین خرید دوچرخه بچگانه سایز 12 موارد به این موارد توجه کنید:
  • سایز دوچرخه را طوری انتخاب کنید که کودک برا سوار شدن روی آن مجبور نباشد دوچرخه را کچ کند و یک پای خود را روی پدال بگذارد. چرا که ممکن است در این میان تعادل خود را از دست بدهد و زمین بخورد.
  • حین خرید دوچرخه بچگانه توجه کنید که دست‌های کودک بدون نیاز به کشیدگی به دسته‌های دوچرخه برسد و بتواند بدون هیچ مشکلی فرمان را بچرخاند.
  • از صحت عملکرد ترمز دوچرخه اطمینان حاصل کنید و کار کردن با آن را به کودک خود بیاموزید.
  • تجهیزات ایمنی: در هنگام خرید دوچرخه برای کودک خود حتماً تجهیزات ایمنی نظیر کلاه، زانوبند و آرنج‌بند نیز تهیه کنید. چرا که کودکان بسیار آسیب پذیرند‌.
  • تعادل دوچرخه: در هنگام خرید دوچرخه بچگانه سایز 12 توجه کنید که کودکتان بتواند تعادل خود را حفظ کند؛ بنابراین دوچرخه‌ای تهیه کنید که به حفظ تعادل فرزندتان کمک کند.
  • کمک چرخ: وجود کمک چرخ در دوچرخه کودک بسیار مهم است؛ چرا که کودکان آشنایی کافی از مفهوم دوچرخه سواری ندارند و حفظ تعادل برایشان سخت است؛ بنابراین با وجود کمک چرخ می‌توانند به راحتی دوچرخه سواری کنند.

قیمت دوچرخه بچگانه سایز 12 چقدر است؟

قیمت دوچرخه بچگانه سایز 12 با توجه به امکانات و ویژگی‌های دوچرخه و البته شرکت سازنده متفاوت است. در حال حاضر در بازار امروز قیمت دوچرخه بچگانه سایز 12 از حدود 700 هزار تومان شروع می‌شود و هرچه امکانات و ویژگی‌های بیشتری مد نظر باشد و شرکت سازنده معروف‌تر باشد قیمت ممکن است تا 5 میلیون تومان و حتی بیشتر افزایش یابد. دوچرخه بچگانه سایز 12 از ارزان‌ترین نوع دوچرخه کودک است؛ بنابراین به هیچ عنوان نگران قیمت آن نباشید. در این سایز از دوچرخه مدل‌ها و برندهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن میزان بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اما توجه داشته باشید که اگر به دنبال خرید دوچرخه باکیفیت و بادوام هستید طبیعتاً باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و از خرید دوچرخه کودک ارزان صرف نظر کنید.

کلام آخر

در این مقاله با جزئیات دوچرخه بچگانه سایز 12 آشنا شدیم و ضمن آشنایی با انواع دوچرخه‌های کوهستانی، شهری، تعادلی، تک سرعته و دنده‌ای فهمیدیم به عنوان پدر و مادر در زمان خرید این دوچرخه‌ها باید به مناسب بودن سایز دوچرخه برای قد کودک، نحوه ترمزگیری و مسائلی مثل ارتفاع صندلی، فاصله پدال از پای کودک و فاصله دسته‌های فرمان از دستان او دقت کنیم. اگر به دنبال خرید اینترنتی دوچرخه بچگانه سایز 12 هستید می‌توانید به فروشگاه دوچرخستان مراجعه کنید. خرید این نوع دوچرخه بسیار ساده و آسان است؛ تنها کافی است رنگ و برند موردنظرتان را انتخاب کنید. سعی کنید در هنگام خرید اطلاعات کافی از دوچرخه موردنظر داشته باشید تا اولین تجربه کودک خود را به شیرین‌ترین تجربه او تبدیل کنید.