نمایش دادن همه 34 نتیجه

لباس دوچرخه سواری بهار و تابستان

مقدمه

لباس دوچرخه سوار بانوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات دوچرخه سواری برای بانوان به شمار می‌رود. به طور کلی دوچرخه سواری نیز مانند هر ورزش دیگری نیازمند لباس مخصوص است‌. لباس دوچرخه سواری زنانه علاوه بر داشتن ویژگی‌های مناسب و مطلوب یک لباس ورزشی می‌بایست پوشش مناسبی نیز داشته باشد. اگر قصد خرید لباس دوچرخه سواری بانوان را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. لباس دوچرخه سواری بانوان، یکی از ملزومات این ورزش به حساب می‌آید. دوچرخه سواری از ورزش‌های پرطرفداری است که بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای یا مبتدی در آن مشغول به وزش هستند. این ورزش نیز مانند هر ورزش دیگری به لباس‌های ویژه‌ای احتیاج دارد. در این میان، شرایط برای بانوان کشور که به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنند کمی متفاوت است. لباس دوچرخه سواری در نظر گرفته شده برای بانوان، باید علاوه بر داشتن ویژگی‌های مطلوب یک لباس ورزشی مناسب، پوشش کافی و خوبی هم داشته باشد. در این مقاله قصد داریم انواع لباس دوچرخه سواری مخصوص بانوان را به شما معرفی کنیم، اگر قصد خرید لباس‌ دوچرخه سواری بانوان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لباس دوچرخه سواری بانوان شامل چه مواردی است؟

لباس دوچرخه سوار بانوان می‌بایست علاوه بر پوشش‌دهی مناسب دارای ویژگی‌های مطلوب باشد و فرد دوچرخه سوار در آن احساس راحتی کند. در ادامه با ما همراه شوید تا به معرفی انواع لباس‌های دوچرخه سواری برای بانوان بپردازیم.
  • تونیک مخصوص دوچرخه سواری بانوان:
اگر قصد دوچرخه سواری در مکان‌های عمومی را دارید مناسب‌ترین گزینه برای شما تونیک‌ها و مانتوهای دوچرخه سواری است. توجه کنید که لباس یا تونیکی که برای دوچرخه سواری انتخاب می‌کنید نباید بیش از اندازه بلند باشد، چرا که ممکن است دوچرخه سواری را برایتان دشوار کند. تونیک‌های دوچرخه سواری از پیراهن دوچرخه سواری بلندتر است؛ بنابراین در کنار داشتن احساس راحتی پوشش مناسبی را برای بانوان به ارمغان می‌آورد.
  • شلوار دوچرخه سواری مناسب بانوان:
داشتن یک شلوار مخصوص دوچرخه سواری برای بانوان امری ضروری است؛ چرا که این شلوارها علاوه بر پوشش مناسب پاها رطوبت بدن ناشی از تعریق در دوچرخه سواری را به خوبی جذب می‌کند.
  • کلاه و دستمال سر مناسب برای دوچرخه سواری بانوان:
به‌طورکلی بهترین گزینه برای پوشش سر بانوان در لباس دوچرخه سوار بانوان کلاه و دستمال سر یا اسکارف است؛ چرا که استفاده از کلاه و اسکارف در هنگام دوچرخه سواری برای بانوان بی‌دردسرتر است.
  • ساق پا و دست مناسب برای دوچرخه سواری بانوان:
اگر از تیشرت‌های ورزشی و دوچرخه سواری استفاده می‌کنید می‌توانید با تهیه ساق دست به طور کامل دست‌هایتان را بپوشانید؛ این کار علاوه بر پوشش باعث جلوگیری از آفتاب سوختی پوست دست نیز می‌شود. همچنین استفاده از ساق پا نیز می‌تواند از پاها در مقابل سرما و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند‌.

معرفی انواع لباس دوچرخه سواری بانوان

اگر قصد دارید در فضای شهری، مانند پارک‌ها و حاشیه خیابان دوچرخه سواری کنید، بهترین لباس‌ برای شما می‌تواند یک تونیک یا مانتوی گشاد باشد که آزادی حرکت شما را محدود نکند و در عین حال پوشش مناسبی هم برایتان ایجاد کند. توجه داشته باشید که لباس یا مانتویی که انتخاب می‌کنید نباید بیش از حد بلند باشد تا در هنگام رکاب زدن مشکلی ایجاد نکند. اما در ورزش حرفه‌ای شرایط فرق می‌کند. در ادامه به لباس‌های مناسب بانوان دوچرخه سوار خواهیم پرداخت.

تونیک دوچرخه سواری

اگر به صورت حرفه‌ای مشغول ورزش دوچرخه سواری هستید یا در مسابقات مختلف شرکت می‌کنید، بهتربن پوشش برای شما می‌تواند تونیک‌های دوچرخه سواری باشد. این تونیک‌ها در عین حال که تمام ویژگی‌های اساسی لباس‌های دوچرخه سواری را دارا هستند، به دلیل اندازه‌ی بلندتری که در قیاس با پیراهن‌های دوچرخه سواری دارند، پوشش خوبی را نیز برای بانوان به ارمغان می‌آورند. اغلب این تونیک‌ها در بخش جلویی خود دارای یک زیپ هستند که برای ورود و خروج هوا بسیار مفید است. در صورت عدم وجود زیپ هم، جنس پارچه این لباس به گونه‌ای انتخاب شده که به جریان هوا و البته جذب رطوبت بدن کمک می‌کند. تونیک‌ها دارای یقه‌ی بلندی هستند که می‌تواند از گردن در برابر نفوذ سرما و اشعه خورشید محافظت کند. در هنگام خرید تونیک به عنوان لباس دوچرخه سواری بانوان، باید توجه داشته باشید که پارچه لباس از کشسانی مناسبی برخوردار باشد تا شرایط ورزشکار را در هنگام رکاب زدن و خم شدن بر روی فرمان راحت‌تر کند. همچنین پارچه به کار رفته در ساخت تونیک باید از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار باشد و به راحتی دچار زدگی یا پارگی نشود. برای دوچرخه سواری در شب، حتما به این نکته توجه داشته باشید که تونیک مد نظر دارای نوارهای شب رنگ باشد تا بدین وسیله خطرات احتمالی را کاهش دهد. وجود جیب در این لباس نیز می‌تواند برای بانوان مفید و سودمند باشد. معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان

معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان : شلوار دوچرخه سواری

شلوارهای دوچرخه سواری علاوه بر کاربردی که در هوای سرد دارند، بهترین پوشش برای بانوان محسوب می‌شوند؛ چراکه در عین پوشیده بودن، آزادی حرکت را از آن‌ها نمی‌گیرند. شلوار دوچرخه سواری باید به گونه‌ای باشد که دمای بدن را حفظ کرده و توانایی جذب رطوبت را داشته باشد. جنس شلوار باید در عین حال کشسانی بالایی داشته باشد و رکاب زدن را برای ورزشکار بدون مشکل کند. بانوان محترم در هنگام خرید شلوار دوچرخه سواری باید ابتدا براساس فرم و استایل بدن خود انتخاب کنند و راحت بودن در لباس را اولویت قرار دهند. لازم به ذکر است که برخی برندها، دامن‌های دوچرخه سواری را برای بانوان در نظر می‌گیرند که ساختار آن به گونه‌ای است که شلوارک اسپندکس روی دامن قرار خواهد گرفت . این لباس برای دوچرخه سواری شهری، کوهستانی و جاده‌ای می‌تواند مناسب باشد.

معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان : کلاه و دستمال سر

دستمال سر یا اسکارف می‌تواند یک انتخاب مفید برای بانوان محسوب شود. خانم‌هایی که به صورت حرفه‌ای و در مسابقات ورزش می‌کنند، برای پوشاندن موی سر خود باید به گونه‌ای عمل کنند که در حین انجام مسابقات، دیگر دغدغه‌ای در مورد آن نداشته باشند. دستمال سر علاوه بر پوشش خوبی که ایجاد می‌کند، دست و پا گیر نبوده و بسیار سبک است. علاوه بر موارد ذکر شده، دستمال سر می‌تواند در فصل سرما نیز فواید زیادی را به ارمغان بیاورد و از نفوذ سرما به پیشانی جلوگیری کند. استفاده از کلاه همراه با دستمال سر یا بدون آن نیز انتخاب مناسبی است، چراکه علاوه بر ایجاد ایمنی و جلوگیری از نفوذ سرما و اشعه مستقیم خورشید، پوشش مناسبی هم ایجاد می‌کند. در هنگام خرید کلاه دوچرخه سواری باید بیش از هرچیز به اندازه و راحت قرار گرفتن آن بر سر توجه کنید تا در زمان رکاب زدن هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید و تمرکزتان به هم نخورد.

معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان : ساق دست و پا

حتی اگر بانوان ورزشکار از تیشرت‌های معمولی دوچرخه سواری استفاده کنند، با پوشیدن یک ساق دست مخصوص می‌توانند پوشش مناسب خود را تکمیل نمایند. این ساق‌های اضافه به خصوص در فصل سرما می‌تواند دست‌های ورزشکاران را گرم نگه دارد. بنابراین می‌توان از آن‌ها درهنگام پوشیدن تونیک و لباس‌های آستین بلند نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که این ساق‌ها تا حدی می‌توانند به عنوان ضربه گیر نیز عمل کنند. استفاده از زانو بند و ساق پا نیز بیش از هرچیز برای حفظ ایمنی ورزشکاران توصیه می‌شود تا درصورت وقوع تصادف از ضربه‌های سنگین جلوگیری شود. به همین خاطر است که عموما دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی، به خصوص در مسابقات و مسیرهای کوهستانی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم لباس‌های مرسوم و رایج دوچرخه‌ سواری را برای بانوان معرفی کنیم و ویژگی آن‌ها را برشمریم. درمورد سایر لباس‌های مخصوص دوچرخه سواری نیز، مانند پیراهن و کفش، تفاوتی بین آقایان و بانوان ورزشکار وجود ندارد. در مجموع می‌توان گفت که لباس دوچرخه سواری بانوان تنها در مسأله میزان پوشش با لباس دوچرخه سواری آقایان متفاوت است و در سایر ویژگی‌ها، مانند جنس، کیفیت، استحکام و... تفاوتی بین این دو وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که برخی برندها در سایزبندی لباس‌ نیز تفاوت‌هایی بین خانم‌ها و آقایان قائل می‌شوند. قیمت لباس دوچرخه سواری بانوان به فاکتورهایی مانند جنس، برند، کیفیت ساخت، کشور ساخت و مواردی از این دست بستگی دارد. اگر قصد خرید لباس دوچرخه سواری را دارید، باید مواردی مانند مسیر رکاب زدن، آب و هوای منطقه و فرم بدن خود را مدنظر داشته باشید. از همراهی شما سپاس گذاریم. قیمت لباس دوچرخه سواری بانوان به عوامل زیادی نظیر کیفیت، جنس، برند، سایز و ... بستگی دارد. اگر قصد خرید لباس دوچرخه سوار بانوان را دارید با درنظرگرفتن مکان و مسیر لباس موردنظرتان را خریداری کنید. با خرید لباس مناسب دوچرخه سواری بانوان می‌توانید از دوچرخه سواری خود لذت بیشتری را احساس کنید.

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سوارى برند speed بلوز تابستانه

339.000 تومان379.900 تومان

لباس دوچرخه سواری بانوان

پیراهن دوچرخه سواری زنانه کریویت

329.000 تومان

ساق دست و پا دوچرخه سواری

کاور ساق دست لیو

تومان

لباس دوچرخه سواری بانوان

دامن دوچرخه سواری ریسا

ساق دست و پا دوچرخه سواری

ساق دست دوچرخه سواری speed

تومان