نمایش دادن همه 35 نتیجه

چراغ دوچرخه در قسمت جلو و عقب دوچرخه نصب می‌شود و هدف اصلی آن‌ها بهبود دید مسیر در شب و مهم‌تر از آن دیده‌شدن توسط دیگر رانندگان مسیر است. امروزه چراغ‌های دوچرخه در انواع و کیفیت‌های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی چراغ‌های دوچرخه و انواع آن بپردازیم. چراغ دوچرخه یکی از لوازم جانبی بسیار مهم برای دوچرخه سواری است. امروزه دوچرخه سواری به یک ورزش بسیار پرطرفدار تبدیل شده است و اگر شما هم علاقه‌مند به این ورزش هستید بهتر است با تجهیزات کامل اقدام به دوچرخه سواری کنید. انواع مختلفی از چراغ دوچرخه در بازار موجود است که می‌توان به چراغ جلو دوچرخه، چراغ عقب دوچرخه، چراغ اضطراری دوچرخه، چراغ خطر دوچرخه و... اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود چراغ مناسب دوچرخه خود را خریداری کنید.

چراغ جلو دوچرخه

استفاده از چراغ جلو دوچرخه برای دوچرخه سواران الزامی است و اگر با دوچرخه فاقد چراغ دوچرخه سواری کنید پلیس می‌تواند شما را جریمه کند. پس اهمیت استفاده از چراغ علاوه بر اینکه یک الزام قانونی است برای ایمنی دوچرخه سوار و عابران نیز بسیار مهم است. چراغ جلوی دوچرخه در انواع مختلف موجود است. از انواع مختلف چراغ جلو دوچرخه می‌توان به چراغ سوپرپرتو، چراغ چشمک زن، چراغ چند حالته و... اشاره کرد. چراغ جلوی دوچرخه در هنگام تاریکی مسیر پیش روی شما را روشن می‌کند و باعث افزایش ایمنی و دید بهتر مسیر هنگام دوچرخه سواری می‌شود.

چراغ عقب دوچرخه

استفاده از چراغ عقب دوچرخه نیز یک الزام قانونی است که دوچرخه سواران ملزم به رعایت آن هستند. یکی از انواع چراغ‌ عقب دوچرخه چراغ ال‌ای‌دی است که با نور زیاد خود کمک می‌کند دوچرخه‌سوار در شب به خوبی توسط سایر افراد دیده شود و مانع از برخوردهای از پشت سر می‌شود. شدت نور چراغ دوچرخه با واحدی به نام لومن اندازه‌گیری می‌شود. برای انتخاب چراغ عقب دوچرخه باید چراغ پر نوری را انتخاب کنید چون این چراغ حکم چراغ ایمنی را دارد. برای چراغ عقب دوچرخه حداقل میزان روشنایی ۲۰ لومن است و در حال حاظر چراغ‌هایی با قدرت  روشنایی۲۵۰ لومن موجود است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

چراغ دوچرخه چند حالته

در بعضی مواقع با خرید با خرید چراغ جلو دوچرخه یک چراغ عقب نیز هدیه می‌گیرید. اما برای داشتن ایمنی بیشتر بهتر است چراغ مناسب‌تری با توجه به توان مالی خود تهیه کنید. شما می‌توانید با پرداخت مقدار کمتری پول بیشتر چراغ دوچرخه چند حالته تهیه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. چراغ‌های عقب بیشتر دو حالته هستند که شامل وضعیت ثابت و چشمک‌زن است. وقتی چراغ ثابت است تخمین فاصله دوچرخه‌سوار با سایر وسایل راحت‌تر است اما مصرف باتری در این چراغ‌ها بالاست. در وضعیت چشمک‌زن تخمین فاصله دوچرخه‌سوار با سایر وسایل نقلیه و یا عابران پیاده خیلی دقیق نیست. اما مصرف باتری پایین است و گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای است. برخی از چراغ‌های عقب دوچرخه لیزری هستند. چراغ لیزری امکان انتشار پرتو لیزر برای ایجاد مسیر مجازی برای دوچرخه‌سواری را دارد.

چراغ شارژی دوچرخه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مسافت‌های طولانی را به دوچرخه‌سواری اختصاص می‌دهید و یا بیشتر در شب دوچرخه‌سواری می‌کنید می‌توانید از چراغ شارژی دوچرخه استفاده کنید. این چراغ‌ها از طریق کابل USB‌ شارژ می‌شوند و نسبت به رطوبت و آب مقاوم هستند و دارای باتری لیتیومی هستند و گزینه‌ای مناسب برای دوچرخه‌سواری‌های طولانی مدت هستند. برای مشاهده بهترین چراغ جلو دوچرخه کافیست وارد سایت شوید.

چراغ اضطراری دوچرخه

چراغ اضطراری دوچرخه یک چراغ کمکی است و در مواقعی که چراغ جلو دوچرخه شما به هر دلیلی روشن نشود به کمک شما می‌آید تا با استفاده از آن به مقصد خود برسید. این چراغ وزن بسیار کمی دارد و با یک نوار چسبناک به فرمان دوچرخه متصل می‌شود. قیمت این چراغ‌ها نیز بسیار مناسب است و به راحتی قابل تهیه و استفاده هستند. در هنگام استفاده از چراغ اضطراری دوچرخه از لزوم استفاده از چراغ جلو دوچرخه و چراغ عقب دوچرخه غافل نشوید.

معرفی چند چراغ‌ عقب دوچرخه  و چراغ جلو دوچرخه

سیگما، تاپیک و دی لایت سه برند مطرح و باکیفیت در زمینه تولید انواع چراغ دوچرخه هستند. این چراغ‌ها بر روی والف چرخ نصب می‌شوند و جذابیت خاصی به دوچرخه می‌بخشند. استفاده از چراغ اضطرار دوچرخه، چراغ جلو دوچرخه و چراغ عقب دوچرخه و همین‌طور چراغ خطر عقب دوچرخه و چراغ خطر جلو دوچرخه فقط جنبه زیبایی ندارد و برای حفظ ایمنی و سلامت دوچرخه‌سوار بسیار مهم است. تهیه اسان چراغ دوچرخه ارزان فقط از دوچرخستان

چراغ خطر عقب دوچرخه

این چراغ به قسمت عقب دوچرخه وصل می‌شود و در مدل‌های مختلف در بازار موجود است. این چراغ‌ها بسیار سبک هستند و وزنی حدود ۲۰ گرم دارند. نور آن‌ها به صورت ثابت و چشمک‌زن است که برای حالت ثابت مصرف باتری بیشتر از حالت چشمک‌زن است. رنگ این چراغ قرمز است که نشان‌دهنده خطر است. برای خرید چراغ جلو دوچرخه وارد دوچرخستان شوید.

چراغ خطر جلو دوچرخه

این چراغ به قسمت جلوی دوچرخه نصب می‌شود و در مدل‌های مختلف در بازار موجود است و شما می‌توانید به راحتی یک چراغ خطر جلو دوچرخه برای خود تهیه کنید. این‌ چراغ‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و وزن بسیار کمی دارند. به راحتی روی فرمان دوچرخه یا زین دوچرخه نصب می‌شوند و به حالت ثابت یا چشمک‌زن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. رنگ چراغ خطر جلو دوچرخه قرمز است. علاوه بر لزوم استفاده از چراغ خطر عقب دوچرخه استفاده از چراغ خطر جلو دوچرخه نیز بسیار ضروری است. برای خرید چراغ دوچرخه وارد سایت شوید.

نکات مهم برای خرید چراغ دوچرخه

در خرید چراغ دوچرخه باید به نکات زیر توجه کنید.
  • قدرت نوردهی چراغ
  • محل نصب چراغ
  • رنگ روشنایی چراغ
  • منبع تغذیه چراغ دوچرخه
  • میزان نوردهی چراغ دوچرخه
  • قیمت
  • ضد آب بودن یا نبودن چراغ دوچرخه

نکات مهم دیگر در هنگام چراغ دوچرخه

  • چراغ‌های دوچرخه در انواع مختلفی نظیر پلیسی، لیزری، چراغ قوه لیتیوم و چراغ هوشمند دوچرخه در بازار وجود دارد. اول نکته که در هنگام خرید چراغ دوچرخه باید به آن بپردازید بررسی کیفیت و قدرت باتری آن است. به طور معمول چراغ‌هایی که باتری‌های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر دارند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. 
  • قیمت چراغ نقش مهمی در هنگام خرید دارد. قیمت هر محصول مشخص‌کننده این است که چه نوع چراغی را انتخاب و خریداری کنید. اگر قصد خرید چراغ ارزان را دارید باید به این نکته توجه کنید که اجزایی نظیر بوق، باتری قابل شارژ، فلاشر و ... در افزایش قیمت چراغ تأثیرگذار است.
  • از دیگر مواردی که هنگام خرید چراغ‌های دوچرخه باید به آن توجه کنید جنس بدنه آن است‌. بدنه چراغ‌ها معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک هستند. مسلماً نوع فلزی آن کیفیت بالاتری دارد و در هنگام زمین خوردن کمتر دچار آسیب می‌شوند. 
  • نوع لامپ چراغ نیز نقش مهمی در کیفیت آن دارد. چراغ‌هایی که لامپ رشته‌ای دارند قدیمی‌تر هستند و قدرت نور کمتری دارند. اما نسل جدید چراغ‌ها دارای لامپ ال ای دی هستند که علاوه بر قدرت بالای آن برق کمتری نیز مصرف می‌کنند.
  • از دیگر موارد مهم اندازه چراغ است. مسلماً هرچقدر چراغ بزرگ‌تری داشته باشید نور بیشتری برای شما تولید می‌کند و علاوه بر آن وسایل نقلیه دیگر از فاصله دور بهتر شما را مشاهده می‌کنند.
  • برند چراغ نیز یکی از موارد قابل توجه در هنگام خرید است. توصیه می‌شود در هنگام خرید چراغ دوچرخه از یک برند شناخته شده و معتبر خریداری کنید؛ زیرا این محصولات معمولاً تست شده‌اند و کیفیت بالاتری دارند.

چراغ دوچرخه ریموت‌دار

یکی از انواع چراغ‌های دوچرخه چراغ ریموت‌دار است و همان طور که از نامش پیداست دارای یک ریموت است که به صورت وایرلس می‌توانید چراغ دوچرخه را خاموش یا روشن کنید. در این نوع چراغ دوچرخه‌سوار بدون سوار یا پیاده شدن می‌تواند چراغ دوچرخه خود را خاموش یا روشن کند و همچنین از راهنمای این چراغ برای پیچیدن به سمت چپ یا راست استفاده کند. برای تهیه چراغ دوچرخه شارژی کافیست وارد سایت ما شوید

کلام آخر

با توجه به این موضوع که دوچرخه‌سواری یک ورزش بسیار مفرح است و برای افزایش سلامتی جسم و روح ما بسیار مفید است استفاده از وسایل ایمنی و لوازم جانبی دوچرخه نیز بسیار مهم و حیاتی است. استفاده از چراغ جلوی دوچرخه به شما کمک می‌کند تا مسیر روبه‌روی خود را به وضوح ببینید. استفاده از چراغ عقب دوچرخه نیز باعث می‌شود سایر عابران یا رانندگان وسایل نقلیه بتوانند از حضور شما مطلع شوند. برای بررسی چراغ دوچرخه قوی وارد دوچرخسان شوید چراغ خطر عقب دوچرخه و چراغ خطر جلو دوچرخه نیز از جمله ضروریات مورد نیاز برای دوچرخه‌سواری است. اگر شما اهل دوچرخه‌سواری طولانی هستید می‌توانید چراغ دوچرخه شارژی تهیه کنید و تا مدت طولانی‌تری از چراغ دوچرخه استفاده کنید. برای داشتن یک دوچرخه‌سواری ایمن ولذت‌بخش داشتن چراغ دوچرخه الزامی است.