نمایش یک نتیجه

قفل دوچرخه

قفل دوچرخه چیست و بهترین قفل دوچرخه را بشناسید!

بهترین قفل برای دوچرخه چیست؟ قفل دوچرخه اثر انگشت را از کجا بخریم؟ قفل دوچرخه آژیر دار چگونه است؟ همان‌طور که مستحضر هستید، دزدیده شدن وسیله نقلیه مخصوصاً دوچرخه می‌تواند یکی از بدترین مسائل روزمره باشد، امروزه آمار دزدیده شدن دوچرخه در ایران در مقایسه با بقیه وسایل نقلیه بسیار بیشتر است چون دوچرخه یک وسیله نقلیه سبک و تقریباً کوچک با قیمتی به‌ شدت بالا است که دزدها به ‌آسانی می‌توانند اقدام به دزدیدن آن کنند. به همین خاطر اگر یکی از اشخاصی هستید  که دوچرخه را به‌عنوان وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌دهید، بهتر است با تهیه کردن بهترین قفل برای دوچرخه ایمنی آن را تأمین نمایید. قفل دوچرخه، وسیله ای است که برای افزایش حفاظت دوچرخه یا موتور به کار میرود. اگر شماهم یک دوچرخه سوار هستید و در شهر در رفت آمد هستید و از دوچرخه خود به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده میکنید، خرید قفل دوچرخه حرفه ای برای شما الزامیست زیرا، اگر دوچرخه خود را بدون ایمنی و تنها در هر مکان به حال خودش رها کنید، میبایست هزینه گزافی را در قبال دزدیده شدن دوچرخه پرداخت کنید. قفل دوچرخه انواع مختلفی دارد که میتوایند آنها را از سایت دوچرخستان خریداری کنید اما، یادتان باشد فریب خرید قفل دوچرخه ارزان را نخورید.   چرا باید از قفل دوچرخه استفاده کنیم؟  

چرا باید از قفل دوچرخه استفاده کنیم؟

تصور کنید برای دوچرخه‌سواری به بیرون رفته‌اید و قصد دارید در عین انجام این ورزش به ‌شدت لذت ‌بخش فعالیت‌های روزمره خود را هم انجام دهید، به درب مغازه‌ای رسیده‌اید و دوچرخه خود را جلوی مغازه به شکلی می‌گذارید که دوچرخه خود را بتوانید به‌طور کامل ببینید و بتوانید با سرعت زیاد کار خود را انجام داده و سپس آن را برداشته و به دنبال ادامه کارهای خود بروید. ولی لحظه‌ای حواس شما پرت شده است و سرگرم انجام فعالیتی می‌شوید و زمانی که بیرون می‌آیید که دوچرخه خود را سوار شوید متوجه می‌شوید که دوچرخه‌تان دیگر در جایی که آن را گذاشته بودید نیست! بنابراین بهتر است از بهترین قفل برای دوچرخه استفاده کنید. واقعاً یکی از حس‌های بد برای هر دوچرخه‌سوار یا افرادی که به دوچرخه‌سواری و دوچرخه علاقه‌مند هستند، این است که دوچرخه‌شان به سرقت برود. دوچرخه‌هایی که قیمت ارزان‌ترین آن بالای یک الی دو میلیون تومان است؛ بنابراین بهترین کار برای محافظت از دوچرخه و با خیال آسوده قرار دادن آن در خیابان استفاده از بهترین قفل برای دوچرخه است؛ اما قفل‌های دوچرخه تعداد زیادی دارند و بسیار متنوع هستند، به همین خاطر تصمیم‌گیری برای اینکه کدام مدل بهتر است کار زیاد راحتی نیست.

معرفی انواع مختلفی از بهترین قفل برای دوچرخه

بهترین قفل برای دوچرخه دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
  • مدل کابلی: این نوع از قفل بسیار سبک و جمع‌وجور است و می‌توان آن را به ‌آسانی بر روی دوچرخه حمل نمود. گرچه وزن سبک و جمع ‌و جور بودنِ آن مهم است اما نمی‌تواند گزینه زیاد مناسبی ازلحاظ مقاومت برای مقابله با دزدها برای پیشگیری از دزدیده شدن دوچرخه تلقی شود.
این مدل از قفل‌ها هم‌ اکنون مدلی ضعیف‌ از قفل‌های ایمنی برای دوچرخه‌ها محسوب می‌شوند، چون به‌ آسانی و ظرف زمان کمی بریده ‌شده و زمینه دزدیده شدن دوچرخه را فراهم می‌کنند.
  • مدل زنجیری: بهترین قفل برای دوچرخه از مدل زنجیری از انواع مدل‌های قابل‌ اعتماد هستند، به صورتی که می‌شود بر روی ضریب امنیتی آن‌ها حساب به خصوصی باز کرد. بهتر است این مدل از قفل‌های دوچرخه از جنس فولاد و  با روکشی از همان جنس بر روی خود ساخته شوند تا سارق نتواند آن‌ها را باز کند.
ضمن اینکه باید در تهیه این قفل‌ها به وزن آن‌ها نیز توجه کرد تا باعث سنگین شدن بیش ‌از اندازه دوچرخه شما نشوند. برای قفل نمودن یک دوچرخه با این نوع از قفل‌ها باید به دنبال یکجا یا جسم سنگین و ثابت باشید و با عبور دادنِ زنجیر از بین چرخ‌ها و بدنه دوچرخه آن را قفل کنید. اگر این مسائل برای استفاده از بهترین قفل برای دوچرخه مهیا نباشد، قفل‌ کردن این وسیله نقلیه برای محافظت از آن عملاً بی ‌معنا خواهد شد.
  • مدل D: قفل‌های مدل D و یا U یکی از باکیفیت‌ترین وسایل ایمنی برای جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه‌ها هستند. مقاومت زیاد و قابل ‌توجه در مقابل فشار و ضربه از خصوصیات برجسته و شاخص این نوع از قفل‌هاست. شاید تنها ایراد قفل‌های مدل دی یا یو وزن زیاد آن‌ها و هم‌ چنین اندازه آن‌ها باشد که فضای تقریباً زیادی را نسبت به سایر قفل‌ها به خود اختصاص می‌دهند.
  نکات تأثیرگذار در قیمت قفل دوچرخه  

نکات تأثیرگذار در قیمت قفل دوچرخه

درزمانی که قصد رها کردن دوچرخه خود را درجایی دارید، می‌توانید با استفاده از بهترین قفل برای دوچرخه با خیال راحت در هرجایی می‌توانید پارک کنید و به برنامه خود بپردازید. طبیعتاً اگر تصمیم به خرید یک قفل دوچرخه مناسب را داشتید نیاز است تا به مسائل مهمی توجه کنید که در ادامه این مسائل فهرست شده‌اند.

مدل قفل دوچرخه

هم‌اکنون انواع مدل‌های قفل در بازار موجود هستند که هر یک خصوصیت و کاربرد مخصوص خود را دارند که در بالا شما را با انواع این قفل‌ها آشنا کردیم.

جنس قفل دوچرخه

مسئله دیگری که در خرید بهترین قفل برای دوچرخه باید در نظر داشته باشید، جنس بدنه آن‌ها است. مسائلی که از جنس فولاد یا استیل هستند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند چون در مقابل برش و ضربه کاملاً استقامت دارند. البته ضد زنگ بودن قفل هم اهمیت زیادی دارد تا بتوان از قفل‌ها در مناطق و شرایط جوی مرطوب استفاده کرد.

وزن بهترین قفل برای دوچرخه

همیشه دقت داشته باشید که قفل شما نباید وزن سنگینی داشته باشد تا در هنگام حرکت و حمل ‌و نقل مشکل به وجود بیاورد. این مسئله در دوچرخه‌سواری در مسافت‌های طولانی ارزش چند برابر پیدا می‌کند بنابراین قفلی را انتخاب کنید که علاوه بر مقاوم بودن، سبک هم باشد.

کلیدهای بهترین قفل برای دوچرخه

اینکه بهترین قفل برای دوچرخه شما چه تعداد کلید دارد و مدل کلیدها ساده یا کامپیوتری است هم دارای اهمیت است. بالطبع اگر که قفل شما کلید یدک داشته باشد گزینه مناسب‌تری خواهد بود. همین‌طور مسائل کامپیوتری ایمنی قفل شما را بالاتر می‌برد.

ابعاد قفل دوچرخه

این مسئله هم در هنگام خرید قفل دوچرخه شیائومی بسیار حائز اهمیت است. قفلی که شما تهیه می‌کنید باید متناسب با ابعاد دوچرخه و بدنه آن باشد. اگر ابعاد قفل زیاد بزرگ باشد، در بدنه به‌راحتی می‌چرخد و به‌آسانی باز می‌شود. در مسائلی هم که قفل تنگ است، توانایی صدمه به بدنه وجود خواهد داشت.

سخن آخر بهترین قفل برای دوچرخه

در این مقاله نکات اساسی پیش از خریداری بهترین قفل برای دوچرخه و انواع قفل‌ها شرح داده شد. به این مسئله توجه داشته باشید دوچرخه هر چه قدر هم که ارزش کمی داشته باشد بالاخره وسیله نقلیه‌ای است که احتیاجات شما را می‌تواند برطرف نماید. در این مطلب به معرفی قفل دوچرخه ریموت دار و قفل دوچرخه پرداختیم.

شما با تهیه قفل دوچرخه ارزان امنیت و حفاظت دوچرخه خود را پایین میاورید زیرا، قفلهای دوچرخه با قیمت پایین از امنیت و مقاومت بالایی برخوردار نیستند و ممکن است به راحتی با انبر بریده شود. انواع قفل دوچرخه که امروزه در فروشگاه ها میتوانید مشاهده کنید شامل: قفل دوچرخه اثر انگشت دار، قفل دوچرخه رمزی و قفل دوچرخه تسمه ای میباشند. یکی از معتبرترین قفل دوچرخه هایی که موجود است خرید قفل دوچرخه جاینت است که میتوانید هم اکنون در سایت دوچرخستان مشاهده و سپس خریداری کنید و امنیت را برای دوچرخه خودتان به ارمغان بیاورید.