نمایش دادن همه 4 نتیجه

دوچرخه بچگانه سایز 18 دوچرخه‌ای کوچک با سایز چرخ ۱۸ اینچ محسوب می‌شود که برای کودکان 5 تا 9 سال  و با قد 106 تا 130 سانتی متری مناسب است. دوچرخه سواری یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین ورزش‌ها برای کودکان است. آن‌ها از سوار شدن به دوچرخه و همراهی با والدین یا دیگر کودکان و وانجام این ورزش لذت زیادی می‌برند. اما چگونه باید یک دوچرخه مناسب برای کودک‌مان تهیه کنیم؟ سایزهای دوچرخه برای کودکان در 5 تا 6 دسته‌بندی گوناگون قرار می‌گیرد. این دسته‌بندی بر اساس سایز چرخ این وسیله و بر حسب اینچ اندازه‌گیری می‌شود. مهم‌ترین نکته در انتخاب دوچرخه برای کودک این است که سایز مناسبی از این وسیله بر حسب قد او انتخاب شود تا کودک برای یادگیری دوچرخه سواری مشکلی پیدا نکند. به علاوه دوچرخه‌های بیش از حد کوچک و یا بزرگ سلامت و امنیت کودک شما را هنگام دوچرخه سواری به خطر خواهند انداخت.

چه سایز دوچرخه‌ای را برای کودکم انتخاب کنم؟

بر خلاف دوچرخه‌های بزرگسالان، دوچرخه‌های کودکان بر اساس ارتفاع یا طول قاب دسته‌بندی نمی‌شوند. انواع دوچرخه بچه گانه بر اساس «اندازه چرخ» دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌شوند. این اندازه‌ها بر حسب اینچ  و در سایزهای 12، 14، 16، 18، 20 و 24 اینچ طبقه‌بندی می‌شوند. برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه معمولا کارخانه‌های ساخت دوچرخه کودک اندازه‌هایی را برای سن و یا قد کودکان اعلام می‌کنند. این اندازه‌ها برای هر کارخانه تولید دوچرخه ممکن است اندکی با کارخانه‌های دیگر تفاوت داشته باشد. به علاوه سن کودک به دلیل تفاوت در قد و یا جثه کودک نمی‌تواند معیار خوبی برای انتخاب سایز دوچرخه باشد. برای انتخاب دوچرخه برای بچه‌ها بهترین معیار قد کودک است. برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه ابتدا باید قد کودک را اندازه بگیرید. سپس با توجه به جدول سایزی که کارخانه تولیدی دوچرخه اعلام کرده است، سایز مناسب دوچرخه را برای کودکتان انتخاب کنید. بنا بر استانداردهای جهانی انواع دوچرخه بچگانه سایز 18 برای کودکان 5 تا 9 سال و با قد 106 تا 130 سانتی متری مناسب است.

کدام مدل دوچرخه برای شروع یادگیری دوچرخه‌سواری به کودکان مناسب‌تر است؟

سه مدل دوچرخه برای کودکان وجود دارد که شامل سه چرخه‌ها، دوچرخه‌های دارای چرخ آموزشی و دوچرخه‌های معمولی که چرخ کمکی ندارند می‌شوند. . اما سوال این است که برای کودکان کم سن و سال کدام برای شروع دوچرخه سواری مناسب‌تر است

1.     سه چرخه

سه چرخه‌های کودکان معمولاً سطح بسیار پایینی دارند و ارتفاع آن‌ها از سطح زمین زیاد نیست. این مدل‌ها معمولا بسیار پایدار هستند و امنیت کودکان کم سن در هنگام بازی را به خوبی حفظ می‌کنند. با این حال بر خلاف دوچرخه مهارت‌های تعادلی را به کودک آموزش نمی‌دهند و مانور دادن با آن‌ها کمی سخت است. این مدل از سه‌چرخه‌ها برای کودکانی که 2 ساله تا 4 ساله هستند بسیار مناسب، امن و سرگرم‌کننده است.

2.     دوچرخه با چرخ‌های آموزشی

یک قطعه اضافی که می‌توان آن را به یک دوچرخه متصل کرد تا تعادل کودکی که تازه به دوچرخه سواری روی آورده حفظ شود. چرخ‌های آموزشی بسیار عالی هستند، زیرا کودک می‌تواند با چرخ‌های تمرینی سواری و کار با دوچرخه را یاد بگیرد و وقتی که زمان جدا کردن چرخ‌های آموزشی فرا می‌رسد شما یک دوچرخه معمولی خواهید داشت. نقطه ضعف دوچرخه با چرخ‌های آموزشی این است که کودک تعادل را یاد نمی‌گیرد، بلکه مانند یک عصا به آن چرخ‌های اضافی تکیه می‌کند. شما برای شروع آموزش دوچرخه سواری به کودک می توانید یک دوچرخه بچگانه سایز 18 برای کودک خود تهیه کنید و  وقتی حس کردید زمان آموزش تعادل فرارسیده است چرخ‌های کمکی را به راحتی باز کرده و تمرین دوچرخه‌سواری را برای او آغاز نمایید.

3.     دوچرخه‌های معمولی بدون چرخ کمکی

شاید برای کودکان بزرگ‌تر بهتر باشد که از ابتدا با دوچرخه بچه گانه بدون چرخ کمکی برای حرکت استفاده کنند. این دوچرخه‌ها به تدریج حفظ تعادل را به کودک می‌آموزند. بسیاری از منابع می‌گویند تعادل سخت‌ترین بخش یادگیری دوچرخه‌سواری است. بنابراین بهتر است آموزش تعادل با دوچرخه به کودک با نظارت کامل والدین انجام شود. استفاده از کلاه ایمنی، زانو بند و دیگر وسایل ایمنی را نیز در این روش جدی بگیرید.

هنگام خرید دوچرخه بچگانه سایز 18 باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • به سایز و قد کودک خود برای حفظ ایمنی او هنگام دوچرخه‌سواری دقت کنید. اگر اندازه بالاترین نقطه دوچرخه تا زمین را در نظر بگیریم، این مقدار نباید از قد پاهای کودک بیشتر باشد. اگر پاهای کودک هنگام نشستن روی زین و یا به صورت ایستاده به زمین نمی‌رسد و یا نمی‌تواند به راحتی به فرمان یا ترمزها برسد دوچرخه برای او امن نیست. در این حالت کودک قادر به کنترل، توقف و هدایت دوچرخه نخواهند بود.
  • به همین ترتیب اگر دوچرخه برای کودک کوچک باشد شما متوجه خواهید شد زانوهای او را به دسته‌ فرمان گیر می‌کند. دوچرخه‌ای که برای کودک کوچک است می‌تواند از کنترل فرد خارج شود و تعادل کودک را در هنگام بازی بر هم بزند.
  • بهترین روش برای خرید دوچرخه Size 18 و اطمینان از اینکه دوچرخه مناسب با سن و قد کودک انتخاب شده امتحان آن توسط کودک است. از او بخواهید سوار دوچرخه شود و درباره راحتی قسمت‌های مختلف نظر دهد. با این روش خودتان نیز می‌توانید مشکلات احتمالی را بیابید و تنظیمات لازم را انجام دهید و یا در مواقع لزوم دوچرخه را تعویض کنید.
  • برای کودکان دوچرخه‌هایی با وزن سبک‌تر انتخاب‌های بهتری هستند. با اینکه ممکن است گران‌تر باشند اما استفاده از آن‌ها برای کودکانی که شروع به آموزش تعادل در دوچرخه سواری می‌کنند مناسب‌تر است.
  • به کیفیت قطعات دوچرخه دقت کنید و از خرید دوچرخه‌هایی که قطعات پلاستیکی و یا بی‌کیفیت دارند اجتناب کنید. کودک برای یادگیری تعادل ممکن است دوچرخه را به زمین بزند پس دوچرخه باید محکم و قابل اطمینان باشد.
برای مشاهده انواع دوچرخه بچگانه سایز 18، می توانید به این بخش در وب سایت ما مراجعه و از مدل‌های مختلف بازدید نمایید. قیمت دوچرخه بچگانه سایز 18 با توجه به مدل، برند، کیفیت متریال به کار رفته و تکنولوژی مورد استفاده متغیر است. اما حتما شما نیز می توانید مدلی را که متناسب با سلیقه و بودجه‌تان باشد در سایت ما پیدا کنید.