نمایش دادن همه 32 نتیجه

کلاه دوچرخه سواری ارزان

 مقدمه کلاه دوچرخه‌سواری

کلاه دوچرخه سواری یکی از مهمترین اجزای ایمنی لباس دوچرخه سواری است که در حفاظت از سر نقش مهمی ایفا می‌کند و در صورت بروز حوادث احتمالی مانع از آسیب جدی به سر دوچرخه‌سوار می‌شود. به مانند لباس و پیراهن دوچرخه سواری کلاه هم تنوع زیادی دارد و می‌توانید محصولی متناسب با نیاز و سلیقه خود تهیه کنید. برای تهیه و مشاهده انواع لباس دوچرخه سواری وارد سایت دوچرخستان شوید و انتخاب درستی داشته باشید. امروزه دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برخی افراد از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز از طریق این ورزش در میادین حرفه‌ای و مسابقات فعالیت می‌کنند. نکته حائز اهمیت در دوچرخه‌سواری اطمینان از ایمنی ورزشکار و استفاده از تجهیزات مناسب مانند کلاه دوچرخه سواری است زیرا دوچرخه‌سواری با‌وجود تمام فواید خود برای سلامتی یک ورزش پرحادثه و خطرناک محسوب می‌شود که در نتیجه سهل‌انگاری ورزشکاران ممکن است موجب تصادف و آسیب شود. این امر باعث شده که خیلی از شرکت‌ها، خط تولید لوازم ایمنی مورد نیاز دوچرخه‌سواران را راه‌اندازی کنند. مزایای کلاه دوچرخه‌سواری

کلاه دوچرخه سواری چه کاربردی دارد؟

در صورتی که قصد داشته باشید به طور حرفه‌ای دوچرخه‌سواری را دنبال کنید می‌توانید نسبت به خرید لباس دوچرخه سواری اورجینال اقدام کنید. یک ست کامل لباس دوچرخه سواری اورجینال شامل دستکش، کلاه و پیراهن دوچرخه سواری است. در میان اجزای لباس دوچرخه سواری یکی از مهمترین‌ها کلاه است که وظیفه حفاظت از سر در صورت بروز حادثه را دارد. 

انواع کلاه دوچرخه سواری چیست؟

کلاه دوچرخه سواری انواع 
  • تفریحی 
  • جاده‌ای 
  • کوهستانی 
  • کلاه پیست 
دارد که بنا به نیاز خود باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. از مهمترین نکاتی که در خرید کلاه دوچرخه‌سواری باید مدنظر داشته باشید،‌ وزن آن است. وزن کلاه اساسا باید کم و قابل تحمل باشد. به علاوه سایز کلاه و تناسب آن با اندازه سر شما ضروری است.

مزایای استفاده از کلاه دوچرخه‌سواری

جلوگیری از آسیب‌های مغزی

به گفته‌ی پزشکان، علت اصلی مرگ درحوادث دوچرخه‌سواری ضربه به سر و آسیب‌های مغزی است. این آسیب‌ها بسیار خطرناک بوده و می‌توانند تأثیرات جبران‌ناپذیری بر کیفیت زندگی فرد داشته باشند. استفاده از کلاه دوچرخه ‌سواری احتمال آسیب‌های مغزی را تا ۸۸ درصد کاهش می‌دهد.

 جلوگیری از تصادف اتومبیل با دوچرخه

شاید برای شما جالب باشد که کلاه دوچرخه ‌سواری چگونه مانع از تصادفات دوچرخه و ماشین می‌شود؟ معمولاً دلیل اصلی این تصادفات این است که رانندگان اتومبیل، دوچرخه‌سواران را نمی‌بینند. استفاده از کلاه دوچرخه ‌سواری با رنگ‌های براق و روشن باعث جلب توجه رانندگان شده و احتمال تصادفات را کمتر می‌کند. به‌همین دلیل اگر قصد خرید این کلاه را دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که نوار بازتاب‌کننده نور دارد تا رانندگان را از وجود شما آگاه سازد.

محافظت از سر در آب‌وهوای نامساعد

کلاه دوچرخه ‌سواری از فرد در برابر بارش باران و برف محافظت می‌کند و هم­چنین به گونه‌ای طراحی‌شده که مانع از تابش مستقیم نور خورشید به سر می‌شود و یک سایه‌روی صورت می‌اندازد. انواع کلاه دوچرخه‌سواری

کلاه های چندکاره

از پرفروش‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کلاه‌های دوچرخه‌سواری هستند که در رشته‌های مختلف دوچرخه‌سواری کاربرد دارند. این کلاه‌ها دارای یک نقاب کوچک هستند که مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به‌صورت دوچرخه‌سواران می‌شود.

کلاه‌های جاده‌ای

دارای طراحی آیرودینامیک هستند که دید وسیع‌تری به ورزشکاران می‌دهند. نسبت‌به دیگر انواع این کلاه وزن کمتری داشته و بدون نقاب هستند.

کلاه‌های کوهستانی

این کلاه‌ها از وزن بالاتری نسبت‌به کلاه‌های جاده‌ای برخوردارند؛ دارای نقاب هستند و تهویه هوا از داخل به بیرون و بالعکس انجام می‌شود. این کلاه‌ها به دلیل استفاده در مسیرهای سخت از مهارکننده های فک نیز برخوردارند.

 کلاه‌های پیست

این کلاه‌ها به دلیل استفاده در شاخه سرعتی از وزن کمی برخوردارند و طراحی آیرودینامیک بهتری نسبت‌به کلاه‌های دیگر دارند. راهنمای خرید کلاه دوچرخه ‌سواری

راهنمای خرید کلاه دوچرخه ‌سواری

  • وزن کلاه باید برای ورزشکار قابل‌تحمل باشد و تا حد امکان کلاه از وزن کمی برخوردار باشد البته با توجه به نیاز و رشته فرد باید به این نکته دقت کنید که وزن پایین کلاه از ایمنی آن نکاهد.
  • اندازه کلاه دوچرخه سواری باید کاملاً هم‌اندازه‌ی دور سر شما باشد برای اطلاع از سایز کلاه مناسب شما بهتر است با یک متر نواری، دور سر خود را در قسمت بالای ابروها اندازه بگیرید.
  • معمولاً جنس اغلب این کلاه‌ها از پلاستیک فشرده‌است. اگر ورزش حرفه­ای انجام می­دهید، هنگام خرید حتما از کیفیت کلاه موردنظر خود اطمینان حاصل کنید همچنین سعی کنید برای اطمینان از ایمنی بیشتر از برندهای معتبر خرید کنید.
  • قابلیت تنظیم اندازه در کلاه­های مختلف متفاوت می‌باشد این کار می‌تواند به‌صورت کششی یا پیچی صورت گیرد.
  • به دلیل تعریق ورزشکار به‌خصوص در ناحیه سر و گردن وجود یک عامل تهویه کننده در کلاه دوچرخهسواری بسیار مهم است. در هنگام خرید حتما به این‌موضوع توجه داشته باشید.
  • گفتیم که نقاب مانع از تابش نور خورشید به صورت می‌شود این قابلیت به‌خصوص برای افرادی که دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.
  • بندهای پهن کلاه، مناسب استفاده در مسیرهای ناهموار و بندهای نازک و سبک مناسب استفاده در مسیرهای صاف و هموار هستند.
  • برای یافتن کلاه مناسب سر خود برندها و کلاه‌های مختلفی را امتحان کنید ازآنجایی‌که اکثر کلاه‌های دوچرخه­سواری ایمنی یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها بیشتر در تهویه، شکل، رنگ و سایز آن‌هاست بهتر است انواع مختلفی از کلاه را امتحان کنید تا کلاه مورد نظر خود را بیابید توجه داشته باشید که برای مصارف معمولی کلاه‌های ارزان‌تر لزوماً ایمنی پایین‌تری ارائه نمی‌دهند و گران‌تر بودن کلاه نیز دلیل بر بهتر بودن آن نیست پس اگر ورزش دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید می‌توانید از کلاه‌های معمول موجود در بازار مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

نکاتی برای استفاده از کلاه دوچرخه سواری

  • کلاه ایمنی باید پیشانی شما را بپوشاند. لبه جلویی کلاه باید به فاصله دو انگشت از ابروی شما فاصله داشته باشد. در غیر این صورت امکان افتادن کلاه وجود دارد. هم­چنین هنگام بروز حادثه از کارایی آن کاسته می‌شود.
  • بند کلاه باید طوری تنظیم شود که دو انگشت در بین چانه و بند قرار گیرد اگر فاصله بیشتر از این باشد ممکن است که کلاه به‌درستی روی سر قرار نگیرد و اگر فاصله کمتر از این مقدار باشد ممکن است که باعث اختلال در امر تنفس و ناراحتی ورزشکار شود.
  • کلاه ایمنی را به‌دور از نور آفتاب نگه دارید. نور مستقیم آفتاب و همچنین گرما می‌تواند به متریال کلاه ایمنی آسیب زده و از ایمنی آن بکاهد.
  • تولیدکنندگان کلاه‌های ایمنی توصیه می‌کنند که بعد از هر حادثه‌ای و هم‌چنین هر پنج سال یک‌بار کلاه دوچرخه ‌سواری خود را عوض کنید زیرا با استفاده مداوم، متریال کلاه آسیب می‌بیند.

 قیمت کلاه دوچرخه‌سواری

کلاه دوچرخه‌سواری از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و در طرح، رنگ و کیفیت‌های مختلفی ساخته می‌شود. بسته به نیاز، سطح ورزشکار، سلیقه و رشته، قیمت کلاه دوچرخه‌سواری  متفاوت است.

 حرف آخر

کلاه ایمنی در ورزش پرحادثه‌ای مانند دوچرخه‌سواری یک وسیله‌ ضروری و مهم محسوب می‌شود هنگام بهره بردن از این ورزش جذاب برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان حتما از کلاه دوچرخه ‌سواری و دیگر لوازم ایمنی مورد نیاز استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از کلاه ایمنی به طور صد در صد از آسیب‌های وارده هنگام حادثه جلوگیری نمی‌کند به همین دلیل حتی در هنگام استفاده از تجهیزات نیز باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

جمع بندی

در زمان خرید لباس دوچرخه سواری اورجینال بهتر است حتما تهیه کلاه مناسب را هم مدنظر قرار دهید. کلاه دوچرخه سواری نقش مهمی در حفاظت از سر دوچرخه‌سوار در صورت بروز حوادث ناگهانی دارد، البته که با توجه به قیمت کلاه‌ها، خرید یک کلاه سبب می‌شود تا قیمت لباس دوچرخه سواری شما کمی بیشتر شود. اما در هر حال تهیه کلاه از ضروری‌ترین نیازهای یک دوچرخه‌سوار است.

سوالات متداول

کلاه دوچرخه سواری چه کاربردی دارد؟ اصلی‌ترین کاربرد کلاه حفاظت از سر دوچرخه‌سوار در صورت بروز حادثه است. کلاه دوچرخه‌سواری چه انواعی دارد؟
  • تفریحی
  • کوهستانی 
  • جاده‌ای 
  • پیست 
در خرید کلاه دوچرخه‌سواری به چه مواردی باید توجه کرد؟
  • جنس 
  • سایز  
  • وزن کلاه 
از مهمترین موارد هستند. البته بودجه مدنظر شما هم در انتخاب نهایی موثر است.
19%

کلاه دوچرخه سواری

کلاه دوچرخه سوارى راکی (ROCKY)

1.099.990 تومان