نمایش دادن همه 4 نتیجه

مقدمه

دوچرخه بچگانه سایز 20 یک انتخاب مناسب برای کودکان 7 تا 12 ساله شما است. دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های پرطرفدار و مهیج در میان کودکان است که علاوه بر جنبه سرگرمی، به تقویت عضلات و افزایش آمادگی جسمانی آن‌ها نیز کمک می‌کند. برای انتخاب و خرید یک دوچرخه مناسب، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. دوچرخه بچگانه سایز 20 یکی از انواع دوچرخه کودک است که از مدل‌های دیگر مخصوص کودکان بزرگ‌تر است و برای کودکان 7 تا 11 ساله و با قد 120 تا 130 سانتی متر طراحی شده است. دوچرخه سواری یکی از ورزش‌ها و تفریحات سالم و مفید برای کودکان است که می‌تواند در حفظ سلامتی و رشد آن‌ها مفید باشد. کودکان هیجان دوچرخه سواری را بسیار دوست دارند و از هدیه گرفتن یک دوچرخه مناسب بسیار خوشحال خواهند شد. خرید دوچرخه یک راه عالی برای استقلال دادن به کودک است و یکی از بهترین روش‌هایی است که کودک با دور شدن از تبلت و بازی‌های کامپیوتری می‌تواند به تفریحی سالم همراه با کاوش در محیط اطراف خود داشته باشد. اما یکی از مهم‌ترین سولات این است که چگونه سایز مناسب دوچرخه را برای کودک انتخاب کنیم؟ 5 تا 6 زیرمجموعه از اندازه‌های دوچرخه کودکان وجود دارد که باید یکی را متناسب با قد کودک انتخاب کنیم. انتخاب سایز نامناسب دوچرخه می تواند کودک را برای یادگیری تعادل دچار مشکل کند و یا امنیت دوچرخه سواری و سلامت او را به خطر اندازد.   آشنایی با دوچرخه بچگانه سایز ۲۰  

آشنایی با دوچرخه بچگانه سایز 20

ابعاد و اندازه دوچرخه‌های بچگانه سایز 20 به گونه‌ای است که کودکان 7 تا 12 سال به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. این سن می‌تواند بهترین زمان برای شروع دوچرخه سواری باشد؛ بنابراین انتخاب یک دوچرخه مناسب و استاندارد می‌تواند به نوعی فرزندتان را برای ورزش بیشتر تشویق کند. در هنگام خرید دوچرخه سایز 20 نکات دیگری را نیز باید در نظر بگیرید:
  • توجه کنید که بدنه دوچرخه مستحکم بوده و دوام بالایی داشته با‌شد.
  • باتوجه به تغییرات فیزیکی و جسمانی دختران و پسران در این سنین، توصیه می‌کنیم به سراغ دوچرخه‌ای متناسب با جثه آن‌ها بروید.
  • کیفیت ترمز دوچرخه و لاستیک‌های آن می‌تواند در تامین ایمنی فرزند شما بسیار تاثیر گذار باشد.
  • بهتر است پیش از خرید دوچرخه بچگانه سایز 20 کیفیت فرمان آن‌ را تست کنید.
 چنانچه فرزندتان تجربه کافی در دوچرخه سواری ندارد، توصیه می‌کنیم که دوچرخه‌هایی با چرخ کمکی تهیه کنید تا یادگیری دوچرخه سواری برای او تسهیل شود. وجود چرخ‌های کمکی می‌تواند به حفظ تعادل فرزند شما کمک کند. لازم به ذکر است که این چرخ‌های کمکی قابل جداسازی هستند.  

چگونه سایز مناسب دوچرخه را برای کودک انتخاب کنیم؟

دوچرخه‌های بچگانه اندازه‌های متفاوتی نسبت به دوچرخه‌های بزرگسال دارند. این موضوع ممکن است والدین را هنگام انتخاب دوچرخه دچار شک کند. دوچرخه‌های بچگانه بر اساس اندازه چرخ‌ها بر حسب اینچ سایز بندی مي‌شوند. سایزهای معمولی موجود برای دوچرخه های کودکان 12، 14، 16،18، 20 و 24 اینچ است. برای پیدا کردن سایز مناسب برای دوچرخه کودک تنها چیزی که باید بدانید قد کودک است. معمولا کارخانجات تولید دوچرخه، جدول‌هایی برای سایزهای مناسب دوچرخه برای کودکان بر حسب قد و یا سن کودک ارائه می‌کنند. البته این سایزها ممکن است از برندی با برند دیگر تولیدکننده دوچرخه متفاوت باشد. اما به صورت کلی می توان گفت انواع دوچرخه بچگانه سایز 20 برای کودکان 7 تا 11 ساله و با قد 120 تا 130 سانتی متر طراحی شده است. البته با توجه به تفاوت در قد و جثه کودکان انتخاب دوچرخه Size 20 فقط بر اساس سن توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است در هنگام تصمیم گیری نهایی هر دو عامل سن و قد در نظر گرفته شود.

ارتفاع زین مناسب در دوچرخه بچگانه سایز 20 برای کودکان باید چگونه تنظیم شود؟

برخلاف آن چه برای دوچرخه‌های بزرگسالان صادق است، در مورد دوچرخه‌های بچه‌ها ارتفاع صحیح زین از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است. تنظیم صحیح ارتفاع زین برای اطمینان از احساس راحتی و اعتماد به نفس کودک در دوچرخه بسیار مهم است. کودک باید بتوانند هنگام سوار شدن بر دوچرخه با پاهای خود زمین را لمس کنند. این امر باعث می‌شود تا کودک هم تعادل بهتری داشته باشد و هم احساس آرامش بیشتری در هنگام دوچرخه سواری تجربه کند. با تنظیم صحیح ارتفاع زین کوکان می‌توانند راحت‌تر سوار دوچرخه شده و از آن پیاده شوند و احساس کنند همیشه کنترل کاملی روی وسیله خود، دارند.

آیا دوچرخه کودک باید چرخ های نگهدارنده وکمکی داشته باشد یا خیر؟

هنگام استفاده از چرخ های پشتیبان و نگهدارنده تعادل دینامیکی کودک به اندازه کافی رشد نمی‌کند. این بدان معناست که در حالی که چرخ‌های نگهدارنده به کودک احساس امنیت می‌دهند اما به جای تسریع روند یادگیری آن را به تاخیر می‌اندازند. به همین دلیل شما باید فقط در مواقع اضطراری چنین وسایل کمکی را روی دوچرخه کودکان نصب کنید. برای یاد دادن این موضوع می‌توانید حس تعادل را در سنین پایین با اسکوتر یا وسایل دیگر مانند دوچرخه تعادلی به کودک خود آموزش دهید.

چرا دوچرخه‌های بزرگ‌تر برای کودکان مناسب نیست؟

بچه‌ها زود قد می کشند و والدین ممکن است برای اینکه کودک بتواند سال‌های بیشتری از یک دوچرخه استفاده کند، دوچرخه‌ای بزرگ‌تر برای او انتخاب نمایند. والدین ممکن است فکر کنند خرید دوچرخه بچگانه سایز 20 برای یک کودک 6 ساله او را تا چندین سال از خرید یک دوچرخه دیگر بی‌نیاز می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند تا سایز مناسبی برای دوچرخه انتخاب شود این است که کودک در یک دوچرخه بزرگ‌تر احساس راحتی نمی‌کند چون نمی‌تواند آن را به خوبی کنترل کند. او به مرور از دوچرخه سواری زده خواهد شد. به علاوه یک دوچرخه بزرگ باعث می‌شود پای کودک هنگام سوار شدن به زمین نرسد. این موضوع روی حفظ تعادل و امنیت کودک هنگام سواری تاثیر بدی دارد و ممکن است به سقوط او منجر شود.

هنگام خرید دوچرخه دوچرخه بچگانه سایز 20 باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • قد دوچرخه را برای کودک به دقت کنترل و اندازه‌گیری کنید. بالاترین نقطه دوچرخه تا زمین را اندازه‌گیری کنید، این مقدار نباید از قد پاهای کودک شما بیشتر باشد. اگر پاهای کودک هنگام نشستن روی زین و یا ایستاده به زمین نمی‌رسد و یا او نمی‌تواند با دست‌هایش به راحتی فرمان و یا ترمزها را بگیرد استفاده از دوچرخه باعث خستگی و عدم امنیت او می‌شود. در این حالت کودک به راحتی قادر به کنترل، توقف و یا هدایت دوچرخه‌اش نخواهند بود.
  • در حالت عکس، اگر دوچرخه بیش از حد برای کودک کوچک باشد پاهای او حین رکاب زدن به فرمان گیر می‌کند و ممکن است تعادل او را در سرعت‌های بالا به هم بزند.
  • تا حد توان سعی کنید وزن دوچرخه‌ای که برای کودک می خرید کم باشد. ممکن است دوچرخه بچگانه سایز 20 که سبک است، کمی گران‌تر باشد اما این امر باعث افزایش لذت کودک از بازی و یادگیری دوچرخه سواری می‌شود.
  • دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که دارای ترمزهای نرم و باکیفیت باشند و سعی کنید تا استفاده از ترمزها را به خوبی به کودک آموزش دهید.
  • نکات ایمنی دوچرخه‌سواری را از سن کم به کودکان بیاموزید. اگر در حال آموزش حفظ تعادل به کودک هستید، حتما روی کار او نظارت داشته باشید و استفاده از کلاه ایمنی و زانو بند و دیگر وسایل ایمنی را فراموش نکنید.
برای دیدن انواع و مدل‌های گوناگون دوچرخه بچه گانه سایز 20 می‌توانید به این بخش از وب سایت ما مراجعه کرده و با مدل‌های موجود و قیمت آن‌ها بیشتر آشنا شوید. قیمت دوچرخه بچگانه سایز 20 به عوامل گوناگونی مانند برند دوچرخه، اندازه، مدل و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت دوچرخه بستگی دارد. حتما شما خواهید توانست تا با توجه به بودجه و سلیقه کودکتان مدلی مناسب را پیدا کنید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا دوچرخه بچگانه سایز 20 را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های یک دوچرخه مناسب و باکیفیت را نیز بیان کنیم.  توصیه می‌کنیم برای خرید دوچرخه سایز 20، به سراغ فروشگاه‌های معتبری بروید که به صورت تخصصی به فروش انواع دوچرخه می‌پردازند. لازم به ذکر است که خرید دوچرخه از برندهای مطرح و شناخته شده، اطمينان خاطر بیشتری نسبت به کیفیت و استاندارد محصول به دنبال دارد.