نمایش 1–40 از 55 نتیجه

ابزار تعمیر و نگهداری دوچرخه ارزان

ابزار تعمیرات دوچرخه از مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه محسوب می‌شود که تهیه آن برای هر دوچرخه سواری ضروری است. معمولا تعمیر قطعات دوچرخه چندان پیچیده نیست و خود دوچرخه سوار با در دست داشتن آچارهای مختلف  می‌تواند از پس آن بربیاید. در ادامه با لزوم استفاده و خرید کیت ابزار دوچرخه بیشتر آشنا خواهیم شد.  ابزار تعمیرات دوچرخه هر روزه درحال پیشرفت است و سازندگان این ابزار همواره مدل‌های جدیدتری برای سهولت کار دوچرخه‌سواران و تعمیرکاران ارائه می‌دهند. مردم در سال‌های اخیر به دلایلی همچون آلودگی هوا، افزایش میزان ترافیک شهری و شلوغی بیش از حد وسایل نقلیه عمومی استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه را ترجیح دادند و دوچرخه سواران غالبا در سطح شهر مشاهده می‌شوند. اگر شما نیز به عنوان یک دوچرخه سوار این مطلب را مطالعه می‌کنید پیشنهاد ما به شما تهیه یک ست ابزار تعمیرات دوچرخه است تا به هنگام وقوع مشکلات جزئی به‌راحتی از پس سرویس دوچرخه خود برآیید. همچنین شما میتوانید در مورد تمیز کردن دوچرخه و قطعات ان مطالعه کنید.

معرفی ابزار تعمیرات دوچرخه

تعمیر دوچرخه غالباً جز کارهای نسبتا آسان است و تقریباً برای همه حتی کسانی که برای بار اول دست به آچار می‌شوند ممکن است. توجه کنید که دوچرخه نیز مانند سایر وسیله‌های نقلیه نیاز به سرویس و آچارکشی و تمیز شدن دارد، توجه به سلامت دوچرخه باعث کاهش هزینه‌های جانبی و همینطور بیشتر شدن عمرمفید و  بازدهی‌ این وسیله می‌شود. بنابراین هر چند وقت یکبار دوچرخه را سرویس‌ کرده و تمام بخش‌های آن را از نظر وجود شکستی یا آسیب‌های احتمالی چک کنید. انواع ابزار تعمیرات دوچرخه می‌توان به آچار شش‌گوش یا آچار آلن اشاره کرد، آچار گشتاور نیز جز ابزار کاربردی محسوب می‌شود، آچار اسپوک و آچار زنجیر جز مهم‌ترین ابزار برای تعمیر دوچرخه است، در‌‌‌واقع وسایل  معرفی شده یک ست ابزار برای تعمیر کامل و سریع دوچرخه است و تمام افراد علی‌الخصوص دوچرخه‌سواران حرفه‌ای باید یک ست از آن‌ها را همراه خود داشته باشند. لزوم خرید ابزار تعمیرات دوچرخه

لزوم خرید ابزار تعمیرات دوچرخه

اگر اهل دوچرخه سواری در محیط‌های مختلف باشید حتما می‌دانید که احتمال خراب شدن قطعات دوچرخه در حین رکاب زدن چندان بعید نیست. در محیط‌های کوهستانی، جنگلی و جاده‌ای که ممکن است هیچ فرد متخصصی در زمینه تعمیرات دوچرخه وجود نداشته باشد، اهمیت خرید ابزار تعمیرات دوچرخه روشن می‌شود. شما با در دست داشتن ابزار تعمیر و همچنین آشنایی با ویژگی قطعات مختلف دوچرخه می‌توانید ایراد به وجود آمده را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

ابزار تعمیرات دوچرخه: آچار آلن

آچار آلن ابزاری به شکل حرف ال(L) انگلیسی است که غالبا از جنس فولاد، آلومینیوم یا کروم ساخته می‌شود. سطح مقطع این آچار شش‌گوش است به همین دلیل به آن آچار شش‌گوش نیز می‌گویند، اگر‌ پیچ‌های شش ضلعی را از نزدیک دیده باشید متوجه خواهید شد آچار آلن دقیقا برای این پیچ‌ها طراحی شده است. شل و سفت کردن پیچ‌های آلن توسط آچار آلن انجام می‌شود. این آچار در تعمیر دوچرخه بسیار کاربردی و مورد نیاز است. بخاطر متفاوت بودن سایز پیچ‌های آلن پیشنهاد می‌دهیم ست کاملی از این آچار‌های کم‌جا و مقرون بصرفه از لحاظ اقتصادی که غالبا در مجموعه‌های نه، هشت و هجده عددی هستند، تهیه کنید تا نگران اختلاف سایز پیچ و آچار نباشید. برای خرید پایه نگهدارنده دوچرخه وارد سایت شوید

خرید ابزار تعمیر دوچرخه

بهتر است قبل از خرید ابزار تعمیرات دوچرخه نیازسنجی کنید؛ شما باید مشکلات و ایرادات دوچرخه خود را شناسایی کرده و بر اساس آن ابزار مناسب را تهیه کنید. علاوه بر این وجود برخی ابزارها و آچارها، برای انجام تعمیرات دوره‌ای، در میان لوازم شما ضروری است که نباید از آن‌ها غافل شوید.  آچارهایی که بیش از هر وسیله دیگری به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید شامل موارد زیر می‌شوند:
  • آچار گیو دوچرخه 
  • آچار شش گوش یا آلن
  • آچار گشتاور
  • آچار اسپوک
  • آچار زنجیر
هر یک از این آچارها کاربرد خاص خودشان را دارند و می‌توانند در مواقع ضروری به شما کمک کنند. پنچر شدن تایر دوچرخه از جمله رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است اتفاق بیفتد؛ بنابراین لازم است تا پنچرگیری و تعویض تایر را به خوبی فرا بگیرید و ابزارآلات لازم آن را تهیه کنید. 

ابزار تعمیرات دوچرخه: آچار گشتاور

سازندگان پیچ‌ها آن‌ها را با گشتاور معینی طراحی می‌کنند، این مقدار نباید کمتر یا بیشتر شود زیرا در صورت کم شدن گشتاور پیچ، اتصالات شل خواهند بود و برعکس این حالت باعث بیش از حد سفت شدن اتصال و امکان آسیب به قطعه می‌شود. این آچار با سنجش میزان گشتاور هر پیچ باعث می‌شود اتصالات درست و صحیح ایجاد شوند و قطعات سالم بمانند. در واقع با این ابزار پیچ و مهره‌ ها در حد معینی سفت می‌شوند.

ابزار تعمیرات دوچرخه: آچار اسپوک

دوچرخه‌ها در بخش تایر دارای طوقه و رینگ هستند، طوقه در‌‌‌واقع جز‌ مرکزی و اصلی تایر است و درصورت محکم ضربه خوردن تاب برمی‌دارد. این اتفاق حرکت صحیح و تعادل دوچرخه را دچار مشکل می‌کند در این بین آچار اسپوک که در ایران به آچار تاب‌گیر نیز معروف است ابزار مورد نیاز شما است. این آچار آستوانه‌ای است، با چفت شدن روی ‌طوقه و تشخیص بخش تاب برداشته و در نهایت چرخش آچار ‌به سمت خلاف جهت تاب به راحتی تاب‌گیری طوقه انجام می‌شود.

ابزار تعمیرات دوچرخه: آچار زنجیر

زنجیر چرخ جزو بخش‌هایی از دوچرخه است که به ندرت ممکن است نیاز به تعویض یا بازشدن داشته باشد اما به هرحال گاهی یک تصادف جزئی، کشیدگی زنجیر یا گیر کردن چیزی در آن باعث نیاز به باز شدن و جا افتادن دوباره دارد. این زمان آچار زنجیر یک ابزار مناسب برای این کار است. این وسیله دارای دو بخش دستگیره و بدنه است که برای باز کردن زنجیر، ابتدا زنجیر را برروی برآمدگی اصلی آچار قرار می‌دهیم تا پین زنجیر بروی محور اصلی قرار گیرد سپس‌ با چرخاندن دستگیره آچار در جهت عقربه های ساعت محور آچار با به جلو راندن پین زنجیر باعث خارج شدن آن می‌شود دراین مرحله پس از رفع اشکال و تعمیر زنجیر آن را با همین شیوه اما به صورت برعکس جایگذاری کنید.

خرید  ابزار تعمیرات دوچرخه

شما می‌توانید برای خرید ابزار تعمیرات دوچرخه به گروه‌های صنعتی طراحی و تولید این وسیله‌های کاربردی مراجعه کنید یا با یک سرچ ساده در فضای وب‌، آنلاین شاپ ‌های معتبر و فعال در‌این حوزه را شناسایی کرده و با فروشندگان این محصولات تماس حاصل فرمایید، سپس با کسب اطلاعات لازم در خصوص انواع ابزار تعمیرات دوچرخه، نحوه‌ی خرید حضوری یا سفارش آنلاین این وسیله‌ها، اطلاع از جدیدترین ابزار آلات موجود در بازار و هم‌چنین استعلام متریال به کار رفته در ساخت این محصولات اقدام به خرید ست ابزار باکیفیت و مرغوب کرده و نهایت بهره‌ را ازین وسیله‌های کاربری ببرید.

قیمت  ابزار تعمیرات دوچرخه

انواع ابزار تعمیر دوچرخه با جنس‌های مختلف از آلیاژ های با کیفیت یا معمولی و قیمت متفاوت در بازار موجود است، شما می‌توانید بسته به میزان نیاز خود به این ابزار و اهمیت سلامت دوچرخه‌ی خود آن‌ها را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر یک دوچرخه‌ سوار حرفه‌ای هستید حتما یک ست ابزار دوچرخه‌ درجه یک را برای خود تهیه کنید تا همیشه همراه‌‌تان باشد و در مسابقات یا مسافت‌های طولانی به کمک‌تان بیاید. قیمت ابزار تعمیرات دوچرخه بسته به تعداد ابزار موجود در هر ست باهم فرق دارد. قیمت  ابزار تعمیرات دوچرخه مانند یک ست ساده آچار آلن معمولا در محدوده قیمت سی‌ الی سیصد هزار تومان است. ست های همراه ابزار آلات باکیفیت برای تعمیر دوچرخه حداقل پانصد هزار تومان سرمایه نیاز دارند. اما به خاطر داشته باشید همیشه ابزار باکیفیت‌ و قیمت مناسب را می‌توانید از فروشندگان معتبر در این عرصه خریداری کنید. توجه کنید که هزینه‌ برای ابزار و داشتن یک تعمیر‌گاه کوچک همراه در واقع نوعی صرفه جویی برای کاهش هزینه‌هایی مانند رفت و آمد و دستمزد تعمیر کاران است.

کلام پایانی

امروزه دوچرخه‌ها بیشتر از هر زمانی مورد نیاز مردم هستند، مردم همواره از سوی‌ طرفدارن محیط زیست تشویق به استفاده از دوچرخه می‌شوند، بنابراین برای داشتن آرامش خاطر و امنیت کافی هنگام دوچرخه سواری همیشه از سالم بودن دوچرخه اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز از ابزار تعمیرات دوچرخه استفاده کنید. خرید ابزار تعمیرات دوچرخه می‌تواند موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما بشود؛ چراکه با وجود آن‌ها در بسیاری از موارد دیگر احتیاجی به تعمیرکار دوچرخه نخواهید داشت. شما می‌توانید برای خرید انواع آچار و دیگر لوازم تعمیر دوچرخه از خدمات سایت دوچرخستان استفاده کنید.
36%

ابزار تعمیر و نگهداری

آچار ترکمتر دوچرخه برند TOPEAK

2.289.000 تومان
32%
14%
29%
24%

ابزار تعمیر و نگهداری

‎آچار گیو ‏دوچرخه برند TOOPRE‏

379.990 تومان
8%

ابزار تعمیر و نگهداری

آچار آلن دوچرخه ۶ کاره PRO

354.900 تومان
5%
33%

ابزار تعمیر و نگهداری

آچار زنجیر چرخ دوچرخه مارک ZTTO

199.990 تومان