نمایش 1–40 از 244 نتیجه

لباس دوچرخه سواری ارزان

مقدمه لباس دوچرخه سواری

لباس دوچرخه سواری برای هر دوچرخه سواری حرفه‌ای و مبتدی ضروری و کاربردی است. همان‌طور که می‌دانیم دوچرخه سواری نیز لباس مخصوص خودش را دارد. البته توجه داشته باشید که برای هر دوچرخه سواری شهری نیاز به پوشیدن لباس مخصوص دوچرخه سواری نیست. اما اگر قصد دارید مسافت طولانی‌تری را با طی کنید یا به‌صورت حرفه‌ای به دوچرخه سواری بپردازید، به یک دست لباس مخصوص دوچرخه سواری نیاز دارید‌. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم در خرید لباس دوچرخه سواری آشنا شوید. لباس دوچرخه سواری یکی از ملزومات این ورزش نشاط آور و پرطرفدار است. دوچرخه سواری هم مانند دیگر ورزش‌ها به لباس‌های مخصوص احتیاج دارد تا ورزشکار با پوشیدن آن‌ها بتواند راحت‌تر رکاب بزند. لباس‌های دوچرخه سواری انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید براساس شرایط آب و هوایی، مسیر دوچرخه سواری و... لباس مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله انواع لباس دوچرخه سواری را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انواع لباس دوچرخه سواری

به‌طورکلی موارد زیر جزو پوشاک دوچرخه سواری به شمار می‌رود:
  • کلاه ایمنی: به‌طورکلی داشتن کلاه ایمنی از واجبات دوچرخه سواری است. داشتن کلاه باعث بالارفتن امنیت و سلامتی شما می‌شود. برای خرید انواع کلاه دوچرخه سواری وارد سایت شوید.
  • دستکش دوچرخه سواری: به‌همراه‌داشتن دستکش در حین دوچرخه سواری در هوای سرد می‌تواند در گرم ماندن دست‌هایتان تأثیر به سزایی داشته باشد‌. همچنین پدهای موجود در دستکش دوچرخه سواری باعث می‌شود فشار کمتری به دست‌هایتان وارد شود و در نهایت کمتر احساس خستگی کنید؛ بنابراین خرید دستکش دوچرخه سواری فواید بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که هرچه قدر قیمت دستکش دوچرخه سواری بالاتر باشد کیفیت آن نیز بیشتر می‌شود.
  • پیراهن یا تیشرت دوچرخه سواری: پیراهن یا تیشرت‌های دوچرخه سواری بسیار منعطف هستند و ازاین‌جهت در حین دوچرخه سواری آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. لباس دوچرخه سواری زنانه نیز با همین خصوصیات اما دارای تونیک‌های بلندتری است و پوشش بهتری را برای بانوان ایجاد می‌کند.
  • شلوار یا شلوارک دوچرخه سواری: اغلب افراد دوچرخه سوار حرفه‌ای در پوشیدن لباس دوچرخه سواری از شلوارهای بلند و شلوارک‌های دوچرخه سواری استفاده می‌کنند. این شلوارها دارای کشسانی بالایی هستند و عمل رکاب زدن را تسهیل می‌کند. 
  • ساق دست‌وپا: استفاده از ساق دست‌وپا در هنگام دوچرخه سواری فواید بسیاری دارد. از جمله فواید آن جلوگیری از آفتاب‌سوختگی در فصل تابستان، گرم ماندن بدن در فصل زمستان و در نهایت محافظت بدن در هنگام افتادن یا برخورد با جسمی دیگر است. 
  • کفش دوچرخه سواری: استفاده از کفش دوچرخه سواری عمل رکاب زدن را آسان‌تر می‌کند. البته استفاده از این کفش‌ها برای افراد مبتدی و کسانی که در شهر دوچرخه سواری می‌کنند امری ضروری نیست‌.

پیراهن های مخصوص دوچرخه سواری

پیراهن‌های دوچرخه سواری باید در عین سبک و راحت‌ بودن، قدرت جذب رطوبت بدن در هنگام رکاب زدن را داشته باشند، بنابراین توجه به جنس آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر این برای خرید پیراهن دوچرخه سواری باید به نکات دیگری هم توجه کنید:
  • پیراهن مناسب برای دوچرخه سواری باید یقه‌‌ای بلند داشته باشد تا بتواند از گردن ورزشکار در برابر تابش خورشید محافظت کند.
  • بهتر است که در بخش جلویی پیراهن یک زیپ وجود داشته باشد تا در زمان بالا رفتن دمای بدن، هوا به راحتی جريان پیدا کند.
  • اندازه پیراهن باید قدری بیشتر از عرض شانه‌ها باشد تا دست‌ها به راحتی بتوانند حرکت کنند.
  • حلقه‌های آستین پیراهن باید اندازه‌ای متناسب داشته باشد تا ورزشکار به راحتی بتواند روی فرمان خم شود.
  • داشتن یک جیب در پیراهن می‌تواند دسترسی شما را وسایل مورد نیازتان راحت‌تر کند.
  • خوب است که پشت پیراهن از جلوی آن قدری بلندتر باشد تا در هنگام رکاب زدن پوشش بهتری ایجاد کند.
  • برای دوچرخه سواری در شب، باید حتما روی پیراهن از نوارهای شب رنگ استفاده شود.
  • برای دوچرخه سواری در هوای سرد، حتما از پیراهن‌های آستین بلند استفاده کنید که گرمای بیشری دارند. همچنين توجه داشته باشید که چنس پارچه ضخیم و دارای لایه‌های بیشتری باشد.
معرفی لباس دوچرخه سواری

معرفی لباس دوچرخه سواری : شلوارک‌ها

شلوارک‌هایی که برای دوچرخه سواری استفاده می‌شوند در مواردی با شلوارک‌های معمولی متفاوت هستند. این شلوارک‌ها کشسانی بالایی دارند تا حرکت را برای ورزشکاران راحت‌تر کنند. همچنین در طراحی این لباس از پدهای خاصی استفاده شده که رطوبت را با درصد بالایی جذب کرده و اصکاک روی زین دوچرخه را کم می‌کنند. برای خرید لباس دوچرخه سواری، علی الخصوص شلوارک‌ها، پیش از هرچیز باید به استایل بدن خود توجه داشته باشید. شلوارک‌های دوچرخه سواری انواع و مدل‌های مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به شلوارک دوچرخه سواری در کوهستان و شلوارک‌های بند دار اشاره کرد. شلوارک مخصوص دوچرخه سواری در کوهستان علاوه بر تمام ویژگی‌های شلوارک‌های مخصوص جاده، دارای یک لایه اضافه دیگر هم هست. این شلوارک‌ها دارای جیب بوده و کمرشان با استفاده از دکمه یا چسب بسته می‌شوند. در هنگام خرید حتما به راحتی و آزادی حرکت پا توجه ویژه داشته باشید. شلوارک‌های بند دار نیز به علت راحتی زیادی که در اختيار ورزشکاران قرار می‌دهند، از جمله لباس‌هایی هستند که طرفداران زیادی در میان دوچرخه سواران دارند.

معرفی لباس دوچرخه سواری : شلوار و ساق

در هوای سرد، بهتر است به جای شلوارک از شلوارهایی استفاده کنید که تا ساق پا را می‌پوشانند. شلوارهای دوچرخه سواری نیز ساختاری مشابه با شلوارک‌ها دارند، جز اینکه در طراحی بعضی از آن‌ها برای راحتی بیشتر، از پد استفاده نشده است. اگر به شلوار دوچرخه سواری دسترسی ندارید، استفاده از ساق بند‌ها بهترین گزینه است که می‌تواند پاهای ورزشکار را گرم نگه دارد.

کاپشن‌ دوچرخه سواری

کاپشن‌های دوچرخه سواری بسته به آب و هوا می‌توانند ساختاری متفاوت داشته باشند. برای هوای سرد زمستان باید از کاپشن‌هایی نسبتا گرم استفاده کنید که ضد آب هستند و بادگیری دارند. در مناطق بارانی هم باید از کاپشن‌های ضد آبی استفاده کنید که کلاه دارند و بخش پشتی آن‌ها بلند است. برای فصل بهار بهتر است از کاپشن‌های کم حجم و ضدآبی استفاده کنید که معمولا روی بخش بازو زیپ‌های دارند که می‌توان به جلیقه تبدیلشان کرد. توجه داشته باشید که کاپشن مد نظر نباید بیش از حد گرم باشد، چراکه در حین ورزش خود به خود دمای بدنتان بالا رفته و تا حد زیادی احساس گرما خواهید کرد.

جوراب دوچرخه سواری

جوراب‌های نخی معمولی به هیج عنوان برای ورزش دوچرخه سواری مناسب نیستند، چراکه در فصل تابستان به علت تعریق بالا می‌توانند موجب تاول زدن پا شوند و در فصل زمستان نیز می‌تواند دمای بدن را پایین بیاورند . برای دوچرخه سواری بهتر است از جوراب‌هایی استفاده کنید که از پشم مرینوس ساخته شده‌اند. این جنس جوراب‌ها رطوبت را به خوبی جذب کرده و سریع خشک می‌شوند.

دستکش و کلاه مناسب دوچرخه سواری

کلاه‌های دوچرخه سواری علاوه بر حفظ امنیت ورزشکار، برای جلوگیری از نفوذ سرما هم می‌توانند مناسب باشند. به جز دستکش‌های مخصوص فصل سرما، می‌توانید از دستکش‌های پنجه‌ای برای هوای گرم استفاده کنید. این دستکش‌ها عموما از چرم ساخته شده‌اند و توانایی جذب رطوبت خوبی دارند.

عینک آفتابی و محافظ زانو

در زمان رکاب زدن وقتی سرعت دوچرخه بالا می‌رود، احتمال ورود گرد و غبار یا اشیای ریز معلق به چشم زیاد است. استفاده از عینک‌های آفتابی در دوچرخه سواری می‌تواند جهت جلوگیری از این اتفاق بسیار مناسب باشد. علاوه بر این، استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم در برابر پلک‌ زدن‌های زیاد، اشعه‌های مضر خورشید و باد و باران محافظت کند. علاوه بر چشم، زانو نیز بخشی از بدن ورزشکار است که به محافظت احتیاج دارد. اگر در هنگام دوچرخه سواری تصادفی رخ بدهد، کلاه ایمنی از سر و زانو بند از استخوان زانوی فرد محافظت خواهد کرد تا دچار صدمه جدی نشود. زانو بند را معمولا روی شلوار می‌پوشند تا در حین رکاب زدن حرکت نکرده و جابه‌جا نشود.

سخن آخر

در این مقاله انواع مختلف لباس دوچرخه سواری را معرفی کرده و ویژگی‌های مهم آن‌ها را برشمردیم. به خاطر داشته باشید که برای خرید لباس دوچرخه سواری، مهم‌ترین معیار راحتی و البته آزادی حرکت شما است. قیمت لباس دوچرخه سواری می‌تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی همچون جنس لباس، برند تولید کننده، کاربرد آن و... تعیین شود. اگر قصد خرید دارید، باید انتظارت خود را از یک لباس دوچرخه سواری مناسب مشخص کنید و سپس اقدان به تهیه لباس کنید. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله، بتواند برای انتخاب یک لباس مناسب به شما کمک کرده باشد. از همراهی شما سپاس گذاریم. به‌طورکلی قیمت لباس دوچرخه سواری به عوامل زیادی نظیر جنس، اندازه، برند و ... بستگی دارد. اما توصیه می‌شود اگر به دنبال محصولی باکیفیت و بادوام هستید حتماً به دنبال لباس دوچرخه سواری اورجینال باشید.

28%

زانو بند و آرنج بند دوچرخه

آرنج بند دوچرخه سواری اسکات (scott)

2.790.000 تومان

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری تابستانه مارک Giant

799.000 تومان1.929.000 تومان
3%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس تابستانى دوچرخه سواری تیم لوتو sunweb

1.859.000 تومان1.919.000 تومان
2%
15%
15%

لباس دوچرخه سواری زمستانه

لباس دوچرخه سواری زمستانه تینکوف Tinkoff

1.899.000 تومان
6%
6%
19%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری تیمى تینک آف (Tinkoff)

1.299.000 تومان
25%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری مریدا

1.190.000 تومان