نمایش دادن همه 35 نتیجه

عکس دستکش دوچرخه سواری

مقدمه

دستکش دوچرخه سواری هم مانند دیگر ملزومات مورد نیاز در این ورزش یکی از اساسی‌ترین نیازها است. به خصوص در صورتیکه قصد داشته باشید دوچرخه‌سواری را به صورت حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای دنبال کنید. در ادامه با ما باشید تا شما را در خرید انواع دستکش دوچرخه سواری از جمله دستکش زمستانی دوچرخه سواری راهنمایی کنیم. دستکش دوچرخه سواری یکی دیگر از ملزومات این ورزش هیجان انگیز است. برای دوچرخه سواری نیز مانند هر ورزش دیگری، استفاده از لوازم و ابزارهای مخصوص به آن اهمیت دارد و در کیفیت انجام آن تاثیر گذار است. دستکش‌های مخصوص دوچرخه سواری کارایی خاصی در این ورزش دارند و ورزشکاران با استفاده از آن می‌توانند تجربه بهتری در هنگام طی کردن مسیرهای طولانی داشته باشند. اگر با کاربردهای این دستکش‌ها آشنایی ندارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم اهمیت استفاده از دستکش‌های مخصوص دوچرخه سواری و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

دستکش دوچرخه سواری چه کاربردی دارد؟

پیش از پرداختن به نحوه انتخاب بهترین دستکش‌ها برای دوچرخه‌سواری اجازه دهید تا کمی از فواید آن بگوییم. استفاده از یک جفت‌ دستکش دوچرخه‌سواری در درجه اول در احساس بهتر در هنگام دوچرخه‌سواری موثر است. شما با دستکش مناسب با اطمینان بیشتری فرمان را در دست می‌گیرید.  در روزهای سرد زمستان،‌ دستکش دوچرخه سواری زمستانی حافظ دست شما در مقابل سرما و در تابستان دستکش‌های بی‌انگشت مانع تعریق بیش‌ازحد دست می‌شود. به علاوه اساسی‌ترین کاربرد بی‌تردید حفاظت از دست شما در صورت بروز حوادث احتمالی مانند سرنگون شدن است.  

اهمیت استفاده از دستکش دوچرخه سواری

فرقی نمی‌کند در چه مسیری و در چه سطحی قرار است دوچرخه سواری کنید، چه داخل شهر باشید چه در یک مسابقه حرفه‌ای، یک جفت دستکش مناسب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر در فصل‌های گرم سال که نور خورشید مستقیم می‌تابد قصد ورزش دارید، دستکش‌های مخصوص دوچرخه سواری می‌توانند از دست‌های شما در برابر تابش مستقیم نور خورشید و مضرات آن محافظت کنند. از طرفی، استفاده از یک جفت دستکش دوچرخه سواری مناسب در حفظ تعادل شما در هنگام رکاب زدن اهمیت دارد و می‌تواند موجب شود تا فرمان دوچرخه را با قدرت بیشتری در دست بگیرید و دوچرخه‌ را راحت‌تر کنترل کنید. علاوه بر این در صورت وقوع یک حادثه ناگهانی، مانند افتادن از روی دوچرخه، همان طور که کلاه ایمنی از سر ورزشکار مراقبت می‌کند، داشتن دستکش نیز از دستان شما در برابر جراحت‌های احتمالی محافظت خواهد کرد. در فصل زمستان و مسیرهاس کوهستانی دستکش‌های دوچرخه سواری دستان شما را گرم نگه می‌دارند، ضمن اینکه از لغزش دست‌ها بر فرمان دوچرخه نیز جلوگیری می‌کند. مدل‌های ضد آب این دستکش‌ها نیز در هنگام بارش باران کمک کننده خواهند بود. ویژگی‌های دستکش‌ دوچرخه سواری

ویژگی‌های دستکش‌ دوچرخه سواری

حال که با دلایل استفاده از این دستکش‌ها آشنا شدیم، نوبت آن است که ویژگی‌های یک جفت دستکش دوچرخه سواری مناسب و استاندارد را بررسی کنیم. جنس دستکش‌های دوچرخه سواری باید به گونه‌ای باشد که بتواند رطوبت ناشی از تعریق دست‌ها را خارج کرده و همچنین به گردش هوا نیز کمک کند. دستکش‌هایی با قابلیت تنفس پذیری به خصوص در روزهای گرم سال می‌توانند بسیار مفید واقع شوند و از لغزیدن دست‌ها در هنگام نگه داشتن فرمان جلوگیری کنند. دستکش در بخش مچ باید دارای چسب‌هایی محکم و با دوام باشد تا در حین دوچرخه سواری به راحتی از دست ورزشکار در نیاید و مزاحمتی برای او ایجاد نکند. دستکش‌های دوچرخه سواری دارای ساختارهای گوناگونی هستند و بسته به آن ساختار، کاربردهای متفاوتی هم دارند. اگر جنبه‌ی محافظتی دستکش برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، حتما از دستکش‌هایی استفاده کنید که ضخیم تر هستند و ساختار مقاوم و بادوامی دارند. این دستکش‌ها می‌توانند تا حد زیادی از زخمی شدن و ضربه خوردن دست‌ها در هنگام وقوع حادثه جلوگیری کنند. در روزهای بارانی، استفاده از یک جفت دستکش که یک لایه ضد آب بر سطح خود دارد کمک زیادی به دوچرخه سوار می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که این لایه اضافه قابلیت تنفس پذیری دستکش را از بین می‌برد و به همین خاطر استفاده از آن در روزهای گرم توصیه نمی‌شود. جنس کف دستکش که با بخش روی آن متفاوت است باید به گونه‌ای باشد که ورزشکار در هنگام استفاده از آن کنترل و تسلط بیشتری بر فرمان داشته باشد. یک دستکش استاندارد باید بتواند از لغزیدن دست دوچرخه سوار بر فرمان، به خصوص در سرعت‌های بالا جلوگیری کند. دستکش‌های زمستانی دوچرخه سواری برای جلوگیری از نفوذ سرما و گرم نگه داشتن دست دوچرخه سواران، جنسی ضخیم‌تر دارند و به همین علت از دیگر دستکش‌ها مقداری سنگین‌تر هستند. این مساله ممکن است تا حدی کارایی دستکش را مختل کند.

انواع مختلف دستکش‌های دوچرخه سواری

دستکش‌های دوچرخه سواری از لحاظ شکل ظاهری به دو گروه بی انگشت و با انگشت تقسیم می‌شوند. دستکش‌های بی انگشت عموما برای روزهای گرم مناسب‌تر هستند و از تعریق بیش از حد دست‌ها جلوگیری می‌کنند. اما برای روزهای سرد سال، دستکش‌های کامل انتخاب مناسب‌تری به حساب می‌آیند. علاوه براین، دستکش‌های دوچرخه سواری می‌توانند انواع دیگری نیز داشته باشند؛ بسته به ضخامت و جنس دستکش، دستکش‌های دوچرخه سواری می‌توانند به دو گروه زمستانی یا تابستانی نیز تقسیم بشوند.

خرید دستکش مناسب دوچرخه سواری

حال که با اهمیت و ویژگی‌های دستکش‌های دوچرخه سواری آشنا شدید، در این بخش نکاتی را برای خرید این دستکش‌ها بیان می‌کنیم که به شما در یک انتخاب مناسب کمک می‌کند.
  • به خاطر داشته باشید که اغلب دستکش‌ها بدون سایز بندی و اصطلاحا به صورت فری سایز به فروش می‌رسند، اما اگر برندی که قرار است از آن خرید کنید برای دستکش‌ سایزبندی خاصی در نظر گرفته است حتما در انتخاب سایز مناسب دستان خود دقت داشته و براساس چارت سایز بندی برند مد نظر خرید کنید. دستکش نه باید خیلی تنگ باشد که گردش خون را در دست‌ها مختل کند نه خیلی گشاد باشد که روی فرمان بلغزد.
  • بهتر است دو نوع دستکش خریداری کنید: یک دستکش مناسب با فصل زمستان و یک دستکش مناسب با روزهای گرم تابستانی.
  • اگر قرار است در مسیرهای پرپیچ و خم و کوهستانی رکاب بزنید که احتمال وقوع حادثه و آسیب دیدگی در آن بالاست، حتما دستکش انگشت داری را خریداری کنید که جنس مقاوم و بادوامی دارد و از شدت ضربه کم می‌کند.
  • در هنگام خرید دستکش، کیفیت و استاندارد بودن آن را اولویت قرار دهید و صرفا به علت ارزان بودن سراغ دستکش‌های بی‌کیفیت نروید.

نکات مهم در زمان خرید دستکش دوچرخه سواری

برای خرید دستکش دوچرخه سواری توجه به برخی ویژگی‌ها مهم است که در ادامه به این موارد می‌پردازیم:
  • انواع: دو نوع دستکش برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. با انگشت برای زمستان و بی‌انگشت برای تابستان. بهتر است از هر دونوع تهیه کنید.
  • کف دستکش: جنس کف دستکش بهتر است از لایه‌های مقاوم و متفاوتی باشد که در محکم گرفتن فرمان موثر باشد و لغزندگی ایحاد نکند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های یک دستکش دوچرخه سواری استاندارد را بیان کنیم و نکاتی را پیرامون خرید آن بازگو نماییم. به یاد داشته باشید که قیمت دستکش‌ دوچرخه سواری تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود؛ از جنس و برند دستکش گرفته تا مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، همگی بر قیمت نهایی یک دستکش‌ مناسب دوچرخه سواری تاثیر گذارند. یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای دستکش دوچرخه سواری است. این دستکش‌ها همانطور که گفتیم شامل انواع با و بدون انگشت هستند که استفاده از هرنوع به تناسب فصل ضرورت دارد. یک دستکش مناسب می‌تواند از بروز حوادثی چون از دست رفتن تعادل دوچرخه،‌ لغزندگی دست، آسیب رسیدن به دست در اثر حادثه، سرما و گرما جلوگیری کند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید دستکش‌های دوچرخه سواری و اطمینان از کیفیت کالا و اورجینال بودن آن، به فروشگاه‌های معتبر لوازم ورزشی مراجعه نمایید. استفاده از یک دستکش غیراستاندارد و بی‌کیفیت نه تنها کارایی لازم را به شما ارائه نمی‌کند، بلکه می‌تواند آسیب رسان هم باشد. امیدواریم مطالب بیان شده مفید واقع شده باشند؛ از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.  

سوالات متداول

آیا استفاده از دستکش ضروری است؟ استفاده از دستکش دوچرخه‌سواری می‌تواند در جلوگیری از صدمات احتمالی کمک شایان توجهی باشد. انواع دستکش دوچرخه‌سواری کدامند؟ دستکش‌های با و بدون انگشت به ترتیب برای زمستان و تابستان.  دستکش دوچرخه سواری زمستانی چه تفاوتی دارد؟ دستکش زمستانی دوچرخه سواری معمولا محکم و مقاوم در برابر سرما و ضربه است.

دستکش دوچرخه سواری

دستکش دوچرخه سواری مارک GUB

479.900 تومان

دستکش دوچرخه سواری

دستکش دوچرخه سوارى سه فصل ARBOT

329.000 تومان359.000 تومان
14%

دستکش دوچرخه سواری

دستکش دوچرخه سوارى pearl izumi

249.000 تومان