نمایش دادن همه 4 نتیجه

صدای توپی تنه دوچرخه

توپی تنه دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟

توپی تنه دوچرخه قطعه‌ای مهم در ساختمان این وسیله به حساب می‌آید که رکاب‌های دوچرخه را در دو سمت آن متصل نگه‌ می‌دارد. این قطعه نیز در مدل‌های گوناگونی تولید و به بازار عرضه شده است، به همین خاطر در انتخاب آن باید دقت بیشتری به خرج بدهید. برای آشنایی بیشتر با توپی تنه انواع دوچرخه، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. توپی تنه دوچرخه وسیله ای استوانه ای است که در وسط دوچرخه قرار میگیرد و به وسیله آن رکاب و طبق دوچرخه به این قسمت متصل میشود. انواع توپی تنه دوچرخه را میتوانید در انواع دوچرخه ها مشاهده کنید که معروفترین آنها توپی تنه دوچرخه شیمانو است که بسیار از کیفیت بالایی برخوردار است. اکثر تعمیرکاران با مشکل خرابی توپ تنه دوچرخه مواجه هستند زیرا، این قسمت فشار زیادی را تحمل میکند و برای تعویض توپی تنه دوچرخه و تعمیر توپی تنه دوچرخه، میبایست هزینه زیادی را باید انجام داد و زمان زیادی را صرف کرد. در ادامه با سایت دوچرخستان همراه باشید.   انواع توپی تنه دوچرخه   

انواع توپی تنه دوچرخه 

توپی تنه درواقع قطعه‌ای استوانه‌ای شکل است که درست در وسط تنه دوچرخه قرار گرفته و رکاب‌ها به دو طرف آن متصل می‌شوند. به میل توپی تنه نیز از یک طرف قامه راست و از طرف دیگر قامه چپ متصل می‌شود. لازم به ذکر است که هرچه طول قامه دوچرخه کوتاه‌تر باشد، دوچرخه سوار می‌تواند سرعت بیشتری را تجربه کند.  این قطعه اغلب در دو نوع ساچمه‌ای و بلبرینگی تولید می‌شود: 
  • توپی تنه ساچمه‌ای اغلب برای دوچرخه‌های رده پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • توپی تنه بلبرینگی روی تنه دوچرخه‌های حرفه‌ا‌ی‌تر و پیشرفته‌تر، مانند تنه دوچرخه کوهستان ، متصل می‌شود تا حرکت روان‌تر و بهتری را ایجاد کند.
امروزه اغلب توپی تنه دوچرخه را با طول بیشتر و به صورت توخالی تولید و عرضه می‌کنند. در این حالت این قطعه طول عمر و مقاومت بیشتری خواهد داشت و در عین حال از وزن بسیار سبکی نیز بهره‌مند خواهد بود. 

جمع بندی 

در این بخش به معرفی توپی تنه دوچرخه پرداختیم و کاربرد آن را شرح دادیم. همچنین انواع مختلف این قطعه را براساس کارایی و ساختار ویژه‌ای که دارند معرفی کردیم. شما می‌توانید برای تعویض و خرید بلبرینگ توپی تنه دوچرخه و دیگر قطعات مورد نیازتان، از خدمات وب سایت ما استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در این وب سایت از قیمت توپی تنه دوچرخه ، ویژگی مدل‌های گوناگون آن و برندهای معتبری که به تولید این قطعه می‌پردازند نیز آگاهی پیدا کنید. اگر شماهم ترس این رو دارید که توپی تنه دوچرخه شما خراب است یا نه، کافیست به صدای توپی تنه دوچرخه گوش دهید زیرا، این صدا گویای تمامی مشکلات و خرابیهای احتمالی دوچرخه شماست. برای تعویض بلبرینگ توپی تنه دوچرخه و سرویس توپی تنه دوچرخه حتما این نکته را به خاطر بسپارید که اینکار حساس را به فردی که شرایط لازم را دارد و در کارش متخصص است بسپارید تا بهترین کار را تحویل شما دهد تا در اینده درگیر مشکل صدای توپی تنه دوچرخه و تعویض ساچمه توپی تنه دوچرخه نشوید.