نمایش 1–40 از 65 نتیجه

بهترین دوچرخه کوهستان

مقدمه دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان برای دوچرخه‌سواری در دشت، کوه و مکان‌های صعب‌العبور استفاده می‌شود. اگر شما هم به ‌دنبال خرید یک دوچرخه مناسب هستید با کسب اطلاعات لازم متوجه خواهید شد که دوچرخه‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن‌ها برحسب نیاز و کارایی طراحی منحصربه‌فرد خود را دارند توصیه می­کنیم برای حفظ ایمنی بیشتر و همچنین لذت بردن از مسیر در انتخاب خود دقت کنید. دوچرخه کوهستان یکی از پرطرفدارترین انواع دوچرخه است. دوچرخه سواری در محیط‌های کوهستانی و ناهموار علاقه‌مندان زیادی دارد و دوچرخه‌های مخصوص به این ورزش، از طراحی و ساختار ویژه‌ای برخوردار هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع دوچرخه کوهستانی ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.  

معرفی انواع دوچرخه کوهستان

برای ورزش دوچرخه‌سواری در کوهستان لازم است دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که توانایی تحمل ضربه‌های وارده از زمین را داشته باشد. مثلاً استفاده از فنرهای جلو و عقب به تحمل این ضربات کمک می‌کند. اما ایراد دوچرخه­های دارای فنرهای جلو و عقب این است که  دارای وزن و قیمت بالاتری هستند. دوچرخه حرفه ‌ای کوهستان بسته به طراحی بدنه و ساختاری که دارد به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود. برخی از مدل‌های این دوچرخه حرفه ای برای بالا رفتن از شیب تند، و برخی مدل‌های دیگر آن برای پایین آمدن از مسیرهای پرشیب طراحی شده‌اند. در ادامه انواع دوچرخه کوهستان را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. 
  • دوچرخه کوهستان کراس

این مدل از دوچرخه‌های کوهستان اغلب برای مسیرهای شیب‌دار و صعودی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهترین مدل برای سواری در مسیرهای کوهستانی هستند. خرید دوچرخه کوهستان کراس را به افرادی توصیه می‌کنیم که به رکاب زدن در مسیرهای کوهستانی علاقه‌مند هستند و طبیعت گردی را دوست دارند. میزان بازی دوشاخ دوچرخه کراس بین 100 تا 110 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. 
  • دوچرخه تریل
دوچرخه کوهستانی تریل از دوچرخه‌های کراس حرفه‌ای تر و قدرتمندتر هستند. با وجود این دوچرخه‌ها مسیرهایی با شیب 30 درجه را به راحتی طی کرد. خرید دوچرخه حرفه ای تریل را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که طرفدار مسیرهای کوهستانی سخت هستند و به ورزش‌های هوازی علاقه دارند. 
  • دوچرخه آل مونتاین

این مدل دوچرخه‌ها صرفا برای رکاب زدن در مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار مناسب هستند و برای مسیرهای شهری چندان استفاده‌ای ندارند. 
  • دوچرخه اندرو

خرید این مدل دوچرخه کوهستان را صرفا به ورزشکاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از این مدل دوچرخه برای پایین آمدن از مسیرهای شیب‌دار انتخاب بسیار خوبی است. فرمان این دوچرخه‌ها نسبت به دیگر مدل‌های معرفی شده، پهن‌تر هستند. 
  • دوچرخه دانهیل

حرفه‌ای‌ترین و تخصصی‌ترین مدل دوچرخه کوهستانی ، دوچرخه دانهیل است که صرفا برای پایین آمدن از مسیرهای شیب‌دار طراحی شده است. فرمان این دوچرخه بسیار پهن بوده و استفاده از آن در مسیرهای غیرکوهستانی چندان فایده‌ای ندارد.  در مجموع اگر دوچرخه سوار حرفه‌ای نیستید، خرید دوچرخه‌های کراس و تریل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

نکاتی برای خرید دوچرخه کوهستان

توجه به ترمزها

امروزه طراحان سعی در بالا بردن هرچه بیشتر سرعت دوچرخه‌ها دارند. دوچرخه باید یک سیستم ترمز مناسب هم داشته باشد در غیر این صورت ممکن است باعث حادثه شود. ترمزهای دوچرخه کوهستان معمولاً در دو نوع دیسکی و لقمه‌ای ساخته می‌شوند.

اندازه تایر

تایر دوچرخه کوهستان با توجه به نیاز و کارایی می‌تواند سایزهای مختلفی داشته باشد. برای کنترل بهتر دوچرخه باید از تایرهای بزرگ‌تر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که هرچه سایز تایر شما بزرگ‌تر باشد سرعت دوچرخه‌سواری شما نیز کندتر است. درنتیجه برای انتخاب یک تایر مناسب لازم است با توجه به نیازهای خود به یک جمع‌بندی کلی رسیده و سپس سایز مناسب را انتخاب کنید.

جنس بدنه

بدنه یا فریم دوچرخه پایه و اساس اصلی دوچرخه است. اگر قصد خرید یک دوچرخه با کیفیت را دارید قبل‌از هر چیز باید به بدنه آن دقت کنید. بدنه نامناسب ممکن است باعث ایجاد حادثه شده و سلامتی شما را تهدید کند، به‌ همین دلیل لازم است در انتخاب خود وسواس به خرج دهید. امروز جنس بدنه دوچرخه‌ها معمولاً از آلومینیوم و کربن ساخته می‌شود. اگر برای اولین‌بار است که قصد خرید دوچرخه کوهستان را دارید، توصیه می‌کنیم از دوچرخه‌هایی با بدنه آلومینیومی استفاده کنید. اما اگر در این رشته مهارت دارید یا قصد خرید دوچرخه کوهستان جدید را دارید‍؛ پیشنهاد می‌کنیم برای به­روزتر­کردن دوچرخه قدیمی خود از دوچرخه‌های با بدنه کربن استفاده کنید. تفاوت فریم کربنی و فریم آلومینیومی:
  • وزن دوچرخه با فریم آلومینیومی بیشتر از دوچرخه‌ای با فریم کربنی است با توجه به میزان حرفه‌ای بودن خود می‌توانید انتخاب کنید که به یک دوچرخه سبک یا سنگین نیاز دارید. دوچرخه سبک برای بالا رفتن از سراشیبی و دوچرخه سنگین نیز برای پایین آمدن از سراشیبی گزینه‌های مناسبی هستند. به‌همین دلیل این شما هستید که باید انتخاب کنید که دوچرخه کوهستان سبک‌تر یا سنگین‌تر می‌خواهید.
  • هرچه سختی پیچشی بیشتر باشد انتقال نیرو از پدال به چرخ‌ها بیشتر است. سختی پیچشی معمولاً در فریم‌های کربنی بیشتر است درنتیجه انتقال نیرو در فریم‌های کربنی بهتر از فریم‌های آلومینیومی است و برای سطوح ناهموار گزینه مناسب‌تری است.
  • دوچرخه‌سواران حرفه‌ای معتقدند که دوچرخه‌سواری در راه‌های ناهموار و طولانی کوهستان با دوچرخه‌های کربنی راحت‌تر از دوچرخه‌های آلومینیومی است. به‌ همین دلیل اگر ورزش دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید، دوچرخه‌های با بدنه کربنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • درگذشته تصور می‌شد که استحکام فریم‌های آلومینیومی از فریم‌های کربنی بیشتر است اما امروزه ثابت شده که هر دو فریم آلومینیومی و کربنی از نظر استحکام در یک سطح قرار دارند.

شکل هندسی دوچرخه

دوچرخه‌ها در اشکال هندسی متفاوتی ساخته می‌شوند و هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی یک دوچرخه متناسب با بدن خود انتخاب کند.

اندازه چرخ‌ها

چرخ دوچرخه معمولاً در اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. معمولاً سایز استاندارد ۲۶ اینچ است. دوچرخه‌های با سایز ۲۹ و ۲۷/۵ نیز ارائه می‌شوند که انتخاب هر کدام از این سایزها به نظر شخصی شما بستگی دارد.

سیستم کمک‌فنر

نوع کمک ­فنرها در قیمت دوچرخه کوهستان تاثیر بسزایی دارد. زیرا سیستم کمک‌ فنر مناسب به دوچرخه‌سواری بهتر و سریع‌تر در کوهستان کمک می‌کند.

انواع دوچرخه کوهستان

دوچرخه کراس­کانتری

این دوچرخه‌ها از پرطرفدارترین دوچرخه‌های کوهستان هستند که دو نوع حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای دارند. مدل حرفه‌ای کراس­کانتری برای مسابقات حرفه‌ای طراحی‌شده و با توجه به قیمت زیاد آن معمولاً فقط برای شرکت در مسابقات از آن استفاده می‌شود. سبک غیرحرفه‌ای یا کوهستان اسپورت برای عموم مردم طراحی‌شده است. در این مدل دوچرخه از بازی دو شاخ جلو ۱۰ یا ۱۱ سانتی‌متری استفاده شده ‌است. این محصول در رده‌های پائین‌تری از دوچرخه کراس­کانتری حرفه‌ای قرار می‌گیرد اما به‌هیچ‌وجه به ‌معنای کیفیت پایین آن نیست بلکه باید گفت این دوچرخه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در گذشته دوچرخه کراس­کانتری حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای یکی بودند اما با گذشت زمان و تخصصی شدن این محصولات دو نوع دوچرخه کراس­کانتری مسابقه و غیرحرفه‌ای به وجود آمدند. دوچرخه کراس­کانتری غیرحرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر با دوچرخه کوهستان است. محبوبیت دوچرخه‌های کراس­کانتری باعث شده که خیلی از افراد حتی برای تردد شهری نیز از آن‌ها استفاده کنند با وجود این‌که این دوچرخه‌ها برای شهر طراحی نشده‌اند. این دوچرخه‌ها برای کسانی که قصد دوچرخه‌سواری در شهرهای کوهستانی، پارک‌های جنگلی و طبیعت‌گردی دارند بسیار مناسب است.

دوچرخه کوهستانی تریل

این سبک دوچرخه مناسب افرادی است که می‌خواهند در مسیرهای خاصی رکاب بزنند و تعادل بیشتری نسبت‌ به دوچرخه کراس­کانتری نیاز دارند. مقدار بازی دوشاخ جلو ۱۲ یا ۱۳ سانتی‌متر و برای ۳۰ درصد مسیرهای سرپایین و ۷۰ درصد مسیرهای سربالا پیشنهاد می‌شود.

دوچرخه کوهستان آل­مونتاین

این دوچرخه کوهستان نسبت‌به دوچرخه قبلی برای سر پایینی ها و مسیرهای سخت‌تر طراحی شده‌است. مقدار بازی دو شاخ جلویی  ۱۴ یا ۱۵ سانتی‌متر است و برای ۵۰ درصد مسیرهای سربالا و ۵۰ درصد مسیرهای سرپایین پیشنهاد می‌شود.

دوچرخه کوهستان اندرو

هیجان این سبک از دوچرخه‌ها بالاتر از سایر دوچرخه‌هایی است که نام بردیم و از خشن‌ترین انواع دوچرخه محسوب می‌شود. مقدار بازی دوشاخ جلو ۱۶ یا ۱۷ سانتی‌متر است و برای ۳۰ درصد مسیرهای سربالا و ۷۰ درصد مسیرهای سر پایین پیشنهاد می‌شود.

دوچرخه کوهستان دانهیل

این دوچرخه از پرخطرترین انواع دوچرخه محسوب می‌شود و برای مسیرهای سرازیری بسیار خشن است. برای مسیرهای ۱۰۰ درصد سر پایینی پیشنهاد می‌شود و مقدار بازی دو شاخ جلو ۲۰ سانتی‌متر است.

دوچرخه کوهستان فت بایک

این سبک از دوچرخه دارای لاستیک‌های چاق بوده که مانع از فرورفتن چرخ در برف و شن می‌شود. به ‌همین دلیل برای مسیرهای ساحلی و برفی بسیار مناسب است.

سخن پایانی دوچرخه کوهستان

امروز با توجه به تخصصی شدن نیازهای مردم دوچرخه‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. قیمت دوچرخه کوهستان نیز با توجه به نیاز شما و کارایی که از آن انتظار دارید متفاوت است. اگر سعی دارید به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در کوهستان را شروع کنید توصیه می‌کنیم با مشورت افراد متخصص یک دوچرخه متناسب با نیاز و بدن خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی مدل‌های گوناگون دوچرخه کوهستان پرداختیم و کاربرد هریک را بیان کردیم. به یاد داشته باشید که برای خرید دوچرخه کوهستان حرفه‌ ای بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینانی همچون دوچرخستان مراجعه نمایید. 

انواع دوچرخه کوهستان

دوچرخه (بى ام و) مدل کروز BMW Cruise Bike

89.500.000 تومان99.500.000 تومان
6%

انواع دوچرخه کوهستان

دوچرخه جاینت مدل STANCE 29-2 2021

88.900.000 تومان
1%

انواع دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان انرژى مدل EXP LTD 29

17.990.000 تومان