نحوه تشخیص دستکش دوچرخه سواری اصل [آموزش کامل]

نحوه تشخیص دستکش دوچرخه سواری اصل [آموزش کامل]

دستکش دوچرخه سواری اصل با توجه به کیفیت بالایی که دارد به عنوان بهترین پوشش دست در هنگام فعالیت دوچرخه سواری به شمار می‌آید. با توجه به اینکه دستکش‌های دوچرخه سواری در برندها، مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شوند، لازم است قبل از خرید دستکش دوچرخه سواری با ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع دستکش دوچرخه سواری، به بررسی و نحوه تشخیص دستکش دوچرخه سواری اصل[آموزش کامل]  نیز بپردازیم. 

برای خرید دستکش دوچرخه سواری جاینت مدل رو Giant Rev Bicycle Gloves وارد دوچرخستان شوید.

لزوم استفاده از دستکش دوچرخه سواری اصل 

امروز استفاده از دستکش دوچرخه سواری تنها به عنوان یک پوشش زمستانی کاربرد نداشته بلکه می‌توانید از دستکش دوچرخه سواری تابستانی نیز برای فصول گرم سال بهره‌مند شوید. این‌گونه دستکش‌ها که اغلب نیمه انگشتی هستند در قسمت کف دست دارای چندین لایه بوده و به شما این امکان را می‌دهند تا فرمان دوچرخه را راحت‌تر در دست بگیرید. دستکش دوچرخه سواری اصل نقش مهمی در حفاظت از دستان دوچرخه سوار در هنگام زمین خوردن و یا انجام دوچرخه سواری‌های طولانی دارد. اگر دستکش دوچرخه سواری با توجه به فصل انتخاب گردد بیشترین کاربرد و راحتی را برای دوچرخه سوار به همراه خواهد داشت. 

همان‌طور که در زمستان به دنبال یک جفت دستکش گرم هستید برای دوچرخه سواری در این فصل نیز بهتر است از دستکش‌های دوچرخه سواری زمستانی استفاده کنید. برای فصول گرم مانند تابستان نیز دستکش‌های مناسبی طراحی شده است تا از تعریق کف دستان و انگشتان دوچرخه سواران پیشگیری نماید. این امر مانع از ایجاد رطوبت و لیز خوردن دست‌ها از روی فرمان شده و دوچرخه سوار می‌تواند کنترل بیشتری بر روی دوچرخه خود داشته باشد.

 

بخش‌های مختلف دستکش دوچرخه سواری اصل

 

بخش‌های مختلف دستکش دوچرخه سواری اصل

دستکش دوچرخه سواری اصل از بخش‌های مختلفی مانند رویه‌ها، قسمت کف،انگشت‌ها و دور مچ تشکیل شده است که در ادامه به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • رویه دستکش: پشت دستکش یا همان رویه دستکش اغلب دارای متریالی ضخیم است تا از پوست دستان در برابر شرایط جوی مختلف مانند باد و سرما محافظت نماید. برخی از مدل‌های دستکش دوچرخه سواری اصل نیز دارای پوشش ضد آب هستند.
  • کف دستکش: دستکش‌های دوچرخه سواری اصل در قسمت کف معمولاً دارای متریال چرمی هستند تا کف دستان در هنگام گرفتن فرمان دوچرخه دچار خستگی نشده و فرد بتواند مدت زمان طولانی‌تری به دوچرخه‌سواری بپردازد. 
  • قسمت انگشت‌ها: بخش انگشتان دستکش با توجه به نوع زمستانی و یا تابستانی بودن آن از طراحی متفاوتی برخوردار است. دستکش‌های زمستانی به صورت تمام انگشت بوده تا تمامی دست به طور کامل پوشانده شود. بر همین اساس محافظ و گرمای بیشتری را برای دستان به همراه خواهند داشت. اما دستکش‌های دوچرخه سواری تابستانی علاوه بر مدل تمام انگشت به صورت نیمه انگشتی نیز طراحی شده‌اند. دوچرخه سوارانی که راحتی کف دستان و حفاظت از آن‌ها در فصل تابستان برایشان مهم است ترجیح می‌دهند از مدل‌های نیمه انگشتی استفاده نمایند.
  • دور مچ دستکش: این بخش از دستکش نیز باید به نحوی طراحی شود تا حداکثر راحتی و نرمی را برای مچ دستان دوچرخه سوار ایجاد نماید. سفت و یا گشاد بودن بیش از حد دور مچ دستکش مشکلاتی را برای افراد به وجود خواهد آورد. از این‌رو دستکش دوچرخه سواری اصل در قسمت کاف اغلب به صورت قابل تنظیم بوده تا دوچرخه سواران بتوانند در بهترین حالت آن را فیکس نمایند. 

 

دستکش دوچرخه سوارى shimano مدل NEOPRENE

دستکش دوچرخه سوارى shimano مدل NEOPRENE

 

 انواع دستکش دوچرخه سواری اصل

همان‌طور که اشاره شد دستکش‌های دوچرخه سواری بر اساس طراحی و برند کارخانه سازنده در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. دستکش دوچرخه سواری اصل در هر نوعی که باشد دارای کیفیت بالایی بوده و باعث لذت‌بخش شدن دوچرخه‌سواری می‌گردد. در ادامه برخی از محبوب‌ترین مدل‌های دستکش دوچرخه سواری موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

دستکش دوچرخه سواری جاده  اصل 

دستکش‌های دوچرخه سواری که برای جاده مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً به صورت نیم انگشت طراحی شده‌اند. برای رویه این دستکش‌ها از پارچه‌های منفذدار و قابل تنفس استفاده شده تا امکان تهویه و گردش هوا در آن وجود داشته باشد. کف این‌گونه دستکش‌ها نیز با دوام و ضخیم بوده تا در هنگام تماس دست با فرمان دوچرخه دچار ساییدگی و لغزش نگردد. استفاده از لایه پوششی از جنس فوم و یا ژل در قسمت کف دستان فشار عصب‌های دست در این قسمت را کاهش داده و دوچرخه سواری در جاده را آسان می‌نماید. نحوه تشخیص اصل بودن دستکش دوچرخه سواری با توجه به دوام و راحتی این محصول صورت می‌گیرد. 

 

دستکش دوچرخه سوارى شیمانو مدل WindProtector

دستکش دوچرخه سوارى شیمانو مدل WindProtector

 

دستکش‌ دوچرخه سواری کوهستان اصل

دستکش‌های دوچرخه سواری که برای کوهستان کاربرد دارند بصورت کامل و تمام انگشتی طراحی شده‌ تا از دستان دوچرخه سواران در مقابل خطرات مختلف کوهستان مانند صخره‌ها، درختان و غیره محافظت نمایند. از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیتی در تولید این‌گونه دستکش‌ها استفاده شده تا حداکثر مقاومت و کیفیت را در شرایط کوهستانی داشته باشند. بالشتک‌هایی در قسمت‌های مختلف دستکش دوچرخه سواری اصل مدل کوهستانی تعبیه شده تا میزان حفاظت از دست‌ها چند برابر شود. 

همچنین در قسمت نوک انگشت دستکش‌های کوهستانی دستگیره‌های بافت‌داری قرار دارد که از مواد رسانای مغناطیسی برخوردار بوده، بر همین اساس امکان استفاده از تلفن همراه و سایر دستگاه‌های هوشمند وجود خواهد داشت.

در فصول گرم سال نیز می‌توانید از دستکش‌های کوهستانی نیمه‌ انگشتی که دارای روکش محافظ هستند استفاده نمایید. این‌گونه دستکش‌ها با توجه به تهویه هوایی مناسبی که دارند باعث خنک ماندن دست‌ها می‌گردند. شما می‌توانید انواع دستکش دوچرخه سواری اصل را از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم جانبی دوچرخه معتبر سفارش داده و خریداری نمایید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های دستکش دوچرخه سواری اصل

 

مهم‌ترین ویژگی‌های دستکش دوچرخه سواری اصل

با توجه به نقش بسیار مهم دستکش‌های دوچرخه سواری در انجام دوچرخه سواری لازم است با ویژگی‌های دستکش دوچرخه سواری اصل بیشتر آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تنفس‌پذیری دستکش: بر اساس این قابلیت جریان هوا به طور مداوم در داخل دستکش برقرار بوده و از تعریق دست‌ها جلوگیری می‌گردد. همچنین امکان رشد باکتری و قارچ‌ها نیز وجود نخواهد داشت. دستکش دوچرخه سواری اصل با توجه به استفاده از بهترین پارچه با کیفیت و قابل تنفس دمای مطلوبی را برای دستان شما به همراه خواهند داشت. 
  • جذب رطوبت مناسب: بر اساس این ویژگی هر گونه تعریق تبخیر شده و دستان دوچرخه سوار حتی در زمان دوچرخه سواری‌های طولانی مدت نیز همواره خشک و بدون رطوبت خواهند بود.
  • محافظت کامل: دستکش دوچرخه سواری اصل محافظت کاملی را از دست‌ها در نواحی مختلف دست مانند انگشت، مچ، کف و رویه دستان به عمل می‌آورد. 
  • ضد آب بودن دستکش: بر اساس این قابلیت در صورت تماس دستکش‌ها با رطوبت همچنان و خشک باقی خواهند ماند. ویژگی فوق جهت دوچرخه سواری در هوای بارانی بسیار مفید خواهد بود.
  • چسبندگی کف دستکش: استفاده از متریال‌های چرمی جهت افزایش چسبندگی کف دستکش بسیار موثر بوده، بر همین اساس گرفتن فرمان دوچرخه، تعویض دنده و گرفتن ترمز راحت‌تر خواهد بود.
  • بکارگیری مواد اولیه با کیفیت: در تولید دستکش دوچرخه سواری اصل از مواد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده شده تا ضمن راحتی دست‌ها، از طول عمر و کیفیت بالایی بهره‌مند باشد. بیشترین متریال‌های مورد استفاده برای تولید دستکش‌های دوچرخه سواری پلی‌پروبلین، اکریلیک، پلی‌استر، پشم گوسفند، چرم طبیعی و مصنوعی و غیره است. 
  • قیمت دستکش دوچرخه سواری اصل در مقایسه با دستکش‌های غیر اصل کمی گران تر بوده، اما در مراکز با سابقه و معتبر قیمت این محصول مناسب و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی دستکش دوچرخه سواری اصل

دستکش دوچرخه سواری اصل بر اساس کیفیت بالایی که دارد به عنوان بهترین پوشش دست در هنگام دوچرخه سواری محسوب می‌شود. امروزه استفاده از انواع دستکش دوچرخه سواری در فصول مختلف سال مانند دستکش دوچرخه سواری زمستانی و تابستانی بسیار رایج گردیده است. بخش‌های مختلف دستکش دوچرخه سواری با توجه به طرح و مدل آن دارای طراحی متفاوتی است. به عنوان مثال در دستکش‌های جاده‌ای طراحی انگشتان اغلب به صورت نیمه انگشتی صورت گرفته تا امکان گردش هوا در فضای داخل دستکش وجود داشته باشد. 

همچنین دستکش‌های دوچرخه سواری کوهستانی به صورت تمام انگشت بوده تا محافظت کاملی از دستان در برابر خطرات مختلف کوهستان را به عمل آورند. قابلیت تنفس‌پذیری دستکش، برخورداری از جذب رطوبت کافی، محافظت کامل از دستان، ضد آب بودن دستکش، ایجاد چسبندگی مناسب در قسمت کف و به کارگیری مواد اولیه درجه یک و مرغوب در تولید دستکش از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به شما در نحوه تشخیص دستکش دوچرخه سواری اصل کمک می‌نماید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *