۷ کار ضروری بعد از دوچرخه سواری در باران

دوچرخه سواری در باران

اگر عاشق دوچرخه سواری باشید و دوچرخه اولویت اول شما در وسایل نقلیه باشد حتما دوچرخه سواری در باران را نیز تجربه کرده‌اید. زمانی که دوچرخه سواری می‌کنید با شروع باران احساس خوبی به شما دست خواهد داد چرا که قطرات باران به آرامی‌بر روی بدن و سر شما خواهند افتاد؛ اما این موضوع برای خود مشکلاتی نیز مانند خیس شدن و کثیف شدن دوچرخه و لباس‌ها را به همراه دارد. دوچرخه سواری کردن در باران کمی مشکل خواهد بود و بهترین ایده در این زمان این است که پس از اتمام سفر سریع به خانه رفته و لباس‌ها و دوچرخه‌تان را تمیز کنید. کارهایی وجود دارد که بعد از دوچرخه سواری در باران باید آن‌ها را انجام دهید چراکه انجام ندادن آن‌ها مشکلات بسیار زیادی را بعد از گذشت زمانی برای شما به وجود خواهد آورد. در این مطلب قصد داریم بگوییم که بعد از دوچرخه سواری در باران چه کارهایی را باید انجام دهید تا علاوه بر لذت بردن از این اتفاق، دچار مشکلات بعد از آن نیز نشوید.

خرید کلاه عرق گیر دوچرخه سواری SCOTT CAP

نکات کاربردی و مهم برای دوچرخه سواری در باران

۷ کار ضروری بعد از دوچرخه سواری در باران

اولین چیزی که بعد از دوچرخه سواری کردن در زیر باران و غافلگیر شدن توسط آن به ذهن آدم می‌رسد این است که سری به خانه رسیده و وارد یک سرپناه امن شود. این ذهنیت کاملاً درست است ولی باید علاوه بر آن، کارهای دیگری نیز باید بعد از ورود به خانه انجام شود این کار‌ها عبارتند از:

دوچرخه سواری در باران

پیشنهاد خرید

آچار آلن دوچرخه ۱۱ کاره BikeTool

۳۵۹.۹۰۰ تومان۳۵۹.۹۰۰ تومانخرید کنید

۱- شستن دوچرخه:

مطمئناً دوچرخه سواری کردن در باران باعث کثیف شدن زیاد دوچرخه خواهد شد. اولین کاری که شما بعد از رسیدن به خانه و یا محل کارتان یا هر جایی که بتوانید از دوچرخه پیاده شوید باید انجام دهید این است که دوچرخه خود را تمیز کنید. تمیز نکردن دوچرخه بلافاصله بعد از باران، به معنی کار بیشتر و بیشتر بعد از آن است. شما باید تا زمانی که دوچرخه‌تان مرطوب بوده و کاملا خشک نشده است آن را تمیز کنید. در این صورت کارتان بسیار آسان خواهد بود. سعی کنید گل و لای را از بدنه، لاستیک‌ها، زنجیر و دیگر اجزای دوچرخه پاک کنید و یک دستمال خشک را روی آن بکشید تا رطوبت آن از بین برود. نیازی نیست که دوچرخه خود را به صورت کامل از کثیفی‌ها پاک کنید فقط گل و لای‌های بزرگ و همچنین لکه‌های بزرگ را باید در این حالت مورد شستشو قرار دهید تا خشک نشوند. بعدا زمان کافی برای تمیزکاری کامل دوچرخه خواهید داشت.

حتی اگر بعد از دوچرخه سواری در باران سوار ماشین شده باشید بهتر است که شلنگ آب را برداشته و گل و لای‌های بزرگ را از روی دوچرخه خود پاک کنید. بهترین کار این است که از یک شلنگ نازک که آب را با فشار زیاد پرتاب می‌کند برای تمیز کردن دوچرخه خود استفاده نمایید.

 درآوردن سریع لباس‌ها

پیشنهاد خرید

آچار آلن دوچرخه ۶ کاره PRO

۳۸۵.۰۰۰ تومان۳۶۵.۰۰۰ تومانخرید کنید

۲- درآوردن سریع لباس‌ها:

درست است که ریختن باران بر روی صورت و بدن بسیار خوشایند است اما زمانی که شما دوچرخه سواری می‌کنید مطمئناً عرق زیادی نیز کرده‌اید و کمی‌چربی نیز در این عرق وجود دارد اگر این دو با آب باران مخلوط شوند یک فضای مناسب برای شد باکتری‌ها ایجاد خواهند کرد. بهترین کار این است که بلافاصله بعد از رسیدن به خانه خود لباس‌های تان را در آورده و لباس‌های خشک و تمیز بپوشید. همچنین خیس شدن لباس‌ها در هنگام باران خطر مبتلا شدن شما به سرماخوردگی‌ها و آنفولانزا‌های مختلف را افزایش می‌دهد. در آوردن لباس‌ها بعد از دوچرخه سواری در باران خطر این موارد را کاهش خواهد داد.

دوچرخه سواری در هوای بارانی

۳- شستن لباس‌ها با شلنگ:

بهترین کار این است که بعد از این که لباس‌های خود را در آوردید قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین لباسشویی یک شلنگ پر فشار را بر روی آن‌ها بگیرید تا گل‌های بزرگی که در روی لباس‌های شما وجود دارند پاک شوند. با این کار شما هم کار شستن لباس‌هایتان را آسانتر کرده‌اید و هم اینکه از آسیب رسیدن به لباسشویی خانه جلوگیری کرده‌اید. تاکید می‌کنیم که نیازی نیست لباس‌های‌تان را کامل با دستتان بشویید فقط کمی آب پر فشار برای از بین بردن لکه و گل موجود بر روی لباس‌ها کافی است.

مراقبت کردن از لباس‌های سفید

۴- مراقبت کردن از لباس‌های سفید:

اگر هنگام دوچرخه سواری در باران لباس سفیدی بر تن دارید اولویت کار این است که سریع آن را از لکه‌ها پاک کنید. پاک کردن یک لکه سیاه از روی یک لباس سفید کار سختی خواهد بود چرا که حتی بعد از پاک شدن لکه نیز آثاری از آن روی لباس خواهد ماند. بهتر است بلافاصله بعد از تمیز کردن لکه از روی لباس آن را داخل یک ماده شوینده مایع بیندازید تا اثرات باقی مانده از لکه نیز از بین برود. توجه کنید که نباید لباس‌های رنگی را همزمان با لباس‌های سفید داخل یک مایع شوینده بیاندازید.

دوچرخه سواری در باران

۵- دنده‌های دوچرخه را بشویید:

شستن دنده‌های دوچرخه اگر به صورت صحیح انجام شود می‌تواند طول عمر و کارایی آن‌ها را بسیار بالا ببرد. بهتر است که در هنگام شستن دنده‌های دوچرخه به دستورالعمل‌های شستن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و مراحل آن را به صورت مرتب و با دقت زیاد طی کنید. اگر دنده‌های دوچرخه شما ضدآب است بهتر این است که برای شستن آن‌ها از یک مایع سرد استفاده کنید زیرا یک مایع گرم می‌تواند خاصیت ضد آب بودن دنده را از بین ببرد.

دوچرخه سواری در باران

۶- تمیز کردن زنجیر‌های دوچرخه:

در هنگام دوچرخه سواری در باران مطمئنا بعد از لباس‌ها و بدنه دوچرخه، بیشترین آسیب و کثیفی به زنجیر‌های دوچرخه وارد خواهد شد. شما باید بعد از رسیدن به خانه توجهی ویژه‌ای به تمیزی زنجیرهای دوچرخه خود بکنید. بهترین کار این است که اول با استفاده از آب پرفشار گل و لای را از روی زنجیر‌ها پاک کرده و سپس یک برس روی آن بکشید تا تمامی‌کثیفی‌ها از روی زنجیر پاک شده و خطر زنگ زدن زنجیر از بین برود. کار بعدی این است که صبر کنید تا زنجیرها خشک شده و آن‌ها را روغن کاری کنید.

تمیز کردن دیگر اجزای دوچرخه

۷- تمیز کردن دیگر اجزای دوچرخه:

حال که دوچرخه و لباس‌هایتان را به صورت اصولی تمیز کردید بهتر است که دیگر اجزا را فراموش نکرده و به تمیزی آن‌ها نیز برسید. کفش و کلاه مواردی هستند که در اولویت قرار دارند. بهتر است که سریع کفش‌های خودتان را با یک اسپری از گل و لای تمیز کرده و از خشک شدن کثیفی‌ها روی آن جلوگیری کنید. بعد از اینکه گل‌ها را تمیز کردید یک نقطه در خانه خود پیدا کنید که گرم باشد و کفش‌های‌تان را به منظور خشک شدن در آنجا قرار دهید؛ روی شوفاژ می‌تواند بهترین مکان برای این منظور باشد. به همین ترتیب شما باید کلاه و دیگر اجزای موجود را تمیز کنید.

اگر این موارد را به صورت درست رعایت کنید مطمئناً دوچرخه سواری در باران برای شما بسیار خوشایند خواهد بود. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشند.

اگر به دنبال خرید یک دوچرخه مناسب برای خودتان هستید می‌توانید به قسمت محصولات سایت ما رفته و انواع مختلف دوچرخه‌ها را مشاهده نموده و بهترین دوچرخه را با مناسب‌ترین قیمت برای خود خریداری نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *