معرفی انواع کیلومتر شمار دوچرخه بی سیم [+۸ مدل حرفه ای]

در دنیای دوچرخه‌سواری، اطلاع از مسافت‌ها و آمارهای مرتبط با سفرهایتان از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان یک دوچرخه‌سوار، شما ممکن است بخواهید مسافت پیموده شده، سرعت میانگین، وقت گذرانده در دوچرخه‌سواری و دیگر آمارهای مشابه را رصد کنید. برای این منظور، کیلومترشمار دوچرخه بی‌سیم یکی از وسایلی است که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

کیلومترشمارهای دوچرخه بی‌سیم

در این قسمت، به معرفی کلی کیلومترشمار دوچرخه بی‌سیم و کاربردهای آن پرداخته خواهد شد. این وسیله کارآمد برای رصد مسافت‌ها و آمارهای دوچرخه‌سواری به شما امکان می‌دهد تا به دقت بیشتری برای بهبود تجربه خود از دوچرخه‌سواری اطلاعات رصد کنید.

کیلومتر شمار بیسیم وسیله ای مناسب برای اندازه گیری مسافت طی شده توسط دوچرخه سوار است. از این محصول عموما برای تمرین های هوازی استفاده می کنند.

کیلومترشمارهای بیسیم، علاوه بر شمارش کیلومتر از قابلیت هایی مثل اندازه گیری ضربان قلب دمای هوا و … برخوردار هستند.

 

انواع کیلومترشمارهای دوچرخه بی‌سیم

 

انواع کیلومترشمارهای دوچرخه بی‌سیم

در این بخش به معرفی انواع کیلومترشمارهای دوچرخه بی‌سیم خواهیم پرداخت. انتخاب نوع مناسب برای نیازهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با برخی از مهمترین مدل ها و انواع کیلومتر شمار دوچرخه بی سیم آشنا می شوید.

کیلومترشمارهای بسیار ساده

کیلومترشمار هایی که فقط مسافت را نشان می‌دهند.

پیشنهاد خرید

دوچرخه جاینت مدل رینکون ۱ - ۲۰۲۲ سایز ۲۷.۵ و ۲۹

۰ تومان۳۵.۰۲۰.۰۰۰ تومانخرید کنید

کیلومترشمارهای پیشرفته

این دسته از کیلومترشمار ها به شما اطلاعات دقیق‌تری از جمله سرعت میانگین، زمان گذرانده در دوچرخه‌سواری و فراز و نزول مسیر را ارائه می‌دهند.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۷.۴۹۰.۰۰۰ تومان۲۷.۴۹۰.۰۰۰ تومانخرید کنید

کیلومترشمارهای هوش مصنوعی

این نوع از کیلومترشمار ها با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و اتصال به گوشی هوشمند، امکانات بیشتری را به شما ارائه می‌دهند.

 

کیلومتر شمار دوچرخه بی سیم

 

انتخاب بهترین کیلومترشمار بی‌سیم برای شما

در این بخش، به نکاتی که در انتخاب بهترین کیلومترشمار بی‌سیم برای نیازهایتان باید توجه کنید، خواهیم پرداخت. از جمله نکاتی که باید مد نظر داشته باشید می توان موارد زیر را نام برد:

  1. نوع دوچرخه: نوع دوچرخه‌ای که دارید (مثلاً جاده‌ای یا کوهستانی) می‌تواند نوع کیلومترشماری که برایتان مناسب است را تعیین کند.
  2. قابلیت‌ها: آیا به اطلاعات دقیق‌تر نیاز دارید؟ آیا قصد اتصال به گوشی هوشمند دارید؟
  3. اندازه و نمایشگر: اندازه و نمایشگر کیلومترشمار برای راحتی شما مهم است.

انواع کیلومترشمار دوچرخه

کیلومتر شمارهای دوچرخه را به طور کلی می توان به دو نوع آنالوگ و دیجیتالی دسته بندی کرد. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خود را دارند و روش های مخصوص خود را برای محاسبه‌ی مسافت طی شده دارند. 

نحوه کار سنسورهای چرخ به این صورت است که یک آهنربای کوچک در لبه چرخ دوچرخه قرار می گیرد و سپس یک حسگر مغناطیسی مطابق با آهنربا به دسته دوچرخه وصل می شود، هر بار که چرخ یک چرخش را کامل می کند آهنربا از AND عبور می کند. در این مسیر فاصله و سرعت با اندازه گیری زمان بین چرخش چرخ اندازه گیری می شود. لازم است بدانید که برای شروع مسافت طی شده باید اطلاعاتی را نیز به کیلومتر شمار داده و آن را کالیبره کنید.

کیلومترشمار آنالوگ

ساده ترین و قدیمی ترین نوع کیلومتر شمار ها مدل های آنالوگ هستند که امروزه به عنوان کیلومتر شمار های نوستالژیک مورد استفاده قرار میگیرند .این نوع کیلومترشمارها از عقربه استفاده می کنند و به صورت آنالوگ اطلاعات را نمایش می دهند.

کیلومترشمار دیجیتال 

کیلومترشمار دیجیتالی جدیدترین نوع کیلومترشمار موجود در بازار است که عملکرد آن روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر نمایش سرعت و مسافت می تواند موارد دیگری را نیز نمایش دهد و همچنین دارای حافظه داخلی بوده و می تواند اطلاعات را برای مدت زمان محدودی ذخیره کند.برخی از کیلومتر شمار های دیجیتال دارای سیستمی هستند که زمان سرویس دوچرخه را بر اساس مسافت طی شده محاسبه کرده و به دوچرخه سوار یادآوری میکند.

لیست پرفروش ترین کیلومترشمار ‌های ‌دوچرخه

کیلومترشمار ها به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل الکترونیکی دوچرخه دارای انواع مختلفی هستند که از نظر ظاهر، تکنولوژی، برند و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. در لیست زیر می توانید ۸ مدل از پرفروش ترین مدل های کیلومترشمار های بازار را مشاهده کنید:

  • کیلومتر آنالوگ دوچرخه سواری
  • کیلومتر شمار دوچرخه سیگما مدل BC 7.16
  • کیلومتر شمار دوچرخه سیگما مدل   BC 5.16
  • کیلومتر شمار دوچرخه مدل AS 818
  • کیلومتر شمار دوچرخه مدل  AS 888 
  • چراغ جلو دوچرخه کیلومتر دار بوقدار مدل PRO
  • کیلومتر شمار اکوویل مدل a2
  • کیلومتر شمار دوچرخه وی دی او مدل M3-WL

نتیجه‌گیری

کیلومترشمار دوچرخه بی‌سیم یکی از ابزارهای حیاتی برای هر دوچرخه‌سوار است. این وسیله به شما اطلاعات مورد نیاز برای بهبود تجربه دوچرخه‌سواری و رصد پیشرفت‌هایتان را فراهم می‌کند. در این مقاله به معرفی این محصول کاربردی پرداخته ایم تا در طول دوچرخه سواری با کمک آن، بیشترین لذت را از دوچرخه سواری ببرید.

 

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *