گران قیمت ترین دوچرخه های جهان

دوچرخه، وسیله نقلیه پدالی است که به آسانی و سهولت می تواند جایگزین خودرو های شهری داخل شهر شوند. به خصوص دوچرخه های برقی که سهولت استفاده از آن ها مانند خودرو است. از آنجایی که دوچرخه نیاز به سوخت ندارد، می تواند به طرز قابل توجهی برای محیط زیست، مفید واقع شود و از گرمایش بیشتر کره زمین جلوگیری کند.

از آنجایی که با پیشرفت تنولوژی، زندگی افراد ساکن تر و کم تحرک تر شده، استفاده از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، به ماهیچه ها و عضلات انسان کمک زیادی می کند. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی است که موجب استقامت قلب و عروق می شود. همچنین دنبال کردن این فعالیت بدنی، تاثیر مثبتی در تناسب قسمت بالای پا و مچ پا دارد و موجب تقویت عضلات ران و زانو می شود. دوچرخه سواری مانند دو، موجب تقویت و بهبود عملکرد سیستم قلبی و تنفسی می شوند. بسیاری از افراد، دوچرخه سواری را یک ورزش تکمیلی برای دو می دانند.

دوچرخه‌ها با توجه به نوع کاربردی در سبک‌های متفاوت و همچنین در استاندارد‌های متفاوت تولید می‌شوند. سیستم دنده و ضریب دنده، سایز طوقه و سایز بدنه از جمله مواردی هستند که در سبک های دوچرخه دارای تفوت هستند. به عنوان مثال، دوچرخه‌های کوهستان برای مسیرهای خاکی طراحی شده‌اند. و از لاستیک‌های پهن در استاندارد سایز طوقه ۲۶، ۲۷/۵ و ۲۹ اینچ بهره می‌برند و همچنین سیستم دنده آنها مناسب مسیرهای شیب تند کوهستان و مسیرهای خاکی است. در مقابل، دوچرخه های جاده قرار دارند لاستیک‌های این دوچرخه با استاندارد ۷۰۰C که هم‌قطر ۲۹ کوهستان اما بسیار باریک‌تر است. این قطر، بزرگترین استاندارد سایز طوقه است که از گشتاور بالایی برخوردار است و برای مسیرهای جاده (آسفالت) بهترین گزینه است. همچنین دنده دوچرخه جاده برای سرعت طراحی شده‌اند. به این صورت هر کدام از سبک های دوچرخه دارای تفاوت های اساسی هستند.

معرفی ۱۰ تا از گران ترین دوچرخه های دنیا

۱۰- دوچرخه Phanuel Krencker’s ‘Bicyclettes de Luxe با قیمت ۳۴۰۰۰$

قیمت این دوچرخه معادل ۲۷۶ میلیون تومان است. بدنه این دوچرخه علاوه بر فیبر کربن و کروم، از قطعات سفارشی ساخته شده است. رنگ کرم بدنه و قطعات براق این دوچرخه، موجب بازتاب نور در بدنه آن می شود. در چرخ جلو و عقب، ترمز های دیسکی به کار رفته و این خلاقیت، موجب شده که این دوچرخه به یکی از بهترین دوچرخه ها تبدیل شود.

۹- دوچرخه litespeed blade با قیمت ۴۰۰۰۰$

قیمت این دوچرخه معادل ۳۲۶ میلیون تومان است. این دوچرخه با ساختار خلاقانه ای که دارد، یکی از روان ترین و با کیفیت ترین دوچرخه ها به شمار می رود؛ به طوری که تجربه راندن این دوچرخه ها بسیار لذت بخش است. علت استحکام بالای این دوچرخه، لاستیک های محکم و بدنه قوی آن است. این دوچرخه محصول مشترک

در اواخر دهه ۱۹۸۰ است. اما اکنون برند های معروف MerLitespeed اروپایی، آن را به بازار ارائه می دهند.

۸- دوچرخه eRockit’s Electric Assist Bicycle با قیمت ۴۴۰۰۰$

قیمت این دوچرخه معدل ۳۵۲ میلیون تومان است. این دوچرخه الکتریکی است و با باتری کار می کند. باطری منحصر به فردش، نقطه قوت آن است که می تواند ۱۰ سال کار کند و مسافتی حدود ۵۰۰۰۰ کیلومتر را طی کند!

باطری این دوچرخه با پدال زدن شارژ می شود و هر چه سریع تر پدال زده شود سرعت دوچرخه هم بالاتر می رود. نقطه ضعف این دوچرخه، وزن بالای آن است. زیرا وزن این دوچرخه ۱۰۰ کیلوگرم است و نمی توان آن را به راحتی جا به جا کرد یا از پله ها بالا برد.

با وجود اینکه تمام دوچرخه های شرکت Erockit قیمتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار دارند، اما این دوچرخه به دلیل الکتریکی بودن آن ۴۴۰۰۰ دلار قیمت دارد..

۷- دوچرخه Montante Luxury Gold Collection با قیمت ۴۶۰۰۰$

این دوچرخه با طراحی منحصر به فردش، دوچرخه ای زنانه است. از ویژگی های آن می توان به دینام، ترمز های جاده ای، استفاده از چرم در دسته ها و فرمان و همچنین استفاده از دیگر مواد با ارزش اشاره کرد.

 

The World's Most Expensive Bicycles

 

۶- دوچرخه Chrome Hearts X Cervelo Mountain Bike با قیمت ۶۰۰۰۰$

این دوچرخه، قیمتی معادل ۴۸۰ میلیون تومان دارد. کارایی و طراحی منحصر به فرد این دوچرخه، به آن قیمت ۶۰۰۰۰ دلار را داده است.

۵- دوچرخه Trek Madone 7 – Diamond با قیمت ۷۵۰۰۰$

قیمت این دوچرخه، معادل ۶۰۰ میلیون تومان است. این دوچرخه در سال ۲۰۰۵ در نیویورک به حراج گذاشته شده بود. قیمت بالای آن به دلیل مواد ارزشمند و گرانبهایی ست که در ساخت این دوچرخه استفاده شده (مثل الماس و دیگر جواهرات).

۴- دوچرخه Auramania Crystal Edition Gold Bike با قیمت ۱۱۴۰۰۰$

این دوچرخه، قیمتی معادل ۹۰۰ میلیون تومان دارد. این دوچرخه با طراحی بی نظیر، ساخته شرکت فرانسوی Auramania است. قاب، چرخ و اسپوک های آن از جنس طلاست. همچنین زین و دسته فرمان این دوچرخه از چرم خالص و مرغوب ساخته شده اند. به همین دلیل قیمت آن به ۱۱۴۰۰۰ دلار رسیده است.

۳- دوچرخه Kaws – Trek Madone با قیمت ۱۶۰۰۰۰$

قیمت این دوچرخه معادل ۱.۵ میلیارد تومان است. این دوچرخه در یک مزایده به قیمت ۱۶۰۰۰۰ دلار فروخته شد. کیفیت بالا و طراحی دقیق چرخ دنده ها و لوازم جانبی این دوچرخه از ویژگی های بارز آن است.

۲- دوچرخه Trek Yoshimoto Nara با قیمت ۲۰۰۰۰۰$

این دوچرخه قیمتی معادل ۱.۶ میلیارد تومان دارد. این دوچرخه در یک مزایده به قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد. قیمت بالای این دوچرخه باز به لنس آرمسترانگ مرتبط است. لنس آرمسترانگ در ۱۸ امین مسابقات دوچرخه سواری توردو در فرانسه این دوچرخه را رانده است.

۱- دوچرخه Trek Butterfly Madone با قیمت ۵۰۰۰۰۰$

و در آخر، گران ترین دوچرخه دنیا را بررسی می کنیم که با قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار، معادل ۴ میلیارد تومان مزایده شد. این دوچرخه توسط لنس آرمسترانگ در مسابقات سال ۲۰۰۹ رانده شد. این نشان می دهد که هر دوچرخه ای که با لنس آرمسترانگ (دوچرخه سوار مشهور آمریکایی) مرتبط است قیمت بالایی دارد. همانطور که از نام این دوچرخه پیداست، در قسمت جلوی این دوچرخه، بال طبیعی پروانه کار شده و جلوه زیبایی به دوچرخه داده است. ولی همین اتفاق موجب بروز اعتراض مردم برای خشونت علیه حیوانات شده است.

 

The World's Most Expensive Bikes

 

چراغ هشداری پلیسی ایمنی دوچرخه کربن لایت

البته باید این نکته را مد نظر داشت که با وجود گران قیمت ترین دوچرخه ها نیز، شما بایستی نکات ایمنی را هنگام دوچرخه سواری رعایت کنید. برای مثال میتوانید با استفاده از چراغ ایمنی هشداری پلیسی دوچرخه، دیگر رانندگان و عابرین پیاده را از حضور خود مطلع کنید.

شما میتوانید چراغ دوچرخه کربن لایت را از وبسایت رسمی شرکت ایمن نور خریداری کنید

امیدواریم از خواندن این مقاله از ایمن نورلذت برده باشید و گران ترین دوچرخه های دنیا را شناخته باشید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *