راهنمای انتخاب سایز دوچرخه به همراه جزئیات مورد نیاز را بخوانید

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه و جدول سایز دوچرخه

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه، برای خرید درست دوچرخه مورد نیاز

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه:دوچرخه یکی از وسایل نقلیه محبوب در همه‌جای دنیا است چرا که استفاده از آن هم برای بدن فواید بسیار زیادی دارد و هم بسیار کم هزینه‌تر از سایر وسایل نقلیه است و همیشه در دسترس! تعیین سایز مناسب دوچرخه از جمله دغدغه‌های مهم در خرید دوچرخه محسوب می‌شود. با راهنمای انتخاب سایز دوچرخه همراه سایت دوچرخستان باشید.

اگر سایز دوچرخه به درستی انتخاب شود فرد سوار شونده بر روی آن مطمئنا سواری بهتری از آن گرفته و لذت بیشتری از دوچرخه سواری خود خواهد برد و برعکس اگر سایز درست انتخاب نشود فرد سوار بر روی دوچرخه در هنگام سواری اذیت خواهد شد و هم در طولانی مدت مشکلات عمده‌ای در بدن او به وجود خواهد آمد.

اکثر افراد برای انتخاب کردن سایز مناسب دوچرخه از فروشنده‌ی آن کمک می‌گیرند که البته این کار بسیار درستی است چرا که وی تجربه زیادی در این کار دارد. اما خود شما نیز می‌توانید سایز درست دوچرخه برای خودتان را تشخیص دهید. کافیست که راهنمای انتخاب سایز دوچرخه را که در این مطلب برای شما ارائه خواهیم داد مطالعه کرده و نکات مهم آن را به یاد داشته باشید.

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه به شما کمک خواهد کرد که بتوانید مناسب‌ترین سایز دوچرخه و وزن استاندارد دوچرخه مناسب خود را تشخیص داده و نسبت به خرید دوچرخه مناسب  آن اقدام کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در کنار این مقاله، مطلب کاربردی راهنمای خرید دوچرخه را نیز مطالعه بفرمائید.

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه به همراه جدول سایز دوچرخه

 

اهمیت تعیین سایز دوچرخه برای دوچرخه سوار چیست؟

برای اینکه تشخیص دهید چه سایز دوچرخه‌ای برای شما مناسب است نیازی نیست که کار زیاد و پیچیده‌ای انجام دهید، کافیست فقط یک متر (ابزار اندازه‌گیری طول) برداشته و با توجه به جدول سایز دوچرخه، چند مرحله گقته شده را به درستی انجام دهید. یکی از مراحل اندازه گرفتن قد خودتان خواهد بود. این اندازه گیری‌ها به شما کمک خواهد کرد که مناسب‌ترین سایز چرخ دوچرخه را در انواع مختلف آن را برای خود تشخیص دهید.

راهنمای انتخاب طول دوچرخه

برای هر نوع دوچرخه اندازه‌های خاصی وجود دارد به عنوان مثال اندازه‌های دوچرخه‌های کوهستانی با دوچرخه‌های شهری متفاوت است و این کار را برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه بسیار سخت خواهد کرد. مشکل دومی که وجود دارد این است که برندهای مختلف نیز سایز‌های متفاوتی را برای خود ارائه می‌دهند چراکه هر برندی مطالعات مربوط به خود را داشته و استانداردهای شرکت خود را ارائه می‌دهد.

شرکت‌ها معمولا برای اینکه انتخاب سایز دوچرخه توسط مشتریان آسانتر شود فلوچارت‌ یا جدول سایز دوچرخه را ارائه می‌دهند تا مشتریان بر اساس آن‌ها بتوانند سایز مناسب دوچرخه برای خودشان را تشخیص دهند.

پس اولین کاری که شما در انتخاب سایز دوچرخه باید انجام دهید این است که به سایت برند مربوطه رفته و نمودار سایز دوچرخه مربوط به انتخاب سایز را مشاهده نمایید چرا که استانداردهای هر برندی برای خود متفاوت بوده و هر شرکتی برای خود سایزبندی مخصوصی دارد.

معمولا شرکت‌های بزرگ دوچرخه‌ها را در ۳ دسته small، large و medium قرار می‌دهند.

با خواندن این گفته‌ها سوالی در ذهن شما پیش خواهد آمد که اصلاً راهنمای انتخاب سایز دوچرخه به چه دردی می‌خورد در حالتی که تمامی استاندارد‌ها متفاوت است؟

در پاسخ باید بگوییم که حتی برای انتخاب سایز دوچرخه بر اساس فلوچارت‌ها شما باید کارهایی را انجام دهید. این مقاله‌ی راهنمای انتخاب سایز دوچرخه این کارها را به شما یاد خواهد داد.

چگونه سایز مناسب دوچرخه را انتخاب کنیم؟

برای تعیین سایز مناسب دوچرخه دو کار مهم وجود دارد. شما ابتدا باید بدانید که سایز دوچرخه کجا نوشته شده و بعد باید قد خود و همچنین طول پاهایتان را بدانید تا بر اساس آن‌ها بتوانید سایز مناسب دوچرخه انتخاب نمایید.

محاسبه قد برای انتخاب سایز دوچرخه

  • روی یک سطح صاف در برابر یک دیوار به صورتی که پشتتان به سمت دیوار است، بایستید.
  • دقت کنید که بدون جوراب و کفش این کار را انجام دهید.
  • یک مداد سیاه همراه داشته و آن‌را در امتداد سرتان بر روی دیوار بکشید تا خطی روی دیوار بیفتد.
  • سپس فاصله زمین تا خط موجود را اندازه گیری کنید تا اندازه تقریباً دقیق قدتان را به دست بیاورید.

توجه داشته باشید که موهای شما جزو قدتان محسوب نمی‌شود و شما باید خط را دقیقا از روی فرق سرتان بکشید.

برای اندازه‌گیری پاهای خود نیاز به شخص دومی می‌خواهید داشت. به شکلی که در زیر قرار داده شده است توجه کنید. در این شکل دقیقا مکانی که شما باید اندازه گیری کنید مشخص شده است. همانگونه که می‌بینید این کار باید بدون وجود کفش و جوراب انجام شود.

اندازه گیری پا

پیشنهاد خرید

کش اتصال چراغ قوه و ابزار به فرمان دوچرخه

۶۹.۹۰۰ تومان۶۹.۹۰۰ تومانخرید کنید

جدول سایز دوچرخه استاندارد چه معیاری دارد؟

در شکل زیر که راهنمای انتخاب سایز دوچرخه است، چارتی را مشاهده می‌کنید که بر اساس آن می‌توانید اندازه دوچرخه‌های معمولی را برای خود تعیین کنید. دو معیار مهم در این چارت وجود دارد، همان معیار‌هایی که پیش از این اندازه گرفته‌اید.

جدول اندازه گیری سایز دوچرخه

اما همانگونه که گفتیم برای دوچرخه‌های مختلف سایز بندی‌ها و اندازه‌های متفاوتی نیز وجود دارد. این چارت دارای حالت کلی و استاندارد عمومی است. همچنین شما میتوانید در کنار جدول اندازه گیری سایز چرخ دوچرخه از نرم افزار سایز دوچرخه استفاده کنید تا بتوانید بر اساس سه فاکتور ۱-قد ۲-اندازه پا ۳- نوع دوچرخه، سایز مناسب دوچرخه را تشخیص دهید. همچنین این محاسبه گر سایز مناسب دوچرخه مناسب بانوان را نیز تشخیص می‌دهد.

دانلود نرم افزار نمودار سایز دوچرخه

 

دوچرخه مناسب بانوان چه معیاری دارد؟!

 

در راهنمای انتخاب سایز دوچرخه چه نتیجه ای گرفتیم؟

همانگونه که می‌دانید سایزبندی در دوچرخه‌های مخصوص بانوان متفاوت است. این امر به این دلیل است که خانم‌ها عموماً بالا تنه‌ی کوتاه‌تری دارند.

معمولا در دوچرخه‌های مخصوص بانوان فاصله بین صندلی و فرمان کوتاه‌تر از دوچرخه‌های مخصوص آقایان است تا خانم‌ها در هنگام دوچرخه سواری مجبور به کشیدن زیاد بالا تنه خود نشوند و مانند آقایان به صورت عادی خم شده و فرمان را دست بگیرند.

محاسبه گری که در بالا به شما معرفی کرده‌ایم از دو فاکتور طول دوچرخه و همچنین اندازه میله صندلی برای سایز بندی دوچرخه استفاده می‌کند به همین دلیل هم می‌تواند برای هر دو نوع دوچرخه یعنی دوچرخه‌های مخصوص آقایان و خانم‌ها تشخیص درست را انجام دهد.

اگر شما نیز قصد خرید یک دوچرخه مناسب برای خودتان را دارید می‌توانید به قسمت محصولات سایت دوچرخستان مراجعه کرده و انواع مختلف دوچرخه‌ها را مشاهده نموده و اطلاعات کافی در مورد آن‌ها را به دست آورید. ما در این سایت بستری را برای شما به وجود آورده‌ایم که بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین دوچرخه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت برای خود خریداری کنید.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *