معرفی لوازم دوچرخه اسپرت در سال ۲۰۲۲

معرفی لوازم دوچرخه اسپرت در سال 2022

مقدمه 

دوچرخه‌سواران حرفه‌ای می‌دانند که برای دوچرخه‌سواری، فقط داشتن یک دوچرخه کافی نیست. برای دوچرخه‌سواری لوازم جانبی دوچرخه نیاز است که امنیت شما را تأمین می‌کند و باعث می‌شود از انجام این ورزش، لذت بیشتری ببرید. در این مقاله قصد داریم لوازم دوچرخه اسپرت را که برای دوچرخه‌سواری به آن احتیاج خواهید داشت را معرفی کنیم. اگر شما هم به دوچرخه‌سواری حرفه‌ای علاقه‌مندید و دوست دارید ایمنی خود را در حین این فعالیت تضمین کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را در ارتباط با لوازم دوچرخه اسپرت تا انتها مطالعه کنید.

خرید آچار پرس شلنگ ترمز هیدرولیک دوچرخه TOOPRE

لوازم دوچرخه اسپرت

دوچرخه‌سواری یک ورزش شادی‌آور و مناسب برای سلامتی بدن انسان است. این ورزش مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر نیاز به تجهیزاتی برای امنیت دارد تا آسیبی به بدن وارد نشود. برخی از لوازم دوچرخه اسپرت عبارت‌اند از: چراغ، روکش تنه، آینه، ترک‌بند، آچار آلن، روغن چرخ، کیلومترشمار، تلمبه، قفل، قمقمه، کلاه ایمنی، بوق، دستکش، روکش زین، راهنما و پایه نگهدارنده قمقمه. در ادامه در ارتباط با برخی از این تجهیزات دوچرخه، توضیح مختصری ارائه می‌کنیم.

چراغ

چراغ اولین چیزی است که در دوچرخه‌سواری به آن احتیاج خواهید داشت. این مورد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم دوچرخه اسپرت، در نظر گرفته می‌شود. چراغ برای دوچرخه‌سواری در هوای تاریک کاربرد دارد و دارای چهار حالت زیر است.

  • نور ثابت
  • نور چشمک‌زن 
  • رقص نور
  • نور لیزری

نور لیزری برای دوچرخه‌سواری در شب بسیار مناسب است، چراکه محدوده ایمن برای دوچرخه‌سواران را مشخص می‌کند. چراغی که با استفاده از شارژر انرژی خود را تأمین می‌کند، بیشتر از چراغ‌هایی که با باتری کار می‌کنند کاربرد دارند.

پیشنهاد خرید

دوچرخه جاینت مدل رینکون ۱ - ۲۰۲۲ سایز ۲۷.۵ و ۲۹

۰ تومان۳۱.۸۳۰.۰۰۰ تومانخرید کنید

قفل و کاور

برخی از لوازم دوچرخه اسپرت مانند قفل و کاور، برای ایمنی دوچرخه استفاده می‌شود. قفل برای امنیت دوچرخه بسیار مهم بوده و دارای انواع مختلف فلزی است. همچنین استفاده کاور دوچرخه موجب می‌شود به بدنه دوچرخه آسیبی وارد نشود. کاور دوچرخه تنه فرمان و تنه اصلی دوچرخه را می‌پوشاند. لازم به ذکر است برخی افراد تنها برای تزئین دوچرخه از کاور استفاده می‌کنند.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

روکش زین

استفاده از روکش زین باعث می‌شود تا خستگی شما در حین دوچرخه‌سواری کاهش پیدا کند. این مورد که جزو لوازم دوچرخه اسپرت به حساب می‌آید، برای کسانی مناسب است که در مدت‌زمان طولانی از دوچرخه استفاده کرده و تایم زیادی را بر روی زین می‌نشینند.

تلمبه

داشتن تلمبه برای هر دوچرخه‌سوار ضروری است این وسیله یکی از لوازم دوچرخه اسپرت بوده و بسیار لازم می‌شود. با تلمبه می‌توانید در صورت کم‌باد یا پنچر شدن چرخ‌ها به‌راحتی آن‌ها را تعمیر کرده و به مسیر خود ادامه دهید. در صورت نداشتن یک تلمبه ممکن است در راه باز بمانید و نتوانید به دوچرخه‌سواری ادامه دهید. تلمبه دستی در زیرمجموعه لوازم دوچرخه اسپرت گزینه مناسب‌تری برای خرید است، چراکه وزن کم و همچنین قابلیت جابه‌جایی آسانی دارد.

خرید تلمبه دستی دوچرخه جیو GIYO pump GP-09T

کیلومترشمار| لوازم دوچرخه اسپرت

اگر یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید می‌دانید که برای مشخص‌کردن مقدار مسیر پیموده شده، به لوازم جانبی دوچرخه مانند کیلومترشمار احتیاج دارید. با استفاده از کیلومترشمار و تعیین عدد مسافت دوچرخه‌سواری، می‌توانید کالری مصرف‌شده خود را حساب کنید.

کیف

برای داشتن سفری راحت‌تر، داشتن یک کیف برای نگه‌داشتن لوازم دوچرخه اسپرت الزامی است. در این کیف می‌توانید تلمبه، چراغ، باتری یا آچار را حمل کنید. کیف دوچرخه‌سواری به بدنه دوچرخه متصل شده و حمل آن آسان است.

کلاه دوچرخه‌سواری

یکی از مهم‌ترین لوازم دوچرخه اسپرت، کلاه ایمنی است. استفاده از کلاه دوچرخه‌سواری برای داشتن سفر ایمن، ضروری بوده و بهتر است هیچ‌گاه بدون داشتن کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری نکنید. زیرا منجر به صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود. اهمیتی ندارد که در دوچرخه‌سواری مبتدی هستید یا ماهر، داشتن کلاه ایمنی حین دوچرخه‌سواری یک «باید» است.

قمقمه

بدن انسان نیاز به آب کافی دارد تا بتواند فعالیت سوخت‌وساز را انجام دهد. ورزشکاران نیاز به دلیل مایعات از دست رفته در حین ورزش به‌صورت عرق، باید آب بیشتری بنوشند. با داشتن قمقمه که از لوازم دوچرخه اسپرت است، می‌توانید آب موردنیاز بدنتان را در هنگام دوچرخه‌سواری تأمین کنید. بهتر است از قمقمه‌هایی استفاده شود که از جنس باکیفیت ساخته شده و درپوش دارند. وجود درپوش مانع از ورود گردوخاک به آب درون قمقمه می‌شود. برخی از قمقمه‌ها دارای درجه حرارت هستند که می‌توانید در آن‌ها آب بسیار خنک تا آب بسیار گرم را برای طولانی‌مدت نگه دارید.

خرید اسپری روان کننده داپلی کالر مولتی اویل Dupli color Multi Oil Lubricant Spray

آینه

نصب آینه بر روی دوچرخه یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که یک دوچرخه‌سوار می‌تواند انجام دهد. شخصی که درحال دوچرخه‌سواری است، به‌خصوص در مسیرهای پرتردد از جانب وسایل نقلیه دیگر در خطر است؛ بنابراین داشتن آینه به‌عنوان یکی از لوازم دوچرخه اسپرت باعث می‌شود تا از نزدیکی وسایل نقلیه دیگر به خودتان مطلع شوید و واکنش مناسب را انجام دهید. علاوه بر این کاربرد، آینه جنبه تزئین دوچرخه نیز دارد.

روغن چرخ

کسانی که مسیر طولانی را دوچرخه‌سواری می‌کنند، باید لوازم دوچرخه اسپرت را داشته باشند. این افراد ممکن است با مشکلاتی مانند خشک‌شدن چرخ دوچرخه مواجه شوند. در این صورت با داشتن روغن چرخ و ظرف‌ روغن می‌توانند چرخ دوچرخه خود را روغن‌کاری کنند. روغن مناسب برای چرخ را باید باتوجه‌به مسیری که قصد پیمایش آن را دارید، انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال برای مسیرهایی که از آب رد می‌شوند، باید از روغن گریس مایع که به‌صورت اسپری است استفاده کنید. زیرا روغن معمولی با عبور از آب شسته می‌شود. 

برای مسیرهای خاکی، روغن گریس مناسب نیست. زیرا خاک زیادی را جذب می‌کند و حرکت را مشکل می‌کند. بهتر است در لوازم دوچرخه اسپرت، یک ظرف کوچک نیز مانند ظرف قطره چشم داشته باشید تا روغن را در آن حمل کنید. این کار باعث می‌شود کیف شما چرب نشود.

آچار آلن

در تمامی دوچرخه‌های جدید، پیچ‌ها از نوع آلنی هستند. در گذشته پیچ‌ها با آچار تخت چهارگوش باز و بسته می‌شدند، اما دیگر نیازی به این نوع آچار نیست. به همراه داشتن آچار آلن که یکی از تجهیزات دوچرخه بوده برای باز و بسته کردن پیچ‌های آلنی چرخ بسیار مهم است. یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم دوچرخه اسپرت، آچار زنجیر بوده که در هنگام پاره شدن زنجیر چرخ شما را نجات می‌دهد. اگر در دوچرخه اسپرت شما از مهره استفاده شده است، بهتر است این آچارها را همراه خود داشته باشید. 

خرید کیت هواگیرى ترمز دوچرخه شیمانو

روکش تنه 

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دوچرخه، روکش تنه را به‌عنوان لوازم دوچرخه اسپرت همراه دوچرخه ارائه می‌کنند. این روکش دارای ویژگی‌های متعددی است که از آسیب به تنه دوچرخه جلوگیری می‌کند. استفاده از این محصول موجب می‌شود که روغن، رنگ تنه دوچرخه را خراب نکند. همچنین هنگام عبور از مسیرهای سخت و سنگلاخی با وجود تکان‌های شدید، زنجیر دوچرخه با برخورد به تنه صدا نمی‌دهد و بدنه خراب نمی‌شود. برای قسمت‌های دیگر دوچرخه نیز می‌توانید روکش برای جلوگیری از آسیب تهیه کنید.

یکی از بخش‌های دوچرخه که در معرض صدمه قرار دارد، کمک‌فنر یا شاخ جلو است. دو شاخ عقب دوچرخه نیز در معرض ساییدگی با تنه بوده و برای محافظت از آن باید از لوازم دوچرخه اسپرت یا روکش استفاده شود. می‌توان به‌جای دوختن روکش سرتاسری، از برش‌های تیوب استفاده کرد.

برس‌های شستشوی زنجیر| لوازم دوچرخه اسپرت

یکی از مواردی که دوچرخه‌سواران حرفه‌ای باید به آن توجه کنند، شستن زنجیرهای دوچرخه با برس‌ها و مواد شوینده مناسب است. اگر بعد از هر بار سفر سنگین زنجیرها تمیز نشوند و خاک در زنجیر چرخ باقی بماند، باعث صدمه و گشادی آن می‌شود. 

 

آیا خرید لوازم جانبی دوچرخه برای هر کسی ضرورت دارد؟

 

آیا خرید لوازم جانبی دوچرخه برای هر کسی ضرورت دارد؟

لوازم جانبی دوچرخه یا لوازم دوچرخه اسپرت به همراه دوچرخه عرضه می‌شود. این لوازم بسیار متنوع است و هر شخصی باتوجه‌به هدف خود از دوچرخه‌سواری، آن‌ها را تهیه می‌کند. به‌عنوان‌مثال لوازم موردنیاز کسی که قصد کرده باشد تنها برای تفریح دوچرخه‌سواری کند، با لوازم موردنیاز شخصی که به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌کند متفاوت است.

خرید تلمبه دوچرخه دو طرفه بتو کوچک و قدرتمند (BETO)

سخن آخر| لوازم دوچرخه اسپرت

در این مقاله به معرفی لوازم دوچرخه اسپرت در سال ۲۰۲۲ پرداختیم. استفاده از برخی از لوازم جانبی دوچرخه مانند کلاه ایمنی، برای همه دوچرخه‌سواران با هر سطح مهارتی که دارند، ضروری است. درصورتی‌که تهیه در لوازم دوچرخه اسپرت مواردی مانند چراغ در شب یا کیلومترشمار تنها به هدف دوچرخه‌سوار بستگی دارد.

 

 

برای مشاهده انواع ترمز دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

ترمز دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *