آموزش نصب پدال دوچرخه حرفه ای[توضیحات کامل]

آموزش نصب پدال دوچرخه حرفه ای

مقدمه: مدل های دوچرخه کوهستان

آیا نصب پدال در مدل های دوچرخه کوهستان به یک شکل است؟ آیا پدال‌های شما از قبل فرسوده شده‌اند، یا از یک مدل قدیمی استافاده میکنید؟ عوامل زیادی می‌تواند در چیرچیرکردن پدال‌های پرسروصدای شما نقش داشته باشند، از جمله یاتاقان‌های فرسوده و اکسل‌های شل. درحالی‌که تعویض این قطعات وسوسه‌انگیز است، یک راه‌حل عملی‌تر این است که پدال‌ دوچرخه را به طور کامل تعویض کنید.

خوشبختانه، برداشتن و تعویض پدال دوچرخه یک فرایند ساده است که انجام چند روش آسان را شامل می‌شود. ما در این مقاله بر آن هستیم تا چگونگی تعویض پدال‌ها را در انواع مدل های دوچرخه کوهستان بررسی کنیم تا شما بتوانید بهراحتی به دوچرخه‌سواری خود ادامه دهید.

خرید تیوپ دوچرخه کندا ۲,۱۲۵ ۲۷٫۵ KENDA Tube

ابزارها و مواد لازم برای نصب پدال‌های دوچرخه حرفهای

برای برداشتن و نصب پدال در انواع مدل های دوچرخه کوهستان به ابزارهای خاصی نیاز دارید که عبارت است از: 

  • آچار: داشتن آچار یا هر ابزار بست، بسته به طراحی پدال، استفاده از آچار مناسب با آن ضروری است. اکثر پدال‌های بهترین مدل دوچرخه کوهستان به آچار آلن یا آچار شش‌گوش نیاز دارند، اگرچه برخی از دوچرخههای کوهستان دارای آچار پدال هستند. 
  • روان کننده: روان کنندهها یکی دیگر از موارد ضروری برای تعویض پدال بهترین برند دوجرخه کوهستان هستند.  وجود یک روان‌کننده مناسب برای محافظت از رزوه‌ها و سایر عناصر پدال رزوه دار ضروری است.
  • پدال: در نهایت، شما به یک مجموعه کاملاً جدید از پدال‌ها برای انواع مدل های دوچرخه کوهستان نیاز دارید. اگر می‌خواهید پدال نصب کنید، خرید یک بسته باکیفیت را توصیه می‌کنیم. می‌توانید به‌صورت آنلاین پدال بهترین برند دوچرخه کوهستان را جستجو کنید یا از فروشگاه دوچرخه محله خود خریداری کنید. توصیه می‌کنیم به فروشگاههای خرید بروید زیرا می‌توانید پدال‌ها را قبل از خرید از نظر فیزیکی بررسی کنید. 

 

مراحل حذف و نصب پدال‌ در دوچرخه

 

مراحل حذف و نصب پدال‌ در دوچرخه های حرفهای

رداشتن و نصب پدال بهترین مدل دوچرخه کوهستان بسیار ساده است. شما می‌توانید نصب را در عرض چند دقیقه کامل کنید. فقط لازم است، کار خود را طبق این مراحل زیر انجام دهید.

  • مرحله ۱. قرار دادن پدال‌ها در یک موقعیت مناسب

برخی از افراد که دارای دوچرخه جاینت، یکی از مدل های دوچرخه کوهستان هستند، ترجیح می‌دهند هنگام برداشتن پدال، دوچرخه خود را روی نگهدارنده قرار دهند زیرا تعویض راحت‌تر انجام میشود. همچنین چرخش میل‌لنگ روی محورش را تسهیل می‌کند. بهتر است بازوی میل‌لنگ پدال بهترین مدل دوچرخه کوهستان جاینت خود روی اهرمی قرار دهید تا دسترسی به آن آسان‌تر شود.

  • مرحله ۲. برداشتن پدال‌ از انواع مدل های دوچرخه کوهستان

برای برداشتن پدال‌ها از بهترین مدل دوچرخه کوهستان فوجی، دوک پدال دوچرخه فوجی را صاف قرار دهید و از آچار پدال برای شل کردن پدال‌ها استفاده کنید. برخی از مدل های دوچرخه کوهستان نیز دارای پدالهای گیره‌ای هستند که باید آن را بردارید. از طرف دیگر، می‌توانید یک آچار شش‌گوش یا آچار آلن را در درگاه داخلی بازوی میل‌لنگ قرار دهید.

اگر در حال برداشتن پدال سمت چپ هستید، آچار آلن را به سمت راست فشار دهید (در جهت عقربه‌های ساعت). اگر پدال سمت راست را می‌خواهید بردارید، به سمت چپ بچرخانید (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت). ممکن است مجبور شوید از بازوی میل‌لنگ برای شل کردن دوک استفاده کنید. دوک را با چرخاندن آن شل کنید تا پدال از بازوی میل‌لنگ خارج شود. همین روش را روی پدال دیگر طرف مقابل نیز تکرار کنید. این روش نحوه برداشتن سیستماتیک پدال‌ها در مدل های دوچرخه کوهستان است.

 

پدال دوچرخه قفل شو کوهستان مارک GUB

 

پدال دوچرخه قفل شو کوهستان مارک GUB

 

  • مرحله ۳. بررسی پدالهای جدید 

اگر از بهترین مدل دوچرخه کوهستان جاینت استفاده میکنید، لازم است پدال متناسب با این دوچرخه را خریداری کنید. پدالها را از بسته‌بندی آن خارج کنید و به دنبال حروف حکاکی شده «R» و «L» روی پدال‌های راست و چپ بگردید. این علامت‌ها به ترتیب نشان‌دهنده پدال‌های راست و چپ هستند. اگر نمی‌توانید این indi را ببینید می‌توانید الگوی نخ دوک را بررسی کنید. در پدال چپ همیشه یک نخ به سمت چپ قرار دارد، درحالی‌که در پدال سمت راست دارای رزوه در جهت راست به بالا است.

 

مراحل حذف و نصب پدال‌ دوچرخه

 

  • مرحله ۴. گریس زدن روی نخ‌های دوک پدال 

اکثر تولیدکنندگان پدال محصولات خود را قبل از بسته‌بندی روغن‌کاری می‌کنند. بااین‌حال، توصیه می‌شود قبل از نصب پدال در مدل های دوچرخه کوهستان ، گریس دوچرخه را روی نخ پدال بهترین مدل دوچرخه کوهستان فوجی بمالید. روغن‌کاری مناسب رزوه‌های پدال فوجی، عملکرد مکانیکی بهینه پدال‌های جدید را تضمین می‌کند. اگر مطمئن نیستید که کدام روان‌کننده برای رزوه‌های پدال شما بهترین است، ت که روان‌کننده‌ای را انتخاب کنید که دارای استحکام برشی استثنایی برای مقاومت در برابر نیروهای پدال زدن مداوم باشد.

  • مرحله ۵. نصب پدال در انواع مدل های دوچرخه کوهستان 

گام بعدی برای تعویض پدال دوچرخه، قراردادن پدال صحیح در سوراخ بازوی میل‌لنگ مربوطه است. همیشه دوک را با زاویه ۹۰ درجه وارد کنید. به یاد داشته باشید، یک دوک با علامت R به بازوی میل‌لنگ سمت راست مدل های دوچرخه کوهستان می‌رود. پدال “L” به سمت چپ. آچار شش‌گوش یا کلید آلن خود را در درگاه بازوی میل‌لنگ قرار دهید. اگر دوچرخه شما پورت ندارد، می‌توانید از آچار پدال روی دوک‌های پدال استفاده کنید.

 

پدال قفل شو دوچرخه TIME

پدال قفل شو دوچرخه(٣٠٠ گرمى) مارک TIME

 

اگر پدال چپ را سفت می‌کنید، آچار خود را به سمت چپ فشار دهید (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت). اگر پدال سمت راست را می‌بندید، آچار پدال را به سمت راست بچرخانید (در جهت عقربه‌های ساعت). مطمئن شوید که سفت است. هنگام استفاده از آچار مراقب باشید تا از سفت شدن بیش از حد دوک خودداری کنید. اگر خیلی سفت باشد، ممکن است نخ را جدا کنید یا به آن آسیب بزنید. اگر شل باشد، خطر ازدست‌دادن پدال خود را در مدل های دوچرخه کوهستان دارید.

ممکن است بخواهید گشتاور صحیح پدال را بررسی کنید. اگر تنظیمات گشتاور توصیه شده توسط سازنده را پیدا نکردید، از آچار خود استفاده کنید تا اسپیندل را حدود ۱/۸ بیشتر بچرخانید تا مطمئن شوید که به‌درستی بسته می‌شود.

  • مرحله ۶. ارزیابی پدالهای نصب شده

حالا باید گام نهایی را درتعویض موفق پدال انواع مدل های دوچرخه کوهستان بردارید و آن ارزیابی کار نصب پدال است. سعی کنید آنها را بچرخانید تا مطمئن شوید که در بازوهای میل‌لنگ محکم هستند. آن را بلند کنید و به صدای جیرجیر مدل های دوچرخه کوهستان خود گوش دهید. اگر چیزی شنیدید، ممکن است بخواهید از مرحله ۲ تکرار کنید. آنها را با یک آچار آلن، آچار شش‌گوش یا یک آچار پدالی شل کنید و مقدار بیشتری گریس دوچرخه را روی نخ‌های پدال بزنید.

سوار شوید و عملکرد کلی پدال را بررسی کنید. اگر از نتایج ناراضی هستید، همیشه می‌توانید آن را به نزدیک متخصص بیاورید. یک مکانیک می‌تواند سایر مشکلات مکانیکی را دوباره بررسی و ارزیابی کند، درحالی‌که پدال‌ها را با آچار تنظیم می‌کند.

 

سخن آخر مدل های دوچرخه کوهستان 

دانستن نحوه برداشتن و نصب پدال‌های دوچرخه مسئولیت هر دوچرخه‌سوار است. با حذف صداهای مزاحم و حفظ عملکرد بهینه پدال، تجربه دوچرخه‌سواری ایمن‌تر و راحت‌تر را تضمین می‌کند. ما در این مقاله، آموزش نصب پدال دوچرخه را در مدل های دوچرخه کوهستان مورد بررسی قرار دادیم امیدواریم که این مطالب ما برای شما مفید بوده باشد. 

 

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

۴.۷/۵ - (۲۸ امتیاز)
این نوشته در - ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *