معرفی بهترین کلاه برای دوچرخه سواری [ بهترین برند ها ]

معرفی بهترین کلاه برای دوچرخه سواری [ بهترین برند ها ]

بهترین کلاه دوچرخه سواری برای ایمنی دوچرخه سواران و همچنین محافظت کردن از آن‌ها در برابر شرایط نامساعد آب‌وهوا، باد، باران و تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد. باوجوداینکه کلاه دوچرخه سواری یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین تجهیزات ایمنی در ورزش دوچرخه سواری است اما بسیاری از دوچرخه سواران از استفاده کردن از آن طفره می‌روند. آن‌ها معتقدند که این وجود کلاه ایمنی ضرورتی ندارد و یک وسیله اضافی است. اما استفاده‌نکردن از کلاه دوچرخه عواقب بسیار خطرناکی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین کلاه دوچرخه سواری آشنا کنیم.

خرید کلاه دوچرخه سواری سون (SEVEN.iDP) مدل M5

زمان مناسب استفاده از بهترین کلاه دوچرخه سواری 

کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری برای افرادی ساخته شده است که به‌صورت حرفه‌ای به دوچرخه سواری می‌پردازند یا قصد دوچرخه سواری در یک مسافت طولانی را دارند. به‌طورکلی اگر  قرار است در یک مسیر خطرناک یا شلوغ با دوچرخه تردد کنید بهتر است از کلاه برای دوچرخه سواری استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که این کلاه‌ها علاوه بر این از شما در برابر بادوباران و نور خورشید نیز محافظت می‌کند. 

برای مشاهده کلاه دوچرخه سواری وارد سایت شوید

بنابراین اگر قصد دوچرخه سواری در هوای بارانی دارید کلاه دوچرخه سواری می‌تواند از شما در برابر خیس شدن جلوگیری کند. اگر نور خورشید به‌صورت مستقیم به‌صورت شما بتابد می‌توانید از این کلاه برای محافظت از چشم‌ها و صورتتان در مقابل نور خورشید استفاده کنید. 

 

مزایای استفاده از بهترین کلاه دوچرخه سواری

 

مزایای استفاده از بهترین کلاه دوچرخه سواری

همان‌طور که گفته شد استفاده از بهترین کلاه دوچرخه سواری فواید و مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه این بخش به شرح آن می‌پردازیم.

  • جلوگیری از آسیب‌های مغزی در هنگام دوچرخه سواری: طبق آمار به‌دست‌آمده اصلی‌ترین علت مرگ در اغلب حوادث دوچرخه سواری ضربه شدید به سر و آسیب‌ مغزی است. این آسیب‌ها بسیار خطرناک است و می‌توانند عواقب جبران‌ناپذیری بر کیفیت زندگی و سلامت فرد داشته باشند؛ بنابراین استفاده از بهترین کلاه دوچرخه ‌سواری احتمال وقوع حوادث و آسیب‌های مغزی خطرناک را کاهش می‌دهد.
  • پیشگیری از تصادف خودرو با دوچرخه سواران با استفاده از کلاه دوچرخه سواری: به طور معمول از اصلی‌ترین دلایل وقوع این تصادفات این است که رانندگان خودرو دوچرخه‌ سواران را در جاده نمی‌بینند. استفاده از کلاه دوچرخه ‌سواری با رنگ‌بندی‌های چشمگیر و روشن باعث جلب شدن توجه رانندگان می‌شود و به این ترتیب احتمال وقوع تصادفات خودرو با دوچرخه سوار کاهش می‌یابد.
  • استفاده از بهترین کلاه دوچرخه سواری و محافظت از سر در شرایط نامساعد آب‌وهوا: کلاه ایمنی دوچرخه ‌سواری از دوچرخه سوار به خوبی در مقابل بارش باران و برف محافظت می‌کند و همچنین طراحی آن به‌گونه‌ای است که مانع از تابش مستقیم نور خورشید به‌صورت دوچرخه سوار می‌شود و یک سایه‌ روی صورت او ایجاد می‌کند. 

بهترین کلاه دوچرخه سواری و انواع آن

بهترین کلاه‌ دوچرخه سواری باتوجه‌به نوع آن‌ها برای کاربردهای مختلف در دوچرخه سواری طراحی و تولید می‌شود. به‌طورکلی از اصلی‌ترین انواع کلاه دوچرخه سواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاه دوچرخه سواری چندکاره

یکی از پرفروش‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کلاه‌های دوچرخه‌ سواری کلاه‌هایی چندکاره هستند که در رشته‌های مختلف دوچرخه‌ سواری نیز کاربرد زیادی دارند. این نوع کلاه دوچرخه سواری دارای یک سایه‌بان کوچک در قسمت جلویی خود است که از تابش مستقیم نور آفتاب به‌صورت دوچرخه‌سواران جلوگیری می‌کند.

‏ کلاه مخصوص دوچرخه سوارى vibe climax زرد

‏ کلاه مخصوص دوچرخه سوارى vibe climax

 

بهترین کلاه‌ دوچرخه سواری جاده‌ای

این مدل کلاه دوچرخه سواری داینامیک است که دید گسترده‌تری را به دوچرخه سواران می‌دهد. به نسبت سایر انواع این کلاه‌های دوچرخه‌ سواری از وزن کمتری برخوردار هستند. دوچرخه سوارانی که با دوچرخه به سفر می‌روند و مسافت طولانی را طی می‌کنند حتماً باید بهترین کلاه دوچرخه سواری مخصوص جاده را داشته باشند. کلاه‌های ایمنی که برای دوچرخه سواری در جاده مناسب است، سبک‌وزن هستند و با وجود چند دریچه هوا روی کلاه باعث افزایش گردش هوا بر روی سر فرد دوچرخه سوار می‌شوند. 

خرید کلاه دوچرخه سواری اسکات از دوچرخستان

همچنین جلوی این مدل کلاه کمی گرد است و دید وسیع‌تری را برای دوچرخه سواران در موقعیت تهاجمی ایجاد می‌کند. کلاه‌ دوچرخه سواری جاده‌ای از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و تعداد دریچه‌های هوایی موجود بر روی آن نیز از  کلاه‌های کوهستانی بیشتر است. 

کلاه دوچرخه Sonic

کلاه دوچرخه سوارى برند ‏vibe Sonic

 

کلاه‌های دوچرخه سواری کوهستان

بهترین کلاه دوچرخه سواری مخصوص کوهستان مانند کلاه‌های نوع جاده‌ای پیشانی و پشت سر دوچرخه سوار را به‌صورت کامل می‌پوشاند. به این دلیل که در هنگام دوچرخه سواری در مناطق کوهستانی یا جنگل در هنگام وقوع حادثه ضربه‌ای به سر وارد نشود و آسیب مغزی نبیند. همچنین بر روی این کلاه همانند کلاه دوچرخه سواری جاده‌ای تعدادی دریچه برای گردش هوا و تهویه آن و همچنین جلوگیری از تعریق زیاد سر دوچرخه سوار تعبیه شده است. 

در نهایت باید به این موضوع نیز اشاره کرد که وزن این نوع از کلاه‌های ایمنی کوهستانی کمی زیاد است اما بهترین گزینه انتخابی برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری در مناطق کوهستانی است و‌ این افراد می‌توانند با تهیه بهترین کلاه دوچرخه سواری کوهستانی با خیالی آسوده به دل طبیعت سفر کنند و از مسیر لذت ببرند.

کلاه دوچرخه سواری ROCKY

کلاه دوچرخه سوارى راکی (ROCKY)

 

 

بهترین کلاه‌ دوچرخه سواری ساده

اگر اغلب اوقات به‌صورت تفریحی و غیرحرفه‌ای به دوچرخه سواری می‌پردازید تهیه کلاه ساده دوچرخه سواری بهترین گزینه انتخابی برای شما است. این کلاه برای مسیرهای معمولی به‌خوبی از ضربه‌های احتمالی به سر جلوگیری می‌کند. برخلاف موارد قبلی بر روی این کلاه‌ها دریچه هوا تعبیه نشده است و به‌صورت کلی مدل کاملاً ساده‌ای دارد. 

اگر بیشتر به پارک یا پیست‌های دوچرخه سواری می‌روید و یا برای رفت‌وآمد در مسافت‌های شهری کوتاه از دوچرخه استفاده می‌کنید حتماً این نوع کلاه ایمنی دوچرخه سواری را تهیه کنید. از دیگر از ویژگی‌های خوب این کلاه دوچرخه سواری مناسب بودن آن برای استفاده در هوای بارانی است. چرا که از خیس شدن سر دوچرخه سوار جلوگیری می‌کند. 

 

نکات مهم در خرید بهترین کلاه دوچرخه سواری

 

نکات مهم در خرید بهترین کلاه دوچرخه سواری

توصیه می‌شود جهت یافتن بهترین کلاه برای دوچرخه سواری محصولات برندها و کلاه‌های مختلفی را امتحان کنید. با این وجود که اغلب کلاه‌های دوچرخه سواری ایمنی نسبتاً یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها معمولاً در طراحی تهویه، شکل، رنگ و اندازه است؛ بنابراین بهتر است کلاه‌های مختلفی را امتحان کنید تا گزینه مناسب و موردنظر خود را بیابید.

همچنین دقت داشته باشید که برای دوچرخه سواری معمولی می‌توانید کلاه‌های ارزان‌تری را تهیه کنید. این تصور که کلاه‌هایی ارزان‌تر ایمنی کمتری دارند کاملاً اشتباه است؛ بنابراین اگر  دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای انجام نمی‌دهید و قصد صرف هزینه بالایی را ندارید توصیه می‌شود که کلاه‌های معمولی و ارزان‌تر موجود در بازار را تهیه کنید.

 قیمت بهترین کلاه دوچرخه‌ سواری

بهترین کلاه دوچرخه‌ سواری از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در طرح، رنگ و کیفیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. بسته به نیاز، سطح دوچرخه سوار، سلایق فردی، نوع دوچرخه سواری، برند سازنده، کیفیت و … قیمت کلاه دوچرخه‌ سواری متغیر است. یکی از برندهای معتبر در ساخت کلاه سواری برند جاینت است. قیمت کلاه دوچرخه سواری جاینت با توجه به کیفیت و دوام بالایی که دارد مقرون‌به‌صرفه است. 

برای خرید کلاه دوچرخه سواری اسکات مدل سوپرا وارد سایت شوید.

همچنین برندهای دیگری نظیر کلاه دوچرخه سواری joerex گزینه مناسبی محسوب می‌شود. خرید ارزان کلاه دوچرخه سواری Crivit نیز یک گزینه مناسب برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف خرید کلاه دوچرخه سواری انجام دهد. 

کلام آخر

بهترین کلاه دوچرخه سواری در ورزش خطرناکی نظیر دوچرخه‌ سواری یکی از تجهیزات مهم و ضروری به شمار می‌رود. هنگام لذت بردن از این ورزش جذاب جهت حفاظت از سلامتی خود و اطرافیانتان حتماً از کلاه ایمنی دوچرخه ‌سواری و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز و مهم استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از بهترین کلاه ایمنی به طور صددرصد از آسیب‌هایی که ممکن است هنگام دوچرخه سواری رخ دهد جلوگیری نمی‌کند. به همین دلیل حتماً در هنگام استفاده از کلاه دوچرخه سواری تجهیزات دیگری نیز باید رعایت شود تا به طور کامل از سلامت خود محافظت کنید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *