معرفی بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری [ در سال ۲۰۲۲ ]

معرفی بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری [ در سال 2022 ]

بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری چیست؟ معرفی بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری و خرید اینترنتی زانوبند حرفه ای چگونه است؟ یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش برای بدن دوچرخه سواری کردن است و این ورزش طرفداران فراوانی دارد. برای این ورزش به تنها تجهیزاتی که احتیاج داریم یک دوچرخه و البته کمی مهارت اولیه برای کنترل کردن و هدایت آن است. ولی اگر قرار است به این ورزش و خطرات احتمالی آن به‌صورت تخصصی بنگریم ممکن است به تجهیزات دیگری مانند زانو بند و ارنج بند هم احتیاج داشته باشیم.

خرید کلاه دوچرخه سوارى برند vibe tour

دوچرخه سواری چه به‌صورت مبتدی و چه حرفه‌ای مانند موتورسواری و راندن ماشین با خطرات پیش‌بینی‌نشده فراوانی روبرو خواهد بود. ازآنجایی‌که در کشور ما راه‌های یکدست و مخصوص فراوانی برای دوچرخه در نظر گرفته نشده خطرات این ورزش چند برابر می‌شود. به همین خاطر منطقی خواهد بود از همان سنین ابتدایی و آغاز این ورزش هیجان‌انگیز به استفاده از بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری و تجهیزات ایمنی برای آن عادت کنیم.

استفاده از بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

آسیب‌پذیرترین عضو در بدن، آرنج و زانو است.آرنج بیشتر در اشخاص آماتور به علت افتادن از دوچرخه امکان دارد آسیب ببیند، زانو هم اغلب در اشخاص حرفه‌ ای صدمه می‌بیند و آن هم به خاطر پریدن‌ها و فرودهای نادرست بر روی زانوی دوچرخه سوار خواهد بود. زانوبندها در بین تجهیزات ایمنی در دوچرخه سواری، در انواع مختلفی یافت می‌شوند.

بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری از لایه فومی تولیدشده است و جنسی کاملاً محکم و مقاوم در برابر خراش دارد. از دیگر خصوصیات یک محافظ زانو مناسب و استاندارد می‌توان به بافت آن اشاره نمود که قابلیت گردش هوا را فراهم می‌کند. به همین خاطر برای مراقبت از زانو و ساق پای خود بهتر است زانوبند را مورد استفاده قرار دهید. به شکل کلی به کار بردن پوشش‌های ضربه‌گیر و تجهیزات ایمنی در این ورزش را باید جدی بگیرید.

 

ویژگی‌های بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

 

ویژگی‌های بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

در ادامه به ویژگی‌های مهم بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری خواهیم پرداخت:

مدل ورزشی بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

برخی از این زانوبندها برای مدل‌های مختلف تمرین‌های ورزشی تولیدشده‌اند. شاید عناوین متنوعی از قبیل زانوبندهای مخصوص دوچرخه سواری را مشاهده کرده باشید، چنانکه این تمرین اصلی شما باشد مناسب‌ترین انتخاب برای شما خواهند بود؛ بنابراین باید بر اساس ورزشی که می‌کنید زانوبند خود را انتخاب کنید و دقت کنید که زانوبند مخصوص دوچرخه سواری را تهیه کنید.

اگر قصد دارید کش‌های زانو را به دور زانو خود بپیچید به این معنا است که راحتی برای شما مهم است. اگر زانوبند شما حساسیت‌زا یا زیادی تنگ باشند یا حس کنید که لیز می‌خورند آنگاه از اینکه مانع دوچرخه سواری شما می‌شوند به‌احتمال‌زیاد اذیت خواهید شد به این معنی که شما نمی‌توانید بر ورزش خود تمرکز کامل داشته باشید.

جنس اکثر بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری موجود در بازار از نئوپرین است که توانایی تنفس و کشسانی دارند. اگر محافظ‌های شما از جنس دیگری تولیدشده باشند امکان دارد که آن راحتی یا پشتیبانی خوبی را نداشته باشید.

 

‏آرنج بند و زانو بند دوچرخه سوارى FOX

‏آرنج بند و زانو بند دوچرخه سوارى برند FOX

 

  • پشتیبانی بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

 اکنون‌که سخن از پشتیبانی شد، محافظ‌های زانو باید کاملاً میزان مطلوبی از پشتیبانی را برای شما داشته باشند که مسئله‌ی بسیار مهمی است. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید زانوبندی را تهیه کنید که مناسب اندازه و سایز شما باشد؛ زیرا هر وسیله بیش‌ازحد کوچک یا بزرگ می‌تواند پیامد‌های بدی داشته باشد. زانوبند باید دورتادور همه بخش‌های زانو را پشتیبانی نماید بنابراین به دنبال محصولی باشید که دارای این قابلیت است.

برای مشاهده قیمت آرنج بند دوچرخه سواری وارد سایت شوید .

  • ماندگاری

ممکن است که در زمان بهبودی به زانوبند احتیاج داشته باشید یا امکان دارد بخواهید در زمان تمرین آن‌ها را استفاده کنید. نئوپرین ماده‌ای ماندگار است ولی شما هنوز هم باید از آن محافظت کنید.

 

انواع صدمات رایج زانو

 

انواع صدمات رایج زانو

برای استفاده و تهیه بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری بهتر است با انواع صدمات زانو آشنا شوید:

  • رگ به رگ شدن رباط و استفاده از بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

زمانی که یک رباط در زانو دچار رگ به رگی می‌شود، امکان دارد در زانو ناپایداری و بی‌ثباتی اتفاق افتد. مقدار ناپایداری، تابع مقدار رگ به رگ شدن و اینکه کدام‌یک از رباط‌ها رگ به رگ شده، است. یک زانوی فاقد پایداری و بی‌ثبات معمولاً با انجام حرکات به‌خصوص، درد زیادی به خود می‌گیرد و در زمان سکون و بی‌حرکتی درد مبهمی را حس می‌کنید. یک زانوی ناپایدار در زمان قدم زدن، محدود نمودن دامنه حرکت و متورم شدن، ضعف نشان خواهد داد.

  • التهاب تاندون کشکک زانو

التهاب تاندون کشکک زانو یا «جهش زانو» به التهاب زردپی کشکک زانو نیز معروف است. این زردپی در قسمت زیرین کشکک قرارگرفته و تا استخوان ساق پا (درشت نی) قرارگرفته است. این عارضه ناشی از به‌کارگیری بیش‌ازاندازه، بالا رفتن ناگهانی میزان ورزش و یا سفت شدن ماهیچه چهار سر عضلات ران خواهد بود. علائم این بیماری شامل درد زیاد تاندون در زمان لمس کردن، درد در شروع و پایان ورزش کردن اما نه الزاماً در میانه آن، است. به همین خاطر بهتر است از بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری استفاده کنید.

  • دررفتگی و نیمه دررفتگی کشکک زانو

درد قسمت جلویی زانو امکان دارد زمانی به وجود آید که استخوان کشکک تا میزانی از جای خود بیرون آمده باشد (نیمه دررفتگی) یا اینکه به شکل کامل از جای خود بیرون آمده باشد.

دررفتگی یا نیمه دررفتگی می‌تواند، بافت سبکی که به شکل نرمال کشکک را در جای خود نگه می‌دارد، کشش دهد و موجب آسیب‌دیدگی آن خواهد شد.

این عارضه می‌تواند به علت عدم تعادل قدرت عضلانی، ظاهر عجیب استخوان کشکک و یا وجود یک شیار با عمق کم (شیاری که کشکک در آن قرار دارد) در قسمت انتهایی استخوان ران (فمور) باشد.

  • آرتروز و استفاده از بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

آرتروز یک بیماری مفصلی بسیار سخت است که با نابود شدن قسمت انتهایی استخوان‌هایی که مفصل زانو را ساخته‌اند، تعریف می‌شود.

علائم و عوارض این بیماری عبارت‌اند از تورم، سفتی و دردی شدید یا درد در زانو. معمولاً این عارضه می‌تواند به صدمات از پیش واردشده، چاقی، کج یا کمانی شدن پا و کجی در قسمت زانو نسبت داده شود.

سخن آخر بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری

به‌کارگیری از تجهیزات جانبی و ایمنی برای دوچرخه نه‌تنها مخصوص ورزشکاران بلکه برای همه دوستداران این ورزش هیجان‌انگیز ضروری است. کلاه ایمنی، تجهیزات شبرنگ و بازتابنده، آرنج‌بند، بهترین زانوبند برای دوچرخه سواری و مچ‌بند از تجهیزات ایمنی لازم برای دوچرخه سواری هستند. به‌کارگیری از این تجهیزات در کنار رعایت نکات ایمنی امنیت و لذت دوچرخه سواری را چند برابر می‌کند. در این مقاله به معرفی زانوبند دوچرخه سواری راک و زانوبند حرفه ای دوچرخه کوهستان پرداختیم؛ امیدوارم به تمام سؤالات شما در خصوص ست زانوبند و آرنج‌بند و زانوبند دوچرخه سواری کودک پاسخ داده باشیم.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *