آموزش تعویض پدال دوچرخه [ آموزش کامل با تصویر ]

آموزش تعویض پدال دوچرخه

تعویض پدال دوچرخه چگونه انجام می‌شود؟ آموزش تعویض پدال دوچرخه [آموزش تصویری] را از کجا مشاهده کنیم؟ تعویض پدال دوچرخه ثابت چگونه است؟ برای استفاده از دوچرخه باید از پدال‌های آن به‌خوبی نگهداری کنید. پدال‌های به‌وسیله محور به براکت پایین وصل شده‌اند.

خرید پل پدال کورسی شیمانو مدل SM-SH11

اگر ابزار مناسب در اختیار دارید می‌توانید خودتان میل لنگ و پدال‌ها را تعویض کنید. برای این کار نیاز به آموزش دارید که در ادامه قصد داریم به تعویض بلبرینگ پدال دوچرخه و آموزش تعویض پدال دوچرخه بپردازیم.

معرفی پدال دوچرخه

پیش از اینکه به مبحث اصلی یعنی تعویض پدال دوچرخه بپردازیم، بهتر است با پدال دوچرخه بیشتر آشنا شویم. پدال دوچرخه به‌عنوان اصلی‌ترین بخش‌های دوچرخه شناخته می‌شود که در زمان دوچرخه‌سواری، دوچرخه‌سوار باید با پنجه پا روی آن فشار بیاورد و این فشار چرخ را به حرکت درمی‌آورد. مهم‌ترین وظیفه رکاب دوچرخه این است که میان پای دوچرخه‌سوار و طبق قامه ارتباط به وجود آورد. این ارتباط می‌تواند توپی‌ تنه و چرخ‌های دوچرخه را بچرخاند.

همچنین برای تعویض پدال دوچرخه باید به نوع پدال نیز دقت کنید. اغلب قسمت پنجه پدال‌های دوچرخه‌های مختلف یک محور دارد که متصل به پایانه اهرم پدال است. تعداد زیادی از دوچرخه‌ها پدال‌های معمولی دارند. در پدال‌های معمولی تنها نیرویی که لازم است فشار پای دوچرخه‌سوار است که موجب حرکت چرخ‌ها می‌شود. در نقطه مقابل پدال‌های حرفه‌ای هستند که در این مدل از پدال‌ها، کفش دوچرخه‌سوار به پدال وصل خواهد شد. در این زمان حتی وقتی دوچرخه‌سوار پای خود را به سمت بالا حرکت دهد باز هم چرخ‌ها حرکت می‌کنند.

 

 آموزش تعویض پدال دوچرخه

 

 آموزش تعویض پدال دوچرخه

برای تعویض پدال دوچرخه باید مراحل زیر را به‌طور دقیق دنبال کنید.

ابتدا به‌وسیله آچار ۱۵ میلی‌متر باید به جدا کردن پدال سمت راست از بازوی میل لنگ بپردازید. سپس باید میله‌ای که بازوی لنگ و پدال را به هم وصل کرده است را به‌وسیله آچار از هم جدا کنید. به این صورت که باید در خلاف جهت عقربه‌های ساعت آچار را ۲-۳ بار چرخانده و بازوی لنگ را جدا کنید. سپس زمانی که پدال را شل کردید، پدال باید بتواند کاملاً به‌صورت آزاد روی پیچ میل لنگ چرخانده شود.

در این مرحله از تعویض پدال دوچرخه باید بازوی میل لنگ را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و پدال را جدا کنید. پدال را در دست گرفته و این‌قدر به چرخش بازوی میل لنگ در جهت عقربه‌های ساعت ادامه دهید تا پدال به‌صورت کامل جدا شود. برای اینکه پدال به‌صورت کامل جدا شود ممکن است ۱۰ تا ۳۰ چرخش نیاز باشد.

سپس باید برای تعویض پدال دوچرخه این کار را روی پدال سمت چپ نیز انجام دهید. البته دقت کنید پدال چپ در جهت معکوس قرار دارد. برای جدا کردن پدال سمت چپ باید به‌وسیله آچار ۱۵ میلی‌متر آن را شل کنید. پس‌ازآن باید پدال سمت چپ را نگه‌داشته و با چرخاندن بازوی میل لنگ آن را کامل جدا کنید. حال باید هر دو پدال را بردارید.

 

برداشتن میل لنگ؛ تعویض پدال دوچرخه

 

پیشنهاد خرید

دیسک ترمز دوچرخه ۱۶۰ میلیمتر reddo

۱۹۹.۰۰۰ تومان۱۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

برداشتن میل لنگ؛ تعویض پدال دوچرخه

اگر میل لنگ شما دارای درپوش است باید آن را از وسط لنگ جدا کنید. برخی از میل ‌لنگ‌ها یک درپوش فلزی یا پلاستیکی روی خود دارند که بر روی پیچ و مهره لنگ نصب‌ شده‌اند. اگر میل لنگ شما تنها دارای یک درپوش است، باید به‌وسیله یک پیچ‌گوشتی آن را از جای خود درآورید به این صورت که پیچ‌گوشتی باید زیر آن قرار بگیرد. این پیچ نشان‌دهنده میل لنگ است. پیچ میل لنگ دقیقاً در قسمت مرکزی میل لنگ قرار دارد و شکلی شبیه به شش ضلعی دارد.

برای تعویض پدال دوچرخه باید دقت کنید اگر میل لنگ پیچ دارد باید با استفاده از یک آچار پیچ را شل کنید. بعضی از میل‌لنگ‌ها اسکرول یا ۲ پیچ کوچک‌تر در مجاورت قسمت بالایی بازوی لنگ دارند. اگر میل لنگ شما این مورد را دارا است، باید با استفاده از یک کلید ۵ میلی‌متری آلن را به سوراخ‌های بالایی بازو وارد نمایید و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت کلید را بگردانید. شل شدن این پیچ و مهره‌ها به شما کمک می‌کند تا میل لنگ را راحت‌تر جدا کنید.

سپس باید یک آچار را داخل پیچ میل لنگ قرار دهید و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت آن را چرخش دهید. بدین‌صورت پیچ میل لنگ دوچرخه باز خواهد شد. پس‌ازاین کار میل لنگ شما جدا می‌شود؛ اما باید دقت کنید برای تعویض پدال دوچرخه که این کار را باید در هر دو طرف دوچرخه انجام دهید تا میل لنگ به‌طور کامل جدا شود. تعداد زیادی از میل‌لنگ‌ها به‌وسیله آچار ۴ تا ۸ میلی‌متری باز می‌شوند اما بهتر است با توجه به ابعاد میل لنگ و سایر دوچرخه اقدام به تهیه آچار مناسب خود کنید.

میل لنگ را از روی دوک جدا نمایید

در این مرحله برای تعویض پدال دوچرخه باید به دور کردن بازوی میل لنگ از دوچرخه بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازو را از بقیه لنگ بیرون بیاورید. پس‌ ازاین کار باید سمت دیگر میل لنگ را از درون براکت به سمت پایین هل دهید.

 حالا باید به دور کردن بقیه قسمت‌های میل لنگ از دوچرخه دور بپردازید تا بتوانید آن را به‌راحتی از براکت پایین بفرستید. اگر از واشر لاستیکی در مجاورت دوک‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را پیش از قرار دادن پدال‌های جدید خود لغزانده باشید. اگر میل لنگ شما ۱ پیچ لنگ در ۱ سمت دوچرخه داشته باشد و تنها یک حلقه نگهدارنده در مجاورت آن قرار داشته باشد، می‌توانید به‌راحتی میل لنگ را از قسمت خود جدا کنید.

 استخراج میل‌لنگ‌ها را با دستگاه کشش لنگ

برای تعویض پدال دوچرخه می‌توانید به‌راحتی دستگاه کشش لنگ را از فروشگاه‌های معتبر لوازم دوچرخه یا به شکل آنلاین تهیه کنید. در این مرحله باید دستگاه کشش لنگ را در قسمتی از پیچ لنگ که سوراخ است قرار دهید و آن را به‌طور کامل به سمت جهت عقربه‌های ساعت چرخانده تا پیچ به شکل کامل سفت شود. پس از سفت شدن پیچ باید دستگیره استخراج را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده تا لنگ به‌طور کامل از آن بیرون آید. این کار را باید برای سمت دیگر دوچرخه نیز انجام دهید. در آخر نیز می‌توانید پدال‌ها را سر جای خود قرار دهید و تمام مراحل را به‌صورت بالعکس انجام دهید.

سخن آخر تعویض پدال دوچرخه

همان‌طور که گفته شد برای تعویض پدال دوچرخه باید آموزش‌های لازم را دیده باشید. هرگز بدون تجربه قبلی اقدام به تعویض پدال نکنید. در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه تعویض پدال دوچرخه و قیمت پدال دوچرخه آشنا کنیم.

 

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *