نکات قبل از خرید دوچرخه بچه گانه را بدانید

نکات قبل از خرید دوچرخه بچه گانه را بدانید

مقدمه

در نظر گرفتن برخی نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه امری ضروری است. یکی از تفریحات مورد علاقه کودکان، دوچرخه سواری است. اما برای ایجاد کردن فضایی امن برای فرزندانتان در هنگام دوچرخه سواری لازم است یکسری نکات را همواره در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی نکات خرید دوچرخه بچگانه می‌پردازیم تا خرید دوچرخه کودک برایتان راحت‌تر شود. با ما همراه باشید. 

مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه: انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه 

انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه بچگانه یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از خرید باید در نظر داشته باشید. خرید دوچرخه‌هایی با سایز بزرگ برای کودک، موجب می‌شود تا کنترل کردن آن برای بچه سخت باشد و دچار آسیب شود. این تفکر که دوچرخه‌هایی با سایز بزرگتر برای فرزندتان بخرید تا بتواند سال‌های بیشتری از آن استفاده کند، اساسا غلط است. بهتر است در هر سنی دوچرخه مناسب با جثه کودک خریداری کنید تا فرزندتان در امنیت کامل تفریح کند. 

در هنگام خرید دوچرخه باید دقت کنید که پاهای کودک در هنگام نشستن روی دوچرخه به زمین برسند. همچنین صندلی دوچرخه نیز باید بسیار مناسب باشد تا کودک به راحتی روی آن بنشیند. دسترسی کودک به ترمزها هم باید راحت و سریع باشد. 

 

قطر چرخ در هنگام خرید دوچرخه بچگانه

 

توجه به قطر چرخ در هنگام خرید دوچرخه بچگانه ضروری است

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه، توجه به قطر چرخ دوچرخه است. درواقع شما باید این مورد را حتی قبل از سایز دوچرخه در اولویت قرار بدهید و به آن توجه کنید. در مجموع هرچه سن فرزندتان پایین‌تر باشد، باید قطر چرخ دوچرخه نیز به همان نسبت کاهش پیدا کند. برای خرید دوچرخه بچگانه مناسب، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • سایز مناسب دوچرخه برای سنین ۴ تا ۵ سال: قطر چرخ دوچرخه باید ۱۲ اینچ باشد. درحالی که ارتفاع بدنه آن بین ۱۴ تا ۱۷ اینچ است. 
  • سایز مناسب دوچرخه برای ۶ سال: قطر چرخ ۱۶ اینچ و ارتفاع بدنه دوچرخه بین ۱۸ تا ۲۱ اینچ باشد. 
  • برای کودکان ۷ تا ۹ سال: قطر چرخ دوچرخه ۲۰ و ارتفاع بدنه آن باید بین ۲۲ تا ۲۵ اینچ باشد. 
  • سایز مناسب دوچرخه برای ۱۰ سال به بالا: قطر چرخ ۲۴ و ارتفاع بدنه دوچرخه بهتر است ۲۶ اینچ به بالا باشد. 

 

خرید لوازم ایمنی در هنگام خرید دوچرخه بچگانه

 

خرید لوازم ایمنی در هنگام خرید دوچرخه بچگانه ضروری است

خرید لوازم ایمنی مختلف، مانند کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند، بوق و چرخ‌ کمکی، برای دوچرخه سواری کودک شما بسیار ضروری است. توجه کنید که از استفاده از کلاه، مچ بند و زانوبند نباید هیچ وقت غافل شوید؛ این وسایل می‌توانند از کودک شما محافظت کرده و درصورت زمین خوردن او، از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کنند. دقت کنید که کلاه ایمنی باید دقیقا اندازه سر کودک باشد. اگر فرزندتان در مرحله یادگیری دوچرخه سواری است، استفاده از چرخ‌های کمکی می‌تواند کمک بزرگی به او بکند.

وجود بوق و چراغ نیز از دیگر نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه است که باید به آن توجه داشته باشید. چراغ برای دوچرخه سواری شبانه، و بوق برای جلوگیری از صدمه زدن به افراد دیگر و آگاه کردن آن‌ها از خطر احتمالی، ضروری است. 

 

دوچرخه دخترانه دنده ای لیو مدل فیوریش Liv Flourish 24

 

دوچرخه دخترانه دنده ای لیو مدل فیوریش Liv Flourish 24

 

توجه به جنس دوچرخه 

یکی دیگر از مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه ، توجه به جنس بدنه دوچرخه است. دوچرخه‌های بی‌کیفیت، عموما از مواد نامرغوبی ساخته می‌شوند که دوچرخه را بسیار سنگین می‌کند اما استحکام کافی ندارد.  توصیه می‌کنیم برای خرید دوچرخه بچگانه، به سراغ دوچرخه‌های فولادی بروید و از خرید دوچرخه‌های استیل جدا خودداری کنید. سنگین شدن وزن دوچرخه می‌تواند رکاب زدن را برای فرزندتان مشکل کند، بنابراین توجه به وزن سبک دوچرخه نیز بسیار اهمیت دارد. 

 

مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه

 

مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه: ترمز مناسب 

در هنگام خرید دوچرخه بچگانه، توجه به ترمز دوچرخه بسیار ضروری است. در این مسئله نیز باید سن فرزند خود را در نظر داشته باشید؛ برای مثال، در خرید دوچرخه برای کودک ۴ سال، باید به سراغ ترمزهای پدالی بروید که استفاده از آن‌ها برای کودکان کم‌سن راحت‌تر است. همچنین نرم و سالم بودن ترمز را نیز باید قبل از خرید چک کنید. بد نیست بعد از خریدن دوچرخه هم هرچند وقت یک بار، از سلامت ترمزهای دوچرخه اطمینان حاصل کنید. 

ضمنا توصیه ما به شما این است که برای فرزند خود دوچرخه‌ دنده‌دار خریداری کنید. کودک شما پس از آن که یاد گرفت چگونه با این دوچرخه‌ها کار کند، به راحتی و با ایمنی بالا می‌تواند در هر سطحی دوچرخه سواری کند و لذت ببرد. 

جمع بندی

در این مقاله مهمترین نکات قبل از خرید دوچرخه بچگانه را مورد بررسی قرار دادیم تا به کمک آن‌ها بتوانید دوچرخه‌ای مناسب برای کودک خود خریداری کنید. علاوه بر این، قبل از خرید دوچرخه بهتر است این موارد را نیز رعایت کنید: روان و سالم بودن ترمزها را کنترل کنید، سالم بودن چرخ جلو را بررسی کنید تا به هیچ سمتی انحراف نداشته باشد.

بدنه دوچرخه را مورد بررسی قرار دهید تا کیفیت لازم را داشته باشد و به راحتی خم نشود و از تراز بودن اجزای دوچرخه نیز اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است در هنگام خرید دوچرخه، فرزندتان را به همراه ببرید تا در مورد شکل ظاهری دوچرخه نظر بدهد و براساس سلیقه خودش، دوچرخه مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. از همراهی شما سپاسگذاریم. 

 

برای مشاهده انواع دوچرخه بچگانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه بچگانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *