بهترین توپی تنه برای دوچرخه در سال ۲۰۲۲

بهترین توپی تنه برای دوچرخه در سال 2022

بهترین توپی تنه دوچرخه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ توپی تنه دوچرخه یکی از مهم‌ترین قطعات دوچرخه است که معمولاً توسط دوچرخه‌سواران نادیده گرفته می‌شود. در اصل می‌توان گفت تعداد زیادی از دوچرخه‌سواران حتی نمی‌دانند که توپی تنه چه ظاهری دارد. این قطعه دارای ساختاری شبیه به بلبرینگ است.

توپی تنه دارای انواع مختلفی است که با توجه به مدل دوچرخه باید مدل آن را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم توپی تنه دوچرخه و انواع آن را به شما معرفی کنیم و به شما کمک کنیم بهترین توپی تنه دوچرخه را بشناسید.

خرید گریپ فرمان دوچرخه کوهستان مارک ENLEE

وظیفه  بهترین توپی تنه دوچرخه

پیش از معرفی بهترین توپی تنه دوچرخه بهتر است وظیفه این قطعه را بدانید. همان‌طور که گفتیم توپی تنه مکانیسم به خصوصی دارد و طبق قامه به دور آن می‌چرخد. چرخ روی توپی تنه قرار می‌گیرد و بلبرینگ‌های آن موجب چرخش چرخ می‌شوند.

اگر بلبرینگ خراب شود ممکن است توپی تنه نیز دچار مشکل شود و کارایی خود را از دست بدهد. دقت داشته باشید این قطعه به دلیل کارایی‌ای که دارد دارای اهمیت بسیار زیادی است. دوچرخه‌ای که توپی تنه نداشته باشد یا توپی آن معیوب باشد نمی‌تواند حرکت کند و حرکت آن دچار مشکل خواهد بود.

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک Pro-Line

زمانی که یکی از قطعات دوچرخه صدمه می‌بیند یا دچار مشکل می‌شود تشخیص دادن مشکل دشوار خواهد بود. مخصوصاً تشخیص مشکل در بهترین توپی تنه دوچرخه بسیار سخت است. بهتر است این قطعه را در اسرع وقت تعمیر کنید تا سایر قطعات دوچرخه شما دچار مشکل نشوند.

 

معرفی انواع توپی تنه دوچرخه

 

معرفی انواع توپی تنه دوچرخه

در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین توپی تنه دوچرخه و بهترین نوع توپی تنه دوچرخه را به شما معرفی کنیم.

همان‌طور که مستحضر هستید انواع مختلف توپی تنه اعم از رزوه‌ای یا بلبرینگی از میل‌لنگ، ساچمه و کاسه تنه استفاده می‌کنند. ولی چگونگی قرارگیری و فناوری استفاده شده در تولید این توپی‌ها باعث شده تا دو مدل بلبرینگی و روزه‌ای با هم فرق داشته باشند.

خرید پایه دیواری نگه دارنده دوچرخه

توپی تنه‌ها از نوع بلبرینگی یک نسل تازه از توپی تنه‌های دوچرخه محسوب می‌شوند که همه اجزا آن به شکل یک پکیج به شما ارائه می‌شود. از مهم‌ترین خصوصیات بهترین توپی تنه دوچرخه بلبرینگی می‌توان به نصب راحت‌ و حرکتی بسیار روان در زمان پدال زدن اشاره کرد.

در انواع قدیمی‌تر توپی‌های تنه دوچرخه که به توپی تنه‌های رزوه‌ای مشهور هستند، هر یک از قطعات آن یا همان کاسه تنه، میل‌لنگ و بلبرینگ‌ها به شکل مجزا از هم بودند و روان بودن آن‌ها به اندازه میل تنه‌های بلبرینگی نبود.

 

توپی عقب و جلو دوچرخه دیسکی شیمانو مدل fm435

 

امروزه تعداد زیادی از افراد از میل توپی‌های بلبرینگی استفاده می‌کنند. برای این کار دوچرخه‌سواران باید بر اساس مدل دوچرخه خود توپی تنه بلبرینگی را تهیه کنند و پس از جدا کردن توپی تنه رزوه‌ای، توپی تنه دوچرخه بلبرینگی را روی دوچرخه خود نصب کنند.

شما می‌توانید با تعویض بهترین توپی تنه دوچرخه قدیمی خود و استفاده از توپی‌های بلبرینگی سواری راحت‌تری داشته باشید و راحت‌تر رکاب بزنید. درست پس از تعویض توپی تنه تفاوت در سواری را احساس خواهید کرد.

در بالا در مورد وظایف توپی تنه دوچرخه گفتیم، همان‌طور که می‌دانید توپی تنه رکاب‌ها و طبق قامه را به تنه دوچرخه متصل می‌کند. به دلیل اینکه طبق قامه‌ها دارای دو نوع گرد و یا چهارگوش هستند، توپی‌های تنه را نیز باید بر اساس آن‌ها به شکل گرد و یا چهارگوش خریداری کنید.

خرید گلگیر دوچرخه مارک Enlee [ با دوام بالا ]

مهم‌ترین فرق بین توپی تنه‌های گرد و چهارگوش در میل‌لنگ آن‌ها است که امکان دارد به‌صورت گرد و یا ۴ گوش تولید شوند. شما می‌توانید فرق این دو توپی را در ظاهر آن‌ها به‌راحتی مشاهده کنید. زمانی که قصد خرید بهترین توپی تنه دوچرخه را داشتید باید آن را بر اساس مدل طبق قامه و میل‌لنگ انتخاب کنید تا در زمان نصب آن دچار مشکل نشوید.

راهنمای خرید بهترین توپی تنه دوچرخه

همان‌طور که می‌دانید هر یک از قطعات دوچرخه دارای وظیفه به خصوصی در دوچرخه است. توپی تنه هم به‌عنوان یکی از این قسمت‌ها شناخته می‌شود که پیش از خرید آن باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین توپی تنه را برای دوچرخه‌تان تهیه کنید. در ادامه قصد داریم یک راهنمای جامع برای خرید بهترین توپی تنه دوچرخه را در اختیار شما قرار دهیم.

خرید پایه نگهدارنده تعمیرات دوچرخه

پیشنهاد خرید

لباس دوچرخه سواری اسکات - تابستانه و بهاره red

۰ تومان۱.۹۲۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

انتخاب برند معتبر بهترین توپی تنه دوچرخه

برندهای فراوانی وجود دارند که اقدام به تولید توپی‌های تنه در انواع گوناگون نموده‌اند. این محصولات از برندهای مختلف به‌وفور در بازار وجود دارد. بعضی از این برندها مدت زیادی است که در این زمینه در حال فعالیت هستند و به میزان زیادی توانسته‌اند رضایت مشتریان را به خود جلب کنند. یکی از مشهورترین برندهایی که در حال حاضر در زمینه تولید قطعات دوچرخه در حال فعالیت است برند شیمانو است. این برند توانسته با تولید توپی تنه‌های باکیفیت بخش وسیعی از بازار را از آن خود کند.

انتخاب نوع توپی تنه دوچرخه

همان‌طور که گفتیم بهترین توپی تنه دوچرخه دارای انواع مختلفی است. شما باید بر اساس نوع دوچرخه خود و میل‌لنگ آن اقدام به خرید توپی تنه کنید. اگر توپی تنه شما برای دوچرخه‌تان مناسب نباشد کارایی آن را دچار اختلال می‌کند.

 

توپى بولبرینگ مخصوص دوچرخه مارک ENLEE

توپى بولبرینگ دوچرخه تایوانى (شفت و ضامن) مارک ENLEE

 

جنس توپی تنه دوچرخه

در زمان خرید توپی تنه دوچرخه باید به جنس آن دقت داشته باشید. به دلیل اینکه جنس توپی دوچرخه می‌تواند به میزان زیادی وزن آن را مشخص کند. وزن این قطعه نیز می‌تواند وزن کلی دوچرخه را مشخص کند. هم‌اکنون برای تولید این قطعه از موادی همچون آهن، آلومینیوم و سرامیک استفاده می‌شود. همچنین بهتر است به قیمت توپی تنه دوچرخه نیز توجه داشته باشید.

 

نحوه سرویس بهترین توپی تنه دوچرخه

 

نحوه سرویس بهترین توپی تنه دوچرخه

حالا که فهمیدید توپی تنه دوچرخه چیست در ادامه قصد داریم وسایل لازم و نحوه نصب بهترین توپی تنه دوچرخه را به شما معرفی کنیم.

ابزارهای موردنیاز برای سرویس توپی تنه دوچرخه

  1. آچار توپی تنه
  2.  مسواک با پرز زبر
  3.  سرنگ
  4.  بنزین
  5.  نی مخصوص ساندیس
  6.  کارد باریک
  7.  گریس باکیفیت و مرغوب و نسوز

سرویس بهترین توپی تنه دوچرخه

ابتدا باید توپی تنه را از روی دوچرخه باز کنید. البته توپی را روی دوچرخه نیز می‌توانید سرویس کنید اما بهترین کار باز کردن آن از روی دوچرخه است.

خرید گریپ سردسته فرمان دوچرخه عرق گیر مارک Anguiqi

سپس باید توسط یک کارد نازک درپوش نخست بلبرینگ را درآورید. به این صورت که کار را زیر درپوش قرار داده و به همراه چرخاندن توپی در دست خود، کارد را مانند پیچ‌گوشتی به‌صورت موافق در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. از این طریق فشار به یک نقطه وارد نخواهد شد و درپوش راحت‌تر خارج می‌شود. البته دقت کنید که فشار بیش‌ازحد وارد نکنید زیرا ممکن است قطعه بشکند.

در این قسمت از سرویس بهترین توپی تنه دوچرخه باید درپوش دوم که روی بلبرینگ وجود دارد را به روش درپوش اول بردارید.

 

توپی تنه پرسی استاندارد شیمانو مدل 20

توپی تنه TWENTY پرسی شیمانو کوهستان و جاده

 

پس‌ازاینکه این درپوش را برداشتید به یک بلبرینگ کثیف و گریس کهنه برخورد می‌کنید. باید از بنزین و مسواک زبر برای تمیز کردن بلبرینگ استفاده کنید. این کار را باید چندین بار انجام دهید تا توپی به‌طور کامل تمیز شود.

خرید عینک دوچرخه سواری مدل %۱۰۰

برای اینکه درون بلبرینگ را تمیز کنید باید کمی بنزین را به‌وسیله سرنگ درون توپی بریزید. سپس با استفاده از نی بنزین را به سمت درزهای اطراف بلبرینگ فوت کرده و سعی می‌کنید آن را به همه قسمت‌های توپی برسانید.

سپس باید بهترین توپی تنه دوچرخه را به‌وسیله دستمال تمیز کنید و آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا بوی بنزین آن به‌طور کامل از بین برود. حالا باید گریس را درون سرنگ بریزیم و با استفاده از آن بلبرینگ را گریسی می‌کنیم. باید دقت داشته باشید که تمامی قسمت‌های بلبرینگ از گریس پر شود. شما می‌توانید این کار را به‌وسیله انگشت دست نیز انجام دهید. پس‌ازاینکه کارتان تمام شد می‌توانید درپوش توپی تنه را با بنزین بشویید و آن را سر جای خود قرار دهید. حالا بهترین توپی تنه دوچرخه به‌طور کامل تمیز شده است.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *