معرفی بهترین دوچرخه های کوهستانی سایز ۲۰

معرفی بهترین دوچرخه های کوهستانی سایز 20

بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی همان وسیله‌ای است که علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در جاده‌ها و کوهستان به آن نیاز دارند. برای اینکه بهترین دوچرخه سایز ۲۰ را بشناسید! بهتر است تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید. چرا که قصد داریم اطلاعاتی را درباره انواع دوچرخه کوهستان سایز ۲۰، قیمت دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ و… بیان کرده تا بتوانید بر اساس آن در خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ عملکرد مناسب و دقیق‌تری را نشان دهید. 

خرید چراغ خطر عقب ۱۶ حالته شارژی داینامیک Dynamic light

درباره بهترین دوچرخه سایز ۲۰ بیشتر بدانیم

همه ما می‌دانیم که دوچرخه‌سواری یک ورزش مفرح و در عین حال همگانی است که خانم‌ها، آقایان و حتی کودکان می‌توانند آن را فرا گرفته و انجام دهند. بهترین دوچرخه سایز ۲۰ که بیشتر مناسب رده سنی کودکان و نوجوانان است با در نظر گرفتن موارد مختلفی تعیین می‌گردد. در بازار انواع دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ وجود داشته که هر کدام از نظر طراحی، رنگ و… با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. همچنین دوچرخه دخترانه سایز ۲۰ و دوچرخه پسرانه سایز ۲۰ نیز از برخی جهات باهم متفاوت هستند.

خرید بست قمقمه دوچرخه جاینت

از این‌رو ضروری است که قبل از انتخاب و خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ اطلاعاتی را در رابطه با این دوچرخه‌ها کسب کرده و سپس خرید خود را انجام دهید. 

 

مهم‌ترین مواردی که در خرید دوچرخه کوهستانی سایز 20 باید بدان توجه کرد

 

مهم‌ترین مواردی که در خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ باید بدان توجه کرد

بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی را می‌توانید بر اساس بخش‌های مختلف آن سنجیده و سپس انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این بخش‌ها می‌پردازیم.

توجه به چرخ‌ها در دوچرخه کوهستانی 

از آنجایی که دوچرخه‌های کوهستانی اغلب برای دوچرخه‌سواری در کوهستان‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای چرخ‌هایی با کیفیت و با دوام بوده و همچنین در سایز مناسبی انتخاب شوند. علاوه بر این‌ها تعادل کاربر بر روی دوچرخه ارتباط مستقیمی با چرخ‌های آن دارد. 

خرید قمقمه چراغ دار الیت ایتالیا ELITE Candea bottle Italy

همان‌طور که اشاره شد، چرخ‌های سایز ۲۰ بیشتر مناسب رده سنی نوجوانان و کودکان است که برای این گروه سنی سایز ایده‌آل و استانداردی محسوب می‌شود. فرد با استفاده از بهترین دوچرخه سایز ۲۰ که از چرخ‌های مناسب و مرغوبی برخوردار است، می‌تواند در مسافت‌های بسیار طولانی به راحتی شتاب گرفته و کنترل بهتری بر روی آن اعمال نماید.

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020 مشکی

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020

 

لاستیک دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰

بهترین دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ با توجه به نوع و اندازه لاستیک‌های آن تعیین می‌گردد. به طور کلی هر چه اندازه و قطر لاستیک‌های دوچرخه بزرگتر باشد، امکان کنترل آن نیز آسان‌تر صورت خواهد گرفت. البته به این نکته توجه کنید که بزرگ بودن لاستیک دوچرخه از میزان سرعت آن نیز می‌کاهد که این امر از لحاظ ایمنی برای استفاده کودکان و نوجوانان مناسب‌تر به نظر می‌رسد. 

خرید چراغ خطر عقب شارژی دوچرخه شاین Rechargeable hazard rear light Shine bike

جنس بدنه بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی

جنس بدنه از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ باید آن را در نظر گرفت. جنس بدنه بر وزن، قدرت، دوام و طول عمر دوچرخه و همچنین بر چگونگی رانندگی دوچرخه‌سوار تاثیر بسزایی می‌گذارد. از آلیاژ‌های مختلفی مانند استیل، فولاد، تینانیوم، آلومینیوم و … جهت ساخت بدنه دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌شود. 

خرید چراغ دوچرخه سواری زنگ دار شارژى

در میان بهترین انواع دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ می‌توان به دوچرخه‌هایی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند، اشاره کرد. بدنه این دوچرخه‌ها در عین حال که بسیار مستحکم بوده از وزن سبک‌تری نسبت به سایر آلیاژها برخوردار هستند. همین امر آنها را به دوچرخه‌های مناسبی برای استفاده گروه‌های سنی بین ۸ تا ۱۳ سال کرده است.

 

تعداد چرخ دنده مناسب در دوچرخه‌های کوهستانی

 

تعداد چرخ دنده مناسب در دوچرخه‌های کوهستانی

برای برخورداری از بهترین دوچرخه سایز ۲۰ لازم است که چرخ دنده‌های این وسیله را از نظر تعداد بررسی نمایید. تعداد دنده‌های دوچرخه با توجه به تعداد چرخ‌های زنجیر  بر روی کاست دوچرخه ضرب در تعداد حلقه‌های زنجیر در قسمت جلو مشخص می‌شود. با توجه به تعداد چرخ دنده میزان سرعت دوچرخه از حالت تک سرعت الی سی دنده و همچنین بالاتر است. اما هرچه میزان این ترکیب بیشتر گردد، رانندگی با دوچرخه نیز پیچیده‌تر خواهد بود. 

خرید نوار ضد پنچرى دوچرخه رایدریس

در هنگام دوچرخه‌سواری حتماً به وضعیت زمین توجه کرده و سعی نمایید تناسب لازم را با آن برقرار نمایید. به عنوان مثال برای رانندگی در مسیرهای شیب‌دار و همچنین سربالایی‌ها بهتر است، دوچرخه از تعداد دنده‌های بیشتری برخوردار گردد. 

 

دوچرخه شهری فدوم 1

 

دوچرخه جاینت فدوم ۱ – سایز ۲۹- (giant fathom 2021)

 

خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ بر اساس نوع ترمز

دوچرخه‌های کوهستانی از نظر ترمز در انواع مختلفی هستند. برای اینکه بهترین دوچرخه سایز ۲۰ را بشناسید لازم است که به ترمز آن توجه نمایید. در حال حاضر اکثر دوچرخه‌ها دارای ترمز دیسکی هستند، اما هنوز هم برخی استفاده از ترمز طوقه‌ای را ترجیح می‌دهند. در ادامه به بررسی این ترمزها در دوچرخه‌های کوهستان می‌پردازیم.

خرید گریپ طبی فرمان دوچرخه VELO

ترمز دیسکی: این ترمز با برخورداری از لنت ترمز بر روی موتور ترمز که روی محور چرخ متصل بوده، قفل می‌گردد. ترمز دیسکی در دو نوع هیدرولیکی و مکانیکی عرضه می‌شود. ترمز دیسکی مکانیکی در هنگام فرسایش لنت‌ها نیاز به تنظیمات دستی داشته، در صورتی که ترمز دیسکی هیدرولیکی از قدرت و دقت بیشتری برخوردار است.

ترمز طوقه‌ای: اگر قرار است برای اولین بار از دوچرخه‌های کوهستانی استفاده نمایید، بهتر است انتخاب خود را از بهترین دوچرخه سایز ۲۰ که دارای ترمز طوقه‌ای بوده، صورت دهید. لنت‌ها در این دوچرخه‌ها بر روی طوقه‌ها چسبیده شده و تعویض آن‌ها نیز بسیار راحت انجام می‌شود. همچنین از نظر قیمت در مقایسه با ترمزهای دیسکی ارزان‌تر است. از معایب ترمز طوقه‌ای، فرسودگی زود هنگام آن بوده که در این‌صورت نیاز به تعویض کل طوقه است.

خرید قرقره شانژمان دوچرخه بلبرینگی مارک GUB

بهترین دوچرخه سایز ۲۰ بر اساس تناسب 

بدون شک همه ما دوست داریم از دوچرخه‌های متناسب با قد و وزن خود استفاده نماییم. تناسب دوچرخه به خصوص برای استفاده کودکان بسیار مهم‌تر خواهد بود. چرا که کودکان و نوجوانان در صورتی که از دوچرخه‌سواری لذت نبرند به تدریج از علاقه آن‌ها کم می‌گردد. بنابراین در هنگام خرید بهترین دوچرخه سایز ۲۰ به این نکته توجه نمایید. به طور کلی دوچرخه‌های کوهستان در بازار بر اساس سایزبندی استاندارد در اندازه‌های( S، M، L) تقسیم می‌شوند. انتخاب صحیح و اصولی هر یک از اندازه‌های فوق به کاربر این امکان را می‌دهد که  با مهارت بیشتری دوچرخه‌سواری کرده و اعتماد به نفس خود را حفظ نماید.

 

معرفی بهترین دوچرخه های کوهستانی سایز 20

 

خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ با توجه به سیستم تعلیق

دوچرخه‌های کوهستانی بر اساس سیستم تعلیق نیز متفاوت هستند. نوع سیستم  بهترین دوچرخه سایز ۲۰ بر عملکرد دوچرخه‌سوار بسیار تاثیرگذار بوده و لازم است که در هنگام خرید دوچرخه کوهستانی به آن توجه شود. 

سیستم تعلیق سخت: در واقع می‌توان گفت دوچرخه‌هایی که از سیستم تعلیق سخت برخوردار هستند، دارای هیچ‌گونه سیستم تعلیقی نبوده و از نظر قیمتی نیز در مقایسه با سایر دوچرخه‌ها ارزان‌تر هستند. دوچرخه‌هایی که لاستیک آن‌ها بزرگ بوده از نوع سیستم تعلیق سخت محسوب می‌شوند.

خرید محافظ طبق قامه دوچرخه مدل Risk یا ریسک

سیستم تعلیق هاردتیل: بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی هاردتیل در بخش جلو مجهز به دوشاخه تعلیق هستند. با استفاده از این دوشاخه می‌توان دست‌اندازهایی که در چرخ جلو وجود دارد را گرفت. این نمونه از دوچرخه‌ها در مقایسه با دوچرخه‌های تعلیق کامل از قیمت ارزان‌تری بهره‌مند بوده، چرا که قطعات متحرک در آن‌ها کمتر است.

سیستم تعلیق کامل: دوچرخه‌های کوهستانی که مجهز به سیستم تعلیق کامل هستند دارای دو شاخه در بخش جلو و همچنین بخش عقب چرخ‌ها هستند. بنابراین می‌توان به راحتی هرگونه ضربه و شوک‌های موجود در مسیر را مهار کرد. اما با این حال در هنگام دوچرخه‌سواری در مسیرهای سربالایی ممکن است نیاز به صرف انرژی بیشتری گردد. در این‌صورت می‌توان دوشاخه را در بخش عقب بهترین دوچرخه سایز ۲۰ قفل کرد تا حرکت در سربالایی‌ها روان و آسان‌تر صورت گیرد.

خرید قرقره شانژمان شیمانو

جمع‌بندی بهترین دوچرخه سایز ۲۰

دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ برای گروه سنی کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است. این دوچرخه برای رانندگی در جاده و کوهستان‌ها ایده‌آل بوده، اما لازم است در هنگام خرید آن نکات و مواردی را به شرح ذیل مدنظر قرار داد.

  • توجه به چرخ‌ها در دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰
  • لاستیک دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰
  • جنس بدنه بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی
  • تعداد مناسب چرخ دنده در دوچرخه‌های کوهستانی
  • خرید دوچرخه کوهستانی سایز ۲۰ بر اساس نوع ترمز
  • انتخاب دوچرخه سایز ۲۰ بر اساس تناسب
  • نوع سیستم تعلیق دوچرخه کوهستانی

با در نظر گرفتن مواردی که به آنها اشاره کردیم می‌توانید بهترین دوچرخه سایز ۲۰ کوهستانی را از مراکز معتبر و با سابقه انتخاب و خریداری نمایید. همچنین قیمت دوچرخه سایز ۲۰ در این فروشگاه‌ها بسیار مناسب و به‌صرفه است. 

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *