معرفی انواع کفش دوچرخه سواری کورسی [ با دوام بالا ]

معرفی انواع کفش دوچرخه سواری کورسی

کفش دوچرخه ‌سواری کورسی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ بهترین کفش دوچرخه ‌سواری کورسی کدام است؟ قیمت کفش دوچرخه ‌سواری کورسی چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ممکن است برای افرادی که به‌طور حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌کنند به وجود آمده باشند.

افرادی که به‌صورت همیشگی دوچرخه‌سواری می‌کنند از کفش‌های مخصوصی برای این کار استفاده می‌کنند و باید دقت داشته باشید که هر سبک از دوچرخه‌سواری کفش مخصوص خودش را نیاز دارد. کفش‌های مخصوص دوچرخه ‌سواری دارای وزن بیشتر و به‌صورت سخت‌تر طراحی شده‌اند. در ادامه این مطلب قصد معرفی کفش دوچرخه ‌سواری کورسی و انواع آن را به شما داریم. 

معرفی کفش دوچرخه ‌سواری کورسی

در ابتدای مطلب بهتر است کفش دوچرخه ‌سواری کورسی را به شما معرفی کنیم. کفش‌های مخصوص دوچرخه‌سواری اغلب برای این مسئله طراحی شده‌اند که رکاب زدن را راحت‌تر کنند. بهتر است از این کفش‌ها فقط برای دوچرخه ‌سواری استفاده کنید زیرا برای طبیعت‌گردی و قدم زدن به‌طور معمولی مناسب نیستند. در قسمت زیرین کفی این محصول یک جای مخصوص برای بستن پل پنجه‌رکاب تعبیه شده است که شما می‌توانید با استفاده از آن با قدرت بیشتری پدال بزنید و نگران بلند شدن پنجه خود از روی پدال نباشید.

همان‌طور که می‌دانید دوچرخه‌سواران اغلب با استفاده از کفش ساده تنها قادر به رکاب زدن به سمت پایین هستند اما با استفاده از کفش دوچرخه ‌سواری کورسی این افراد می‌توانند هم به سمت بالا و هم به سمت پایین رکاب بزنند. در این مواقع قدرت رکاب زنی دوچرخه‌سوار دو برابر می‌شود زیرا هیچ قسمت از انرژی او هدر نمی‌رود. این کفش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

نگاهی به انواع کفش دوچرخه ‌سواری

 

نگاهی به انواع کفش دوچرخه ‌سواری

همان‌طور که گفته شد کفش‌های دوچرخه ‌سواری دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس سبک دوچرخه‌سواری می‌توانید یکی از آن‌ها را طبق خصوصیات آن انتخاب کنید. در ادامه به معرفی کفش دوچرخه‌ سواری کورسی و انواع دیگر کفش دوچرخه می‌پردازیم.

  • کفش دوچرخه ‌سواری کورسی و جاده‌ای

دوچرخه‌ سوارانی که می‌خواهند با بیشترین میزان راندمان در جاده رکاب بزنند بهتر است از کفش‌هایی استفاده کنند که دارای کفی‌ای سفت و محکم است. همچنین روی این کفش‌ها گیرهایی تعبیه شده است که می‌تواند کفش‌ها را به پدال متصل کند و رکاب زدن را بسیار راحت‌تر کند. این کفش‌ها دارای آج کمی هستند به همین خاطر بهتر است آن‌ها را برای پیاده‌روی‌های طولانی مورداستفاده قرار ندهید. کفش دوچرخه‌ سواری کورسی می‌تواند قدرت رکاب زنی شما را در جاده دو برابر کند.

  • کفش دوچرخه ‌سواری کوهستان

کفش‌های مخصوص دوچرخه‌ سواری در کوهستان اغلب از کفی‌های چسبنده استفاده می‌کنند. زیرا در این محیط‌ها ناهمواری‌های مسیر بیشتر است و کفش باید به پدال بچسبد تا دوچرخه‌سوار بتواند به‌راحتی پدال بزند و پایش از روی پدال بلند نشود. دو مدل کفش مخصوص دوچرخه‌سواری در کوهستان در بازار موجود است. مدل اول کفش‌هایی هستند که به پدال‌های فاقد گیره وصل می‌شوند و در قسمت کفی آن‌ها گیره‌هایی وجود دارد که می‌توانند راه رفتن را نیز آسانتر کنند. مدل دوم نیز برخلاف کفش دوچرخه ‌سواری کورسی برای پدال‌های صاف طراحی شده است و دارای کفی لاستیکی چسبناک است اما گیره‌ای ندارد.

 

کفش دوچرخه سوارى کریوت Crivit

کفش دوچرخه سوارى کریوت (Crivit)

 

 

  • کفش دوچرخه ‌سواری تورینگ

یکی دیگر از کفش‌های دوچرخه‌سواری که به‌شدت موردتوجه دوچرخه ‌سوارانی که قصد رکاب زنی در طبیعت را دارند، قرار گرفته است کفش‌های تورینگ هستند. این کفش‌ها برای تورهای دوچرخه‌سواری و دوچرخه ‌سواری در طبیعت طراحی شده‌اند. با استفاده از این کفش‌ها دوچرخه‌سواران می‌توانند در دل طبیعت کمی پیاده‌روی هم داشته باشند و دچار مشکل نشوند. مهم‌ترین تفاوت کفش دوچرخه ‌سواری کورسی تورینگ با کفش‌های کوهستان در این است که این مدل برخلاف کفش‌های کوهستان هیچ شیاری در کف خود ندارد.

برای دریافت قیمت کفش دوچرخه سواری وارد سایت شوید.

  • کفش دوچرخه ‌سواری کورسی و کفش‌های سه‌گانه

این کفش‌ها دارای شباهت بسیار زیادی با کفش‌های مخصوص دوچرخه‌ سواری در جاده است. علاوه بر این شباهت‌ها تفاوت عمده‌ای نیز میان این دو وجود دارد. این کفش‌ها به شکلی تولید و طراحی شده‌اند که دوچرخه‌سوار بتواند به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کند و برای جابه‌جایی آن به دردسر نیفتد.

  • کفش‌های دوچرخه ‌سواری indoor

کفش‌های مخصوص دوچرخه ‌سواریindoor  برای دوچرخه‌ سواری در منزل تولید و طراحی شده‌اند. درواقع برخلاف کفش دوچرخه ‌سواری کورسی این کفش‌ها برای دوچرخه‌های ثابت مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها دارای انواع مختلفی ازجمله بهاره و زمستانه هستند. شما می‌توانید در فصل زمستان با استفاده از کفش‌های زمستانه پای خود را از سرما و رطوبت حفظ کنید تا عملکردتان در زمان پدال زدن کاهش نداشته باشد.

 

خصوصیات اصلی کفش دوچرخه ‌سواری کورسی

 

خصوصیات اصلی کفش دوچرخه ‌سواری کورسی

حالا که با انواع کفش‌های دوچرخه‌سواری آشنا شدیم بهتر است خصوصیات اصلی کفش دوچرخه‌ سواری کورسی را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که در ابتدای مطلب به شما گفتیم این کفش اغلب کاملاً محکم و خشک هستند. به‌طوری‌که در آن‌ها انعطاف‌پذیری وجود ندارد. همچنین این کفش‌ها در مقایسه با کفش‌های کتونی و کفش‌های مخصوص رانینگ از وزن بیشتری برخوردار هستند.

در قسمت کفی این کفش‌ها قسمت مخصوصی تعبیه شده که موجب چفت شدن کفش روی پدال می‌شود. در این زمان دوچرخه می‌تواند به‌راحتی رکاب بزند بدون این پایش از روی رکاب بلند شود یا تعادل خود را از دست بدهد. اگر قصد استفاده از کفش دوچرخه‌ سواری کورسی برای مسابقات را دارید بهتر است از کفش‌هایی که دارای پل‌های کف برجسته‌تر هستند استفاده کنید زیرا این مدل از کفش بهتر می‌تواند روی پدال چفت شود. این کفش‌ها دارای تهویه مناسب هستند و از عرق کردن پای شما در زمان دوچرخه‌ سواری جلوگیری می‌کنند.

 

کفش دوچرخه سوارى کوهستان NW

‏کفش دوچرخه سوارى کوهستان (NW)

 

 

نکات مهم برای تهیه کفش دوچرخه ‌سواری کورسی

بر اساس مسائلی که گفته شد در زمان خرید کفش دوچرخه‌ سواری کورسی باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک کفش مناسب برای دوچرخه‌ سواری تهیه کنید که شما را در زمان دوچرخه ‌سواری یاری کند. در ادامه برخی از این نکات را به‌طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین کفش را تهیه کنید.

  1. در ابتدا باید دقت داشته باشید که کفشی که قصد خرید آن را دارید سفت و محکم باشد. برخلاف کفش‌های معمولی و کفش‌های مخصوص رانینگ که اغلب انعطاف‌پذیری و نرم بودن در آن‌ها مسئله بسیار مهمی است، در کفش دوچرخه‌ سواری کورسی مسئله مهم سفت بودن آن‌ها است زیرا باعث می‌شود بهتر رکاب بزنید و پایتان از روی رکاب بلند نشود.
  2. برای خرید کفش دوچرخه ‌سواری کورسی باید دقت داشته باشید که هر سایز پایی که دارید کفشی را بخرید که نیم سایز از پاهایتان کوچک‌تر است. این مسئله به این دلیل است که درون این کفش‌ها نباید هیچ‌گونه فضای خالی‌ای وجود داشته باشد.
  3. در زمان تهیه این کفش‌ها بهتر است به مواد اولیه آن نیز دقت داشته باشید. اگر دوچرخه‌ سواری حرفه‌ای هستید بهتر است کفش خود را از برندهای مشهور و معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید.
  4. کفشی که تهیه می‌کنید باید وزن سنگینی داشته باشد. همچنین در زمان تهیه کفش دوچرخه‌ سواری کورسی دقت کنید که پای شما درون آن نباید به بالا و پایین تکان بخورد و باید به‌طور کاملاً سفت درون کفش قرار بگیرد.

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفته شد کفش دوچرخه‌ سواری کورسی یکی از بهترین کفش‌ها برای دوچرخه ‌سواری جاده‌ای است. این کفش‌ها دوچرخه‌سواری را برای شما راحت‌تر کرده و باعث می‌شوند شما با قدرت بیشتری رکاب بزنید. بهتر است این کفش‌ها را از برندهای معتبر تهیه کنید. به‌عنوان‌مثال کفش دوچرخه‌ سواری جاینت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌تواند باشد.

 

برای مشاهده انواع کفش دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

کفش دوچرخه سواری

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *