آموزش نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه [ آموزش کامل ]

موزش نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه

مقدمه

لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که در ساخت یک دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک لاستیک خوب می‌تواند ویژگی‌هایی همچون راحتی، سرعت و مقاومت بالا را داشته باشد. حال تصور کنید  لاستیکی وجود داشته باشد که علاوه بر این‌ها مقاومت غلتشی کمتری داشته باشد، دیرتر پنچر شود و نرم‌تر باشد. در این صورت می‌توان به جای واژه خوب برای آن واژه ایده‌آل را استفاده کرد. لاستیک‌های تیوبلس دقیقا همین ویژگی‌ها را دارند. در این مقاله ما قصد داریم به طور کامل مزایا و معایب لاستیک دوچرخه تیوبلس را به شما معرفی و روش نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه را به شما آموزش دهیم. 

خرید زنگ دوچرخه حرفه ای

لاستیک تیوبلس چیست؟

لاستیک تیوبلس ساختار بسیار ساده‌ای دارد و تقریبا شبیه سایر لاستیک‌ها است. تنها تفاوتی که این دو نوع لاستیک می‌تواند با هم داشته باشد، این است که فاقد تیوب داخلی هستند. نداشتن تیوب داخلی سبب شده که این لاستیک‌ها نیازمند یک بست هواگیر باشند تا آن‌ها را به چرخ وصل کند.

البته هنوز مانند لاستیک‌های عادی برای اتصال به لبه چرخ به سوپاپ‌هایی نیاز دارند؛ چرا که هیچ تیوب داخلی به این منظور در آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر آن به مایع درزگیر هم برای نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه نیاز دارید.

خرید دوچرخه بچه گانه قناری سایز ۱۲ مدل خرس پرنده Canary bike Flying Bear 12

 

وسایل مورد نیاز برای نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه

 

وسایل مورد نیاز برای نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه

با ساختار دوچرخه تیوبلس به طور کامل آشنا شدید، حال با ما همراه باشید تا به شما تمام وسایلی که برای نصب لاستیک تیوبلس نیاز دارید را معرفی کنیم. وقتی صحبت از وسایل و ابزار‌ها می‌شود، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر خوب این است که به همه مواردی که در ادامه برای شما نام می‌بریم نیاز پیدا نخواهید کرد.

با این حال خبر بد این است که بعد از نصب لاستیک تیوبلس روی چرخ، حتما باید آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید با هم ترکیب مناسبی را می‌سازند. اگر از ابزار مناسب هم برای این کار استفاده نکنید، درصد موفقیت شما به شدت پایین می‌آید. ابزاری که شما برای نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه نیاز دارید به شرح زیر هستند:

خرید خودرو شیمانو دئور ۱۱-۳۶ SHIMANO_DEORE_HG-50

اهرم تایر

لاستیک‌های تیوبلس دارای مهره‌های محکمی هستند. همین ویژگی نشستن آن‌ها را بر روی رینگ سخت می‌کند. هنگام خرید اهرم توجه کنید که ابزاری باریک در عین حال محکم برای این کار خریداری می‌کنید. همچنین این ابزارها باید دارای لبه‌های گرد باشد، زیرا لبه‌های تیز ممکن است به رینگ آسیب برساند و شما را در نهایت مجبور به پنچرگیری دوچرخه تیوبلس کند.

 

لاستیک انرژی سوالو Swallow Energi tire 27.5*2.25

 

لاستیک انرژی سوالو Swallow Energi tire 27.5*2.25

 

 

پیشنهاد خرید

دیسک ترمز دوچرخه ۱۶۰ میلیمتر reddo

۱۹۹.۰۰۰ تومان۱۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

پمپ هوای تیوبلس

ابزاری که شما به دنبال آن هستید باید بتواند به سرعت مقدار زیادی هوا را به لاستیک وارد کند تا به درستی روی رینگ بنشیند. برای این کار به یک پمپ هوا نیاز دارید که باتری شارژی داشته و مخصوص لاستیک‌های تیوبلس است. طرز استفاده از این پمپ هوا به این صورت است که باید ابتدا باتری آن را قبل از پمپاژ هوا غیر فعال کنید این کار باعث جمع شدن هوا درون مخزن پمپ می‌شود. سپس آن را فعال کرده تا هوا با فشار و به صورت یک باره به داخل لاستیک وارد شود.

می‌توانید به جای استفاده از این‌گونه پمپ‌ها از کمپرسور هوا نیز استفاده کنید. اما بخاطر داشته باشید که اکثر پمپ‌های الکتریکی ارزان بدون مخزن هوا به درستی کار نمی‌کنند؛ زیرا هوای کافی را با سرعت وارد لاستیک نمی‌کنند.

خرید گریس شیمانو Shimano_Grease_125ml

چسب مخصوص لاستیک تیوبلس

برای خرید این نوع چسب‌ها به خاطر داشته باشید که چسب‌های تیوبلس دارای سایز‌های مختلفی هستند، مطمئن شوید سایز درست را برای دوچرخه خود خریداری می‌کنید. 

 

 

لاستیک ۲۹ کوهستان کانتیننتال ریس کینگ Continental Race-King 29 2.20

 

لاستیک ۲۹ کوهستان کانتیننتال ریس کینگ Continental Race-King 29 2.20

 

 

میله سوپاپ لاستیک تیوبلس

میله سوپاپ ممکن است زیاد برای نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه لازم نباشد. اما اگر تصمیم گرفتید از آن استفاده کنید به خاطر داشته باشید که میله سوپاپ شما دارای طول مناسب باشد. میله سوپاپ مناسب به راحتی به قسمت داخلی رینگ رسیده و فضایی را هم برای نصب لاستیک باقی می‌گذارد.

ابزار بازکننده هسته سوپاپ

می‌توانید به جای این ابزار از انبردست کوچک نیز استفاده کنید. اما با این کار، پروسه را برای خود سخت‌تر می‌کنید. زیرا هسته سوپاپ ممکن است به مرور زمان مسدود شود و شما احتمالا به این ابزار نیاز پیدا کنید تا آن را تعمیر کنید.

سرنگ درزگیر

داشتن این ابزار نیز زیاد ضروری نیست اما کار کردن با وسیله مناسب، نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه را برای شما آسان‌تر می‌کند. علاوه بر ابزارهایی که ذکر شد شما به ابزارهای دیگری همچون قیچی، دستمال کوچک و یک پیچ گوشتی نیز نیاز دارید.

خرید ‏ کلاه دوچرخه سوارى vibe proton

مراحل نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه

  1. ابتدا لبه رینگ را به چسب آغشته کنید. البته اگر رینگ از قبل چسب خورده است نیازی به دوباره چسباندن آن ندارید؛ اما اگر متوجه شدید مشکلی در بستن لاستیک وجود دارد ساعت‌ها وقت خود را برای عیب یابی هدر ندهید، فقط آن را چسب کنید. چسب زدن را از چند سانت قبل از سوراخ سوپاپ شروع کنید.
  2. میله سوپاپ را در جای خود قرار دهید. برای این کار ابتدا سوراخ سوپاپ را پیدا کرده و سپس سوپاپ را به آرامی روی آن نصب کنید.
  3. لاستیک‌ تیوبلس را نصب کنید. این کار شبیه نصب لاستیک‌های معمولی انجام می‌شود. از جایی که سوپاپ قرار دارد شروع کنید و لاستیک را به آرامی به فضای بین سوپاپ و لبه رینگ قرار دهید. همین ‌طور که جلوتر می‌روید کارتان سخت‌تر می‌شود و احتمالا به اهرم تایر نیاز پیدا خواهید کرد. اگر اهرم یا لاستیک کمی سفت بودند، می‌توانید آن‌ها را با آب و صابون خیس کنید.
  4. لاستیک را باد کنید. در این مرحله می‌توانید لاستیک را کمی بیش از حد مجازش باد کنید. اما توجه داشته باشید که زیاده ‌روی نکنید.
  5. اخرین مرحله از نصب لاستیک تیوبلس برای دوچرخه نیز اضافه کردن درزگیر است.

میتوانید برای مشاهده و خرید لوازم پنچرگیری دوچرخه در سایت دوچرخستان بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

برای مشاهده انواع تایر و تیوپ روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر تایر و تیوپ دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *